Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
4 admin imhd:rekonstrukcia zastavky Komarovska smere do centra
Chlapci - Americke namestie. Cakam s 11 alebo teraz aj 5 na zastavke pri Fakultnej. Tam ma nemozu auta prichadzajuce od Kriznej nevidiet. V spicke je bezne, ze sa postavia a zatarasia trat smerujucu na Spitalsku. Skoci mi volno - musim stat. Auta sa zdekuju, ale vtedy mam uz ja stoj. A toto sa mi raz stalo, ze sa zopakovalo pocas 4 (opakujem STYROCH) cyklov. Hadajte kolko minut som tam stal ??? Odvtedy ked dostanem volno, tak IDEM. Pockam, kym uvolnia auta kolajnice (sice mam uz davno stoj, ale to je uz za mnou, cize to nevidim) a pekne prejdem. Auta uz maju samozrejme zase zelenu a vytrubuju, co tam robim, ale ja si v KLUDE (su tam vzdusne krizovatky) prejdem gulanim sa.

Takto to robim ja.
Reakcia na: Emo #60703:
Myslim, ze si k pravde najblizsie. 1) s autom nevchadzam nikdy na priecestie, ked je nablizku elektricka 2) ak idem resp. vleciem sa v zapche po hlavnej, za predo mnou iducim autom, ktore este preslo za priecestie, nechavam odstup na sirku priecestia, aby som neblokoval odbocujucich - tu pre mna osobne vobec nie je zaujimave, ze som na hlavnej 3) myslim, ze ak sa stane, ze niekoho na priecesti zablokuju protiiduci na tak dlho, az pride elektricka, jej vodic by mal na to brat ohlad, ze teraz to auto jednoducho neodleti ani sa nevypari a ak ho uz z dialky vidi, mal by pomaly plynule pribrzdovat a nie na poslednu chvilu. A ak je to nutne, tak aj zastavit. Je to vsetko o rozume a ohladuplnosti.
Mimochodom - vcera som videl vzkrieseny 1612. Ani ste o tom nikde nepisali, ze sa podarilo dat ho dokopy.
Vážení, nemám čas zaoberať sa vašou diskusiou, bo musím nakupovať a predávať blikajúce ampíky a zosíky, či ako ma to orlia minerálka otitulovala, ale musm v krátkosti zareagovať: Vodič IGK nemá čo liezť na koľaje, ak sa električka už blíži, ale samozrejme tam môže vliezť, ak široko-ďaleko električka nie je. No a ak sa medzitým dorúti električka, tak ho samozrejme nesmie nabúrať na rozdiel od vlaku. Zásadný a základný rozdiel medzi električkou a vlakom totiž je, že hoci sú to obe dráhy, s električkou sa jazdí na rozhľad, s vlakom na zabezpečenie. Nepriek tomu aj v prípade zrážky vlaku s niečím na priecestí sa veľmi podrobne vyšetruje, či /rušňo)vodič spravil všetko pre to, aby zrážke zabránil. Mimochodom, ten citovaný paragraf o nevchádzaní do križovatky platí v znení "ak mu situácia ZA KRIŽOVATKOU nedovoľuje pokračovať v jazde". Ako byste si predstavovali odbočovanie vľavo na plný signál bez vojdenia do križovatky, napríklad?
Najinteligentnejší prístup k tomu má z tunajších evidentne Beús. Ale všeobecne by som prítomným Cíferanom doporučil, aby si problematiku nechali vysvetliť od svojho vedúceho prevádzky, ktorý je dlhoročným a bez preháňania vynikajúcim inštruktorom autoškoly.
Reakcia na: Emo #60705:
Samozrejme, suhlasim. Len to casto tak nie je.
Ono asi fakt by som sa na to priecestie napchal v zaujme zaradenia sa medzi tych co ma nechcu pustit, snad ked im tam budem cumakom vycuhovat, sa nejaky dobrodinec najde. Ale samozrejme len za podmienky, ze siroko-daleko ziadna elina nie je, a teda ju neobmedzim. Inak prirodzene sporiadane pockam, kym prejdu eliny v dohlade.

Ked sedim za panelom elektricky, tak tiez mam dvojaky meter na tych, co mi zavadzaju na priecesti:
1) Stal tam uz davno predtym, nez som sa priblizil. To je chudak, ktoreho nechcu pustit, a preto pokojne a bez vyrabania hluku zabrzdim, a pockam kym sa najde niekto, kto ho pusti.
2) Napchal sa mi tam tak, ze nutne videl, ze sa blizim, a ze dovtedy neprejde. Na takychto blbcov zvonim, pretoze flagrantne porusili predpisy a obmedzili ma, casto dokonca ohrozili (aj ked, to skor seba, vzhladom na subtilnost kasne IGK v porovnani so spriahadlom elektricky). 🙂
Reakcia na: Beus #60704:
To tiež nie je pravda, nie sú všetci takí.
Podľa mňa by to malo byť o ohľaduplnosti:
1.Ak odbočujem doľava, nenatrepem sa na koľaje keď vidím, že ide električka.
2. Ak som vodič eliny, nemusí hneď vycengávať ak vidím na prejazde auto.
3. Ak je zápcha v protismere, tak vodiči v nej by mali byť natoľko ohľaduplní, že nazastanú v križovatke a ak už sa tak stane nech aspoň púšťajú odbočujúcich.

Toť vsjo. ?
Reakcia na: Emo #60703:
Ako? Jednym slovom - tazko. Sam neviem, co je optimalne. Ale fakt je, ze na to priecestie nemam co vchadzat, pokial ho nie som schopny plynule opustit. Druha vec je, ze takymto sposobom sa pri bezohladnosti nemalej casti tiezvodicov zvacsa nikam nedostanes. A fcul bucme mudri. ?
Reakcia na: Beus #60701:
Lenže zase na druhej strane, ak je zápcha, tak ani tí druhí nemali vojsť do križovatky práve preto, aby sa umožnilo aj odbočovanie. Čiže vlastne ja som nimi obmedzovaný, takže oni by mali dostať pokutu. Že pritom blokujem električku, je vedľajšie, lebo keby oni neporušili predpis, tak ja by som mohol voľne prejsť a tým pádom aj električka.

Ako by si riešil Ty takúto situáciu, keď chceš odbočiť, ale oproti je zápcha a bezohľadní vodiči?
Reakcia na: Ike #60691:
dobre si to vystihol. je to o drzosti tych co nepustia stojaceho na kolajach do svojho prudu!

Re #60698 Spectre: za to ze ma prednost nemusi vedome nepustenim blokovat auto v kolajisku a tym vedome blokovat elektricky, co sa neskor moze prejavit kludne aj zablokovanim nejakej krizovatky (ked zablokujes molecku smer devin a odstavis tri eliny dalsia moze ostat visiet v krizovatke karloveska-molecova lebo predpoklada ze ti pred nim sa pohnu a neche tam travit cely den). vlastne chces povedat ze ked ma prednost tak clovek z vedlajsej cesty si ma rovno ist zapalit cigaro a pockat kym sa premelu vsetky auta sveta co tam chcu prejst v kolone???

na tej ruzinovskej ten co sa chce zaradit svojim cakanim zvecsa neblokuje inu dopravu (aj ked aj to sa da doviest do extremu a blavaci by boli schopni aj krizovatku bloknut)

---
pre ucastnikov premavky: viac pokory.
Reakcia na: Emo #60700:
Ano, budes. Bodka. Presne toto ti odpovie aj policajt na tvoju argumentaciu, ak by ta nahodou za taketo porusenie predpisov chcel pokutovat. A ked nebodaj tym este sposobis nehodu, tak je to bez diskusie. Vozidlo na hlavnej ma prednost. Tam to zacina, aj konci. Bohuzial, so zapchami a bezohladnymi vodicmi nase predpisy nepocitaju. 😕
Reakcia na: Spectre #60699:
Lenže to tam budem čakať do súdneho dňa...
Reakcia na: Emo #60697:
Čakaním dopravný predpis neporušíš. Tým, že sa tam nasilu natlačíš, ho porušíš. Je to IMHO úplne rovnaký prípad, ako keď sa tlačíš do križovatky s tým, že sa z nej nedostaneš (kvôli tomu zvyknú vznikať okrem iného aj spomínané zápchy)

Ale ako som písal, menší pripájací pruh by to vyriešil.
Reakcia na: Ike #60691:
Zápcha sa nerieši zipsom. Zips je na obchádzanie prekážky v premávke.

Empiricky rátaš s tým, že za traťou ide súvislá kolóna IGK. Vezmi si inú situácio - odbočuješ do takej súvislej kolóny napríklad z miesta mimo cesty. To nie je o tolerancii medzi vodičmi, jednoducho ten, kto je na významovo nadradenejšej ceste má prednosť.

Ideálny príklad tejto situácie je ale pripájanie z Ružinovskej na Bajkalskú, pred križovatkou v smere k Bille. Napriek tomu, že je jednu križovatku späť semafor s odporúčanou rýchlosťou, sa tam valia závodníci 80km/h, aby potom zdržovali na svetlách. V tom prípade je mi defacto jedno, či pustím niekoho kto sa pripája od Ružinovskej (pripájací pruh tam samozrejme nie je sebemenší), keďže už som opotreboval brzdové doštičky a prechlastám aj benzín na rozjazd.

Pokiaľ však idú súvisle autá, nie je dôvod sa tam tlačiť. Ak na čele "kolóny" nie sú závodníci, tak je veľká pravdepodobnosť, že táto súprava IGK stíha aj ďaľšie svetlá. V tom prípade je skutočne jednoduchšie sa pichnúť na koniec a je vybavené.

S čím sa v BA neviem zžiť je absencia pripájacích pruhov na určitých dôležitých miestach. Na týchto prejazdoch by nebol kritický ani tak odbočovací pruh, ale pokiaľ sa jedná o prejazd kde sa najprv otočíš o 180 a potom o 90 stupňov, by sa veľmi zišiel inteligentný pripájací pruh o symbolickej dĺžke troch-štyroch vozidiel.
Reakcia na: Spectre #60681:
A teraz si predstav, že potrebuješ odbočiť doľava, lenže v protismere, je zápcha. Ak sa postavím ešte pred prejazd ma na 100% medzi seba nepustia. To chceš povedať, že tam mám stáť a čakať až kým nepominie zápcha?
Reakcia na: K2S7111 #60692:
A akú funkciu si tam mal ❓
Reakcia na: K2S7111 #60693:
Takže jeden si ty, druhý E499.3056 a kto je ten tretí?
Reakcia na: Ike #60691:
"medzi tieto prejazdy patri predovsetkym odbocka na Ahoj, popr. odbocka z Trnavskeho myta poza dom oborov." neviem ci to bude tym ze mam za volantom najazdeneho o hodne viacej ako ty (viac nez 100k km), ale zrovna tebou menovane krizovatky nie su problematicke na prejazd aj bez toho aby si sa musel nasapat do kolajiska pokial krizovatku opustit nemozes... (obvzlast ta prva - pokial mas vazne problem sa tam dostat, tak ti moze pomoct aj nedaleky semafor ktory pravidelne zastavi premavku z protismeru a mozes kludne prejst) - ono na tych krizovatkach mas totizto na odbocenie vlavo vyhradeny jazdny pruh a teda mas kde cakat kym mozes prejst; skor by som pochopil ak by si mal problem s prejazdmi na ruzinovskej, kde by si trcal v lavom (rychlejsom) priebeznom jazdnom pruhu a neaky expert by ta tam mohol sejmut....

"mimoriadne tazka krizovatka je aj, ked odbacas z Ulice pri starej pracharni do prava... tam by to bolo narocne prejst na jeden kraj aj keby tam eliny neboli..." a
"este by ma zaujimalo ako by ste riesili situaciu za volantom IGK ak by ste vychadzali z vedlajsej cesty na cestu rozdelenu elektrickovym pasom, pricom by ste chceli odbocit do prava a prave na tej strane by bola kolona... mna osobne nenapada nic ine ako ist na elektrickovy pas a drzo davat najavo ze vzhladom na kolonu by sa malo zipsovat... neviem si totiz predstavit, ze by som stal pred krizovatkou a cakal kedy si ma niekto v kolone vsimne..."
teba by som na ceste stretnut nechcel, teda urcite nie na krizovatke rovnocennych ciest ked si pleties lavu a pravu stranu 🙂 😃 :-B
Chcel by som sa spytat kto by sa ku mne a dvom chalanom odtialto pridal do party na chytanie writerov...Ak mate zaujem /nas vek priemerne 14rokov/ napiste mi na mail tomassamko@pobox.sk ...Dakujem /pardon za OT/

Ad #60692 pardon za velke medzery...
Reakcia na: KLF #60602:
Z toho clanku som vycital dobre bludy...Zjavne ten clovek nikdy na takom kolose nejazdil...Ale co sa tyka agresivity vodicov mal v niecom pravdu s E499,3056 som sa pred par dnami s niecim takym stretol...Len tak prisiel do B-cka a nadaval nam a ze nech vypadneme...Atd. som si myslel svoje...

Re #60650 M5O: JA som sa bol zviest v obidva dni a na oboch vozidlach som mal funkciu..


Re #60689 BMEŽ: To len jeden vodic nemal ,bol tam neplanovane...



All :Uz viem ake ste to mali ked som forum floodoval hovadinami ja...Kua sak to sa neda citat...Nezmyselna debata...
Reakcia na: Spectre #60681:
mam najazdene menej ako ty... mozno takych 1400km, ale pravdu povediac, v praxi sa tak ako si popisal (dat prednost elektrickam a sucastne vozidlam), prejst jednoducho nedalo..

pokial ide elina, je to ok, ale v pripade ze nejde, tak som na ten prejazd musel ist... pretoze
1) auta v opacnom smere ta nevidia a ak ta vidia, tak na teba kukaju ako na vola... pochybujem ze ked knedlikujes 60kou po vajnorskej, tak pozeras do smeru oproti, ci tam nahodou necaka nejake auto (skor nastane pripad, ked sa nejaky drzan pichne pred teba).
skor sa mi podari prejst ked sa pripomeniem... a ked som na druhej strane pripadu, skor spomalim na 40 a zablikam, nech ten co sa na tom elinovom prejazde tlaci, prejde.

2) ak by som tam aj stal, tak auta za mnou, vzhladom na to ze zmyslaju tak ako ja v bode 1) by na mna pustili trubkovy pochod preco stojim ked nemusim (nejdu eliny)


medzi tieto prejazdy patri predovsetkym odbocka na Ahoj, popr. odbocka z Trnavskeho myta poza dom oborov.

mimoriadne tazka krizovatka je aj, ked odbacas z Ulice pri starej pracharni do prava... tam by to bolo narocne prejst na jeden kraj aj keby tam eliny neboli...

proste zhrnutie> obcovanie cez elektrickovy pas v meste je komplikovane. Hoci sa da prejst na jeden krat, bezpecnejsie je to prejst na dvakrat a vyuzit elektrickovy pas ako "pomocku" -> no soferi by mali byt tak tolerantny, aby neobmedzovali elektricku /teda na pase stat len vtedy ked je dostatocne daleko.

Zaroven by vodici elektriciek mohli by tolerantnejsi voci vodicom IGK a kedze sa kazdy raz za cas myli, nemuseli by hned pustat zvoncek na plne gule

a vsetko to hlavne zavisi od tolerancie medzi IGK - ja by som napr nikoho nenechal drzo cakat na prejazde elin, ale pustil ho...

/mimochodom v zime som zazil, ze vodicka eliny zvonila na auta, ktore isli subezne s nou (a stali v kolone), aby pustili auto, ktore sa chcelo zaradit do kolony, no kedze ho tie auta nechceli pustit, ostalo vysiet na trati pred nasou elinou.

este by ma zaujimalo ako by ste riesili situaciu za volantom IGK ak by ste vychadzali z vedlajsej cesty na cestu rozdelenu elektrickovym pasom, pricom by ste chceli odbocit do prava a prave na tej strane by bola kolona... mna osobne nenapada nic ine ako ist na elektrickovy pas a drzo davat najavo ze vzhladom na kolonu by sa malo zipsovat... neviem si totiz predstavit, ze by som stal pred krizovatkou a cakal kedy si ma niekto v kolone vsimne...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.