Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: VLK #84832:
no veď to - stále sa musia točiť nejaké ozubené kolieska , že ano, proste bez rozvodov prevodov atď to nikdy nemôže fungovať alebo už niekto vymyslel scifi retardér ?????
retardér náhodou nevyužíva na brzdenie prevodovku a napr. pri automatických prevodovkách svojím účinkom preraďuje na nižšie stupne bez brzdenia prevádzkovou brzdou a tak znižuje rýchlosť.
jedine čo je že niektoré busy majú na to zvlášť spínač ktorím zapnú retardér a nemusíš pri tom šliapnuť na pedál a pokiaľ máš retardér
zapnutý tak znižuje rýchlosť ale musí byť zaradená rýchlosť. Aj v DPB majú pár busov KAROSA s motormi renault kde takto takto funguje retardér.
Reakcia na: VLK #84830:
to všetko viem - ale čo brzdi vozidlo keď nie je zaradená rýchlosť a nepoužívaš prevádzkovú brzdu - čo sa vysunú klapky či čo ?????????????? motorovka môže byť funkčná len keď je zaradená rýchlosť ako potom využiješ silu motora na brzdenie a to iste platí pre retardér ?????????
Reakcia na: VLK #84830:
sú aj retardéry, ktoré sú súčasťou prevodového mechanizmu (ďalšie sa montujú do rovzvodovky alebo na nápravu) a tie už vyžadujú zaradenie prevodového stupňa pre brzdný účinok...
Reakcia na: risko1 #84822:
O aký typ vozu sa jednalo - nepotrebujem interné číslo, je tu aj možnosť, že sa mohlo jednať o závadu na niektorom vzduchovom ventile alebo regulátore - preto uveď typ busu. DÍK
Reakcia na: Nal Sehel #84829:
retardér je brzda nezávislá od brzdového systému. Funguje na elektromagnetickom alebo hydrodynamickom princípe a slúži na odľahčenie prevádzkovej brdzy pri tiahlých klesaniach (brzdí sa motorovou brzdou + retardérom a prevádzková brzda sa používa minimálne na občasné regulovanie brzdného účinku - nehrozí prehriatie bŕzd a tým ich nefunkčnosť)...
nezávislosť od hlavného brzdného systému vozidla znamená, že funguje aj bez zaradeného rýchlostného stupňa (motorová brzda), používa sa aj mimo tiahlých klesaní na dobrzďovanie vozidla...
viac o retardéroch si môžeš vygoogliť, tam nájdeš aj presné technické parametre....
Reakcia na: Kami #84827:
Ako funguje retardér bez zaradenej rýchlosti - prosím Ťa vysvetli mi to ? Ďakujem.
Reakcia na: S499.1023 #84802:
Ešte dobre si popozeraj odpovede ne svoje príspevky - mám taký dojem že tu lezieš na city asi všetkým a musím súhlasiť asi si zakomplexovaný - podľa Teba nedocenený jediný vhodný kandidát na post generálneho riaditeľa generálnych riaditeľov MHD v EU !!!!!!!!!!! ????????? !!!!!!!!!!
Reakcia na: S499.1023 #84799:
neutral zakazany je, aj rychlost je obmedzena (napr. na 105 km/h), porusenie tychto povinnosti je na zodpovednosti vodica.
Nie kazdy retarder vyzaduje zaradenu rychlost - napr. Karosa B 932.

JA osobne brzdim z kopca zasadne motorom - bez ohladu na vek a hmotnost vozidla. Na Skode 100 a kopcoch ako Sachticky to inak ani neslo 🙂 (kamarat skusil a brzdy nastastie iba smrdeli, na Favorite, ci Felicii sa mu tam zas vzpriecili brzdove dosticky).
Reakcia na: S499.1023 #84802:
vážený, prepáč ale s Tebou nediskutujem, už som Ti niekoľkokrát napísal že podľa mňa tu až často zastupuješ a obhajuješ Tých čo sú za katastrofálny stav MHD zodpovedný, dokonca som presvedčený že si jeden z ních. Samozrejme nad Teba nie je, Ty čo je spojené z dopravou si NAJMÚDREJŠÍ MACHO a nemienim s Tebou polemizovať. APROPO ja by som odbory v DPB zrušil lebo sú aj tak zbytočné pre vodičov nič neurobili ale to je na dlhú debatu. A vieš aj neuveriteľne všetkých urážať na tomto fóre
lebo len TY a zase len TY máš totálny patent na pravdu o MHD !!!
Normálne si buduješ TOTALITNÉ MYSLENIE jedného / každí si doplní sám /
Reakcia na: Ik #84750:
Dnes som sa viezol v 4 autobusoch (4804, 4823, 4818 a 4829) a ani v jednom to nebolo. Schválne som si to pozrel ❗
Reakcia na: Martin Fundárek #84823:
grc? Ja som ju videl dnes večer a zdala sa mi byť super - farebná, výstižná, neprehliadnuteľná... a hlavne zaujme! ?
Včera som videl tú novú reklamu na 7105. Gŕŕŕc...
Reakcia na: Nal Sehel #84794:
Nuz,tak to som mal potom fakt stastie,ze mi prdlo tesnenie pod hlavou kompresora,voz som normalne zastavil v zastavke a viac som sa nepohol a az vtedy som zbadal na budikoch len 3 ATM na oboch okruhoch ( a to som ale pocas jazdy-vchadzania do zastavky, citil ze voz nejako netaha a neuvedomil som si ze voz brzdil z tohto dovodu,ale velmi slabo) Po prichode dielne ma natlakovali vzduchom a sam vozmajster to odviezol do dielne,bez toho aby ma dali na tyc i ked mal znacne problemy,Liazka bola za nami ako poistka v pripade nudze. To bolo 5.7.2007 pamatas si Jakub1 co si vtedy pisal sem na forum ohladne toho???Bolo to na Racku ako 25 a N21
Reakcia na: hoppusmark #84458:
hm, a ja som si myslel, že v marketingu "nikde sa to tak nerobilo" znamená jeden z hlavných argumentov prečo to tak urobiť.
Reakcia na: Martin Fundárek #84816:

Vystihol si to presne. Ale laminátka je už raz taká. Keď začne cvakať stykačmi, vrčať a syčať kompresormi a vzduchotechnikou a sršať iskrami na trakčnom trafe, tak to tak dopadne. ?
Reakcia na: hoppusmark #84811:

Máš niečo proti šotoušom? Alebo sa necítiš ako šotouš? Čo potom robíš na tomto diskusnom fóre? ?
Reakcia na: Själavrak #84809:
Ale no tak, inkognito psíček, ukľudni sa!
Reakcia na: hoppusmark #84806:
A prečo teda treba do BA nakúpiť E6???
Reakcia na: Själavrak #84809:
"...potom sem napíš koľko zubov ti ostalo..."
No, ja Ťa síce osobne nepoznám, ale Laminátku poznám a dosť pochybujem, že by to bol on, kto by po fyzickom konflikte rátal zuby.
A celkovo by som sa chcel Laminátky zastať. Je to človek, ktorý má dosť hlboké znalosti o doprave a má za sebou aj náležitú prax na koľajach i pri točení veľkým volantom. Jeho príspevky, ktoré zosmiešňujú protistranu (musím priznať, že niekedy dosť hrubým spôsobom, ktorý je aj mne proti srsti), však zvyčajne nasledujú až po tom, čo protistrana tvrdošíjne trvá na svojom omyle napriek nedostatku relevantných argumentov. Čím však nechcem povedať, že urážky v slušnej diskusii schvaľujem - sú nenáležité a rozhodne nepomáhajú jej úspešnému ukončeniu, ba práve naopak. Tým skôr, keď ide o diskusiu písomnú a každý si môže prečítať, čo vyplodil, prv, než príspevok odošle - pri ústnej diskusii sa slovo, ktoré vyletelo z úst, už späť vziať nedá.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.