Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Spectre #60722:
Dovolim si nesuhlasit.
- neobmedzením povinnost vodica pocínat si tak, aby inému úcastníkovi cestnej premávky nijako neprekážal,
- neohrozením povinnost vodica pocínat si tak, aby inému úcastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpecenstvo,
- dat prednost v jazde povinnost vodica pocínat si tak, aby vodic, ktorý má prednost v jazde, nemusel náhle zmenit smer alebo rýchlost jazdy,

Teda neobmedzit je najviac, potom je dat prednost - kde mozes prekazat, ale nesmie ten co ma prednost nahle musiet na teba reagovat a najmenej je neohrozit. Dat prednost neznamena zaroven neobmedzit, pri dani prednosti mozno vozidlo s prednostou aj obmedzit (napriklad pri vychadzani z vedlajsej mozno sposobit ze vozidlo na hlavnej musi trochu pribrzdit, ale nie nahle). Obdobne neohrozit je ine ako dat prednost, pri neohrozeni, mozno sposobit aj potrebu nahle zmenit rychlost alebo smer jazdy, ale nie nebezpecenstvo.
Ešte zacitujem §10, druhý odstavec, ktorý sa problematikou zaoberá:
"Na električkový pás v úrovni vozovky sa smie v pozdĺžnom smere vojsť len pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní, otáčaní, vchádzaní na cestu, alebo ak to dovoľuje dopravná značka alebo ak to vyžadujú mimoriadne okolnosti, najmä ak nie je medzi električkovým pásom a okrajom vozovky dostatok miesta. Električkový pás zvýšený nad úroveň vozovky alebo znížený pod jej úroveň, alebo ktorý je od vozovky inak oddelený, najmä obrubníkom, sa smie prechádzať len ****, a to na mieste na to prispôsobenom. Pritom vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde."
Reakcia na: tomas1 #60719:
Ešte doplním:

- obmedzíš vtedy, keď tam už si, ale znenazdajky sa dovalí tramvaj
- ohrozíš vtedy, keď sa tam natlačíš a ide tramvaj, ktorá musí pre odvrátenie dopravnej nehody prudko zabrzdiť

V oboch prípadoch si nedal prednosť.
Reakcia na: tomas1 #60719:
Zákon 315, §2, odsek d), citujem:
"dať prednosť v jazde povinnosť vodiča počínať si tak, aby vodič, ktorý má prednosť v jazde, nemusel náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy"

To znamená podľa môjho názoru neobmedziť ani neohroziť.
K tomu Flashu... Stĺp spadol z dôvodu odhnitia jeho základov a spadol na stánok s rýchlym občerstvením...To je teda sila ? ? ?
Reakcia na: Spectre #60681:
"tak je to defacto nedanie prednosti (bez ohľadu na to, či sa jedná len o obmedzenie, alebo aj ohrozenie)"
- dať prednosť v jazde znamená, že nemôžeš ohroziť ale môžeš(!) obmedziť. ❗
Reakcia na: Ike #60691:
"by ste vychadzali z vedlajsej cesty na cestu rozdelenu elektrickovym pasom, pricom by ste chceli odbocit do prava a prave na tej strane by bola kolona."
- Počkať či ťa niekto nepustí alebo ako hovoríš, drzo sa zipsovať. Keď vidím, že sa kolóna ide hýbať v tom momente vleziem na koľaje a zaradím sa do kolóny. (Bez ohľadu na to ako si to s tým ľavom/pravom myslel) ?
_______________________
Re #60697 Emo: "A teraz si predstav, že potrebuješ odbočiť doľava, lenže v protismere, je zápcha."
- Tí polovodiči v protismere sa nemajú čo **ať do križovatky keď je zápcha. Treba sa tam narvať a vynútiť si právo prejazdu - teda keď berieme BArealitu. ?
Reakcia na: galiyosha #60715:
U nás je tak postavených viac križovatiek. Ujo "T" to skladá v mierke H0 zo šablóniek asi...
Reakcia na: KLF #60709:
No to je pesne to, ako by to nemalo byt. Vidia, ze nemaju sancu prejst krizovatkou a predsa sa tam pchaju. Moznoze prve 3 - 4 auta sa preplazia az za nu, kym dostane elektricka volno, ale tie dalsie uz nie. Ale aj tak tam lezu. Keby vsak niektori vodici aut vidiac, ze uz neprejdu, zostali stat pred krizovatkou aj na zelenu, od toho vytrubovania a vykrikovania "vodicov" za nimi by im mozno aj popraskali skla. Alebo by zapricinili retazovu havariu. Takze je to komplikovane. Myslim si (a moje skusenosti to potvrdzuju), ze velkej casti vodicov jednak chyba prirodzena schopnost odhadu a predvidavosti a nahradzaju ju agresivitou. ŠAK ma zelenu, tak ide. Aj keby bol za krizovatkou krater, tak by isiel aj donho, lebo ŠAK ma zelenu... ?
Reakcia na: Sommelier #60678:
Podvozok. Ak sa nemýlim, T3 na 1435 mm majú opajcnutý podvozok PCC, T3 na 1000 mm majú vlastnú konštrukciu ČKD Tatra. Ak sa mýlim, opravte ma niekto.

Prosím, nezisťoval niekto, či existuje nejaký trestný čin "poškodzovania verejnej veci"? Na Hurbanovom námestí je ten oblúk z Námestia SNP na Obchodnú zase postavený, ako keby sme koľajové križovatky museli skladať zo stavebnicových dielov. Je mi z toho do plaču...
Reakcia na: KLF #60709:
To je dobrá metóda. Prakticky pritom porušuješ rovnaký predpis, ako vodiči, čo ti zavadzali v križovatke, takže by sa nemali naparovať, keďže majú aj oni maslo na hlave 😃
Otázka do pléna:

V prípade zápchy sa chápe električkový prejazd (taký kde sa otáča o 180°) ako križovatka, alebo ako miesto mimo cesty? Ja si myslím, že skôr ako miesto mimo cesty, nakoľko v prípade križovatky by tam musela byť prednosť upravená značkami, v opačnom prípade by platila prednosť zprava. Pokiaľ sa nejedná o križovatku, vodiči áut, ktorí sa ocitli v zápche, teoreticky nemusia uvoľniť medzeru. Znalci zákona, pls. objasnite.
Reakcia na: untrop #60702:
Moment.. čo som to počul?

"za to ze ma prednost nemusi vedome nepustenim blokovat auto v kolajisku a tym vedome blokovat elektricky"

Električky blokuje pokiaľ viem ten, kto sa cpal na prejazd. Vysvetli mi to po sedliacky, tvojmu doublethinku nerozumiem.
Reakcia na: untrop #60702:
Nie je to o drzosti. Proste sa natlačil do križovatky s električkou bez toho aby si bol istý, že môže ďalej pokračovať v jazde. Občas sa zvykne vytvoriť zápcha tu na diaľnici, všetci stoja pekne v dvoch pruhoch, akurát zopár expertov to obieha cez krajnicu a pri najbližšom zjazde sa vehementne pchajú a zrazu sa chcú zaradiť. Pustíš ho? To isté platí v prenesenom význame aj na tramvaje.
4 admin imhd:rekonstrukcia zastavky Komarovska smere do centra
Chlapci - Americke namestie. Cakam s 11 alebo teraz aj 5 na zastavke pri Fakultnej. Tam ma nemozu auta prichadzajuce od Kriznej nevidiet. V spicke je bezne, ze sa postavia a zatarasia trat smerujucu na Spitalsku. Skoci mi volno - musim stat. Auta sa zdekuju, ale vtedy mam uz ja stoj. A toto sa mi raz stalo, ze sa zopakovalo pocas 4 (opakujem STYROCH) cyklov. Hadajte kolko minut som tam stal ??? Odvtedy ked dostanem volno, tak IDEM. Pockam, kym uvolnia auta kolajnice (sice mam uz davno stoj, ale to je uz za mnou, cize to nevidim) a pekne prejdem. Auta uz maju samozrejme zase zelenu a vytrubuju, co tam robim, ale ja si v KLUDE (su tam vzdusne krizovatky) prejdem gulanim sa.

Takto to robim ja.
Reakcia na: Emo #60703:
Myslim, ze si k pravde najblizsie. 1) s autom nevchadzam nikdy na priecestie, ked je nablizku elektricka 2) ak idem resp. vleciem sa v zapche po hlavnej, za predo mnou iducim autom, ktore este preslo za priecestie, nechavam odstup na sirku priecestia, aby som neblokoval odbocujucich - tu pre mna osobne vobec nie je zaujimave, ze som na hlavnej 3) myslim, ze ak sa stane, ze niekoho na priecesti zablokuju protiiduci na tak dlho, az pride elektricka, jej vodic by mal na to brat ohlad, ze teraz to auto jednoducho neodleti ani sa nevypari a ak ho uz z dialky vidi, mal by pomaly plynule pribrzdovat a nie na poslednu chvilu. A ak je to nutne, tak aj zastavit. Je to vsetko o rozume a ohladuplnosti.
Mimochodom - vcera som videl vzkrieseny 1612. Ani ste o tom nikde nepisali, ze sa podarilo dat ho dokopy.
Vážení, nemám čas zaoberať sa vašou diskusiou, bo musím nakupovať a predávať blikajúce ampíky a zosíky, či ako ma to orlia minerálka otitulovala, ale musm v krátkosti zareagovať: Vodič IGK nemá čo liezť na koľaje, ak sa električka už blíži, ale samozrejme tam môže vliezť, ak široko-ďaleko električka nie je. No a ak sa medzitým dorúti električka, tak ho samozrejme nesmie nabúrať na rozdiel od vlaku. Zásadný a základný rozdiel medzi električkou a vlakom totiž je, že hoci sú to obe dráhy, s električkou sa jazdí na rozhľad, s vlakom na zabezpečenie. Nepriek tomu aj v prípade zrážky vlaku s niečím na priecestí sa veľmi podrobne vyšetruje, či /rušňo)vodič spravil všetko pre to, aby zrážke zabránil. Mimochodom, ten citovaný paragraf o nevchádzaní do križovatky platí v znení "ak mu situácia ZA KRIŽOVATKOU nedovoľuje pokračovať v jazde". Ako byste si predstavovali odbočovanie vľavo na plný signál bez vojdenia do križovatky, napríklad?
Najinteligentnejší prístup k tomu má z tunajších evidentne Beús. Ale všeobecne by som prítomným Cíferanom doporučil, aby si problematiku nechali vysvetliť od svojho vedúceho prevádzky, ktorý je dlhoročným a bez preháňania vynikajúcim inštruktorom autoškoly.
Reakcia na: Emo #60705:
Samozrejme, suhlasim. Len to casto tak nie je.
Ono asi fakt by som sa na to priecestie napchal v zaujme zaradenia sa medzi tych co ma nechcu pustit, snad ked im tam budem cumakom vycuhovat, sa nejaky dobrodinec najde. Ale samozrejme len za podmienky, ze siroko-daleko ziadna elina nie je, a teda ju neobmedzim. Inak prirodzene sporiadane pockam, kym prejdu eliny v dohlade.

Ked sedim za panelom elektricky, tak tiez mam dvojaky meter na tych, co mi zavadzaju na priecesti:
1) Stal tam uz davno predtym, nez som sa priblizil. To je chudak, ktoreho nechcu pustit, a preto pokojne a bez vyrabania hluku zabrzdim, a pockam kym sa najde niekto, kto ho pusti.
2) Napchal sa mi tam tak, ze nutne videl, ze sa blizim, a ze dovtedy neprejde. Na takychto blbcov zvonim, pretoze flagrantne porusili predpisy a obmedzili ma, casto dokonca ohrozili (aj ked, to skor seba, vzhladom na subtilnost kasne IGK v porovnani so spriahadlom elektricky). 🙂
Reakcia na: Beus #60704:
To tiež nie je pravda, nie sú všetci takí.
Podľa mňa by to malo byť o ohľaduplnosti:
1.Ak odbočujem doľava, nenatrepem sa na koľaje keď vidím, že ide električka.
2. Ak som vodič eliny, nemusí hneď vycengávať ak vidím na prejazde auto.
3. Ak je zápcha v protismere, tak vodiči v nej by mali byť natoľko ohľaduplní, že nazastanú v križovatke a ak už sa tak stane nech aspoň púšťajú odbočujúcich.

Toť vsjo. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.