Reakcia na: Technopol #96551:
1a. Neviem preco hovorite o polozapustenom variante, ked ja hovorim o tzv. plytkom tunely.
1b. Developer moze byt nuteny uzemnym a stavebnym rozhodnutim realizovat tzv. vynutene stavby (ako uz dnes musia napriklad stavat svetelne krizovatky a pod), ktore by boli napriklad aj tieto prekrytia. Ci bude konkretny projekt prinosom alebo degresom zavisi od konkretneho architektonickeho spracovania.
2. Ekonomika je moja silna stranka (i ked nie ekonomika stavieb ako specializacia) a povolanim som projektovy manazer. Rekonstrukcia caka len asi 30% trate v centre a tyka sa kolajnic a podvalov, zvrsok je vacsinou v poriadku. Prestavba na podzemny variant je ovela komplexnejsou a komplikovanejsou akciou nez len vymena kolajnic, hlavne terenne prace. Rekonstrukcia Stareho mosta nie je zase az taka velka polozka z celeho rozpoctu. Rekonstrukciu treba realizovat vsak v kazdom pripade, verzia s elektrickovym zvrskom je vsak o cca 400 mil drahsia nes s cestou.
3. Mozno spominani su odbornikmi a kompetentnymi, rozhodne sa tak nechovaju a rozhodne sa tak neprejavuju. To vsak uz nie je moj problem.
Ámos
1. cize lektricke nejake fyzikalne zakony zakazuju jazdit po povrch potom co uz jazdila v plytkom tunely?
2. Nemas ani len potuchu akym sposobom sa bude rekonstruovat Stary most, inak by si nenapisal to co si napisal.
3.EU dala na budovanie tunela pod Bratislavou 140mil. Eur. To je 4,7mld. A to nestaci. Predpokladane naklady su 12mld. Mas pocit, ze nas premier da Bratislave 7mld korun.
5. Nie, stat a ZSSK nefinancuje mestsku hromadnu dopravu. mesto Bratislava sa bude musiet podielat na financovani strat vo verejnom zaujme.
6. s 59 sa kruto mylis, lebo to bude linka, ktora sa bude rusit ak bude v Petrzalke elektricka.
Co sa stane ak sa tunel stavat nebude. Ak sa ten projekt zastavi pre neopodstatnenost? Ma Bratislava cakat kym dostane pociatocnych cca 20mld Sk aby si mohla postavit metro z Janikovho dvora na Kamenne namiestie?