Reakcia na: eripmav #60724:
Samozrejme... danie prednosti sa vzťahuje na miesto, kde má niekto prednosť. Neobmedzenie a neohrozenie sa podľa môjho názoru vzťahuje univerzálne na celú premávku.Zoberme si to teda striktne z pohľadu zákona:
"vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde"
aplikujme na výroky:
"neobmedzením povinnosť vodiča počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nijako neprekážal"
"neohrozením povinnosť vodiča počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpečenstvo"
Ja to vidím tak, že sa IGK v dobe keď tadiaľ ide tramvaj na prejazde proste NESMIE vyskytovať.
Ako som už napísal:
- obmedzíš vtedy, keď tam už si, ale znenazdajky sa dovalí tramvaj
- ohrozíš vtedy, keď sa tam natlačíš a ide tramvaj, ktorá musí pre odvrátenie dopravnej nehody prudko zabrzdiť
V obidvoch prípadoch jednáš protizákonne.
S tým, že pri dávaní prednosti môžeš obmedziť, ja osobne nesúhlasím.
eripmav
- neobmedzením povinnost vodica pocínat si tak, aby inému úcastníkovi cestnej premávky nijako neprekážal,
- neohrozením povinnost vodica pocínat si tak, aby inému úcastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpecenstvo,
- dat prednost v jazde povinnost vodica pocínat si tak, aby vodic, ktorý má prednost v jazde, nemusel náhle zmenit smer alebo rýchlost jazdy,
Teda neobmedzit je najviac, potom je dat prednost - kde mozes prekazat, ale nesmie ten co ma prednost nahle musiet na teba reagovat a najmenej je neohrozit. Dat prednost neznamena zaroven neobmedzit, pri dani prednosti mozno vozidlo s prednostou aj obmedzit (napriklad pri vychadzani z vedlajsej mozno sposobit ze vozidlo na hlavnej musi trochu pribrzdit, ale nie nahle). Obdobne neohrozit je ine ako dat prednost, pri neohrozeni, mozno sposobit aj potrebu nahle zmenit rychlost alebo smer jazdy, ale nie nebezpecenstvo.