Reply on: Spectre #60722:
Dovolim si nesuhlasit. - neobmedzením povinnost vodica pocínat si tak, aby inému úcastníkovi cestnej premávky nijako neprekážal,
- neohrozením povinnost vodica pocínat si tak, aby inému úcastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpecenstvo,
- dat prednost v jazde povinnost vodica pocínat si tak, aby vodic, ktorý má prednost v jazde, nemusel náhle zmenit smer alebo rýchlost jazdy,
Teda neobmedzit je najviac, potom je dat prednost - kde mozes prekazat, ale nesmie ten co ma prednost nahle musiet na teba reagovat a najmenej je neohrozit. Dat prednost neznamena zaroven neobmedzit, pri dani prednosti mozno vozidlo s prednostou aj obmedzit (napriklad pri vychadzani z vedlajsej mozno sposobit ze vozidlo na hlavnej musi trochu pribrzdit, ale nie nahle). Obdobne neohrozit je ine ako dat prednost, pri neohrozeni, mozno sposobit aj potrebu nahle zmenit rychlost alebo smer jazdy, ale nie nebezpecenstvo.
Spectre
V prípade zápchy sa chápe električkový prejazd (taký kde sa otáča o 180°) ako križovatka, alebo ako miesto mimo cesty? Ja si myslím, že skôr ako miesto mimo cesty, nakoľko v prípade križovatky by tam musela byť prednosť upravená značkami, v opačnom prípade by platila prednosť zprava. Pokiaľ sa nejedná o križovatku, vodiči áut, ktorí sa ocitli v zápche, teoreticky nemusia uvoľniť medzeru. Znalci zákona, pls. objasnite.