Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Z #84778:
zelam si aby si mala pravdu ? ale podla toho co som cital o tom ako chybaju vodici v celej Europe-neviem neviem ?
Reakcia na: Ike #84801:
presne tak, a kazdy normalny clovek este aj ide z kopca na takom istom stupni ako do kopca.
Reakcia na: VLK #84832:
no veď to - stále sa musia točiť nejaké ozubené kolieska , že ano, proste bez rozvodov prevodov atď to nikdy nemôže fungovať alebo už niekto vymyslel scifi retardér ?????
retardér náhodou nevyužíva na brzdenie prevodovku a napr. pri automatických prevodovkách svojím účinkom preraďuje na nižšie stupne bez brzdenia prevádzkovou brzdou a tak znižuje rýchlosť.
jedine čo je že niektoré busy majú na to zvlášť spínač ktorím zapnú retardér a nemusíš pri tom šliapnuť na pedál a pokiaľ máš retardér
zapnutý tak znižuje rýchlosť ale musí byť zaradená rýchlosť. Aj v DPB majú pár busov KAROSA s motormi renault kde takto takto funguje retardér.
Reakcia na: VLK #84830:
to všetko viem - ale čo brzdi vozidlo keď nie je zaradená rýchlosť a nepoužívaš prevádzkovú brzdu - čo sa vysunú klapky či čo ?????????????? motorovka môže byť funkčná len keď je zaradená rýchlosť ako potom využiješ silu motora na brzdenie a to iste platí pre retardér ?????????
Reakcia na: VLK #84830:
sú aj retardéry, ktoré sú súčasťou prevodového mechanizmu (ďalšie sa montujú do rovzvodovky alebo na nápravu) a tie už vyžadujú zaradenie prevodového stupňa pre brzdný účinok...
Reakcia na: risko1 #84822:
O aký typ vozu sa jednalo - nepotrebujem interné číslo, je tu aj možnosť, že sa mohlo jednať o závadu na niektorom vzduchovom ventile alebo regulátore - preto uveď typ busu. DÍK
Reakcia na: Nal Sehel #84829:
retardér je brzda nezávislá od brzdového systému. Funguje na elektromagnetickom alebo hydrodynamickom princípe a slúži na odľahčenie prevádzkovej brdzy pri tiahlých klesaniach (brzdí sa motorovou brzdou + retardérom a prevádzková brzda sa používa minimálne na občasné regulovanie brzdného účinku - nehrozí prehriatie bŕzd a tým ich nefunkčnosť)...
nezávislosť od hlavného brzdného systému vozidla znamená, že funguje aj bez zaradeného rýchlostného stupňa (motorová brzda), používa sa aj mimo tiahlých klesaní na dobrzďovanie vozidla...
viac o retardéroch si môžeš vygoogliť, tam nájdeš aj presné technické parametre....
Reakcia na: Kami #84827:
Ako funguje retardér bez zaradenej rýchlosti - prosím Ťa vysvetli mi to ? Ďakujem.
Reakcia na: S499.1023 #84802:
Ešte dobre si popozeraj odpovede ne svoje príspevky - mám taký dojem že tu lezieš na city asi všetkým a musím súhlasiť asi si zakomplexovaný - podľa Teba nedocenený jediný vhodný kandidát na post generálneho riaditeľa generálnych riaditeľov MHD v EU !!!!!!!!!!! ????????? !!!!!!!!!!
Reakcia na: S499.1023 #84799:
neutral zakazany je, aj rychlost je obmedzena (napr. na 105 km/h), porusenie tychto povinnosti je na zodpovednosti vodica.
Nie kazdy retarder vyzaduje zaradenu rychlost - napr. Karosa B 932.

JA osobne brzdim z kopca zasadne motorom - bez ohladu na vek a hmotnost vozidla. Na Skode 100 a kopcoch ako Sachticky to inak ani neslo 🙂 (kamarat skusil a brzdy nastastie iba smrdeli, na Favorite, ci Felicii sa mu tam zas vzpriecili brzdove dosticky).
Reakcia na: S499.1023 #84802:
vážený, prepáč ale s Tebou nediskutujem, už som Ti niekoľkokrát napísal že podľa mňa tu až často zastupuješ a obhajuješ Tých čo sú za katastrofálny stav MHD zodpovedný, dokonca som presvedčený že si jeden z ních. Samozrejme nad Teba nie je, Ty čo je spojené z dopravou si NAJMÚDREJŠÍ MACHO a nemienim s Tebou polemizovať. APROPO ja by som odbory v DPB zrušil lebo sú aj tak zbytočné pre vodičov nič neurobili ale to je na dlhú debatu. A vieš aj neuveriteľne všetkých urážať na tomto fóre
lebo len TY a zase len TY máš totálny patent na pravdu o MHD !!!
Normálne si buduješ TOTALITNÉ MYSLENIE jedného / každí si doplní sám /
Reakcia na: Ik #84750:
Dnes som sa viezol v 4 autobusoch (4804, 4823, 4818 a 4829) a ani v jednom to nebolo. Schválne som si to pozrel ❗
Reakcia na: Martin Fundárek #84823:
grc? Ja som ju videl dnes večer a zdala sa mi byť super - farebná, výstižná, neprehliadnuteľná... a hlavne zaujme! ?
Včera som videl tú novú reklamu na 7105. Gŕŕŕc...
Reakcia na: Nal Sehel #84794:
Nuz,tak to som mal potom fakt stastie,ze mi prdlo tesnenie pod hlavou kompresora,voz som normalne zastavil v zastavke a viac som sa nepohol a az vtedy som zbadal na budikoch len 3 ATM na oboch okruhoch ( a to som ale pocas jazdy-vchadzania do zastavky, citil ze voz nejako netaha a neuvedomil som si ze voz brzdil z tohto dovodu,ale velmi slabo) Po prichode dielne ma natlakovali vzduchom a sam vozmajster to odviezol do dielne,bez toho aby ma dali na tyc i ked mal znacne problemy,Liazka bola za nami ako poistka v pripade nudze. To bolo 5.7.2007 pamatas si Jakub1 co si vtedy pisal sem na forum ohladne toho???Bolo to na Racku ako 25 a N21
Reakcia na: hoppusmark #84458:
hm, a ja som si myslel, že v marketingu "nikde sa to tak nerobilo" znamená jeden z hlavných argumentov prečo to tak urobiť.
Reakcia na: Martin Fundárek #84816:

Vystihol si to presne. Ale laminátka je už raz taká. Keď začne cvakať stykačmi, vrčať a syčať kompresormi a vzduchotechnikou a sršať iskrami na trakčnom trafe, tak to tak dopadne. ?
Reakcia na: hoppusmark #84811:

Máš niečo proti šotoušom? Alebo sa necítiš ako šotouš? Čo potom robíš na tomto diskusnom fóre? ?
Reakcia na: Själavrak #84809:
Ale no tak, inkognito psíček, ukľudni sa!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.