Reply on: eripmav #60724:
Samozrejme... danie prednosti sa vzťahuje na miesto, kde má niekto prednosť. Neobmedzenie a neohrozenie sa podľa môjho názoru vzťahuje univerzálne na celú premávku.Zoberme si to teda striktne z pohľadu zákona:
"vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde"
aplikujme na výroky:
"neobmedzením povinnosť vodiča počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nijako neprekážal"
"neohrozením povinnosť vodiča počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpečenstvo"
Ja to vidím tak, že sa IGK v dobe keď tadiaľ ide tramvaj na prejazde proste NESMIE vyskytovať.
Ako som už napísal:
- obmedzíš vtedy, keď tam už si, ale znenazdajky sa dovalí tramvaj
- ohrozíš vtedy, keď sa tam natlačíš a ide tramvaj, ktorá musí pre odvrátenie dopravnej nehody prudko zabrzdiť
V obidvoch prípadoch jednáš protizákonne.
S tým, že pri dávaní prednosti môžeš obmedziť, ja osobne nesúhlasím.
tomas1
- Počkať či ťa niekto nepustí alebo ako hovoríš, drzo sa zipsovať. Keď vidím, že sa kolóna ide hýbať v tom momente vleziem na koľaje a zaradím sa do kolóny. (Bez ohľadu na to ako si to s tým ľavom/pravom myslel) ?
_______________________
Re #60697 Emo: "A teraz si predstav, že potrebuješ odbočiť doľava, lenže v protismere, je zápcha."
- Tí polovodiči v protismere sa nemajú čo **ať do križovatky keď je zápcha. Treba sa tam narvať a vynútiť si právo prejazdu - teda keď berieme BArealitu. ?