retardér náhodou nevyužíva na brzdenie prevodovku a napr. pri automatických prevodovkách svojím účinkom preraďuje na nižšie stupne bez brzdenia prevádzkovou brzdou a tak znižuje rýchlosť.
jedine čo je že niektoré busy majú na to zvlášť spínač ktorím zapnú retardér a nemusíš pri tom šliapnuť na pedál a pokiaľ máš retardér
zapnutý tak znižuje rýchlosť ale musí byť zaradená rýchlosť. Aj v DPB majú pár busov KAROSA s motormi renault kde takto takto funguje retardér.
jedine čo je že niektoré busy majú na to zvlášť spínač ktorím zapnú retardér a nemusíš pri tom šliapnuť na pedál a pokiaľ máš retardér
zapnutý tak znižuje rýchlosť ale musí byť zaradená rýchlosť. Aj v DPB majú pár busov KAROSA s motormi renault kde takto takto funguje retardér.
Martin Fundárek
No, ja Ťa síce osobne nepoznám, ale Laminátku poznám a dosť pochybujem, že by to bol on, kto by po fyzickom konflikte rátal zuby.
A celkovo by som sa chcel Laminátky zastať. Je to človek, ktorý má dosť hlboké znalosti o doprave a má za sebou aj náležitú prax na koľajach i pri točení veľkým volantom. Jeho príspevky, ktoré zosmiešňujú protistranu (musím priznať, že niekedy dosť hrubým spôsobom, ktorý je aj mne proti srsti), však zvyčajne nasledujú až po tom, čo protistrana tvrdošíjne trvá na svojom omyle napriek nedostatku relevantných argumentov. Čím však nechcem povedať, že urážky v slušnej diskusii schvaľujem - sú nenáležité a rozhodne nepomáhajú jej úspešnému ukončeniu, ba práve naopak. Tým skôr, keď ide o diskusiu písomnú a každý si môže prečítať, čo vyplodil, prv, než príspevok odošle - pri ústnej diskusii sa slovo, ktoré vyletelo z úst, už späť vziať nedá.