Nie, to je praveze argument velmi vyznamny. Vykolaj/porucha/vyluka tak system hromadnej dopravy rozvrati omnoho viac, ako keby boli prestupove uzly rozmiestnene rovnomerne po celom centre. Dalsi argument je zatazenost daneho uzla: Povedzme, ze na kazdej radiale budes mat trojminutovy interval. Radialy mas momentalne styri, to je 80 spojov za hodinu, tj interval 45 sekund. V Petrzalke bude ziaduci kratsi interval, povedzme 2 minuty, to je dalsich 30 spojov. 110 spojov za hodinu dava interval okolo 30 sekund. Myslis, ze by to taka Obchodna pri jej zaplnenosti chodcami a priepustnostou okolitych krizovatiek, zvladala?
Re #28011 hroch: Ani v Ruzinove nie su dve obratiska. Tu je podstatna skor dlzka radialy, resp cestovny cas z jej konca do prestupoveho uzla. Petrzalska radiala bude porovnatelna prave s tou ruzinovskou alebo povedzme s usekom dubravskej po Karlovu Ves. Co sa tyka zranitelnosti: ak bude vybudovana dosledne mimourovnovo, bude to podla mna najmenej zranitelna elektrickova trat v Bratislave. Problem bude len s napojenim na Safarikovom namesti. Ale ja osobne dufam, ze v buducnosti sa v Petrzalke vybuduje aj druha radiala alebo priamo siet elektrickovych liniek. Jedina trat na obsluhu celeho uzemia nestaci.
Podľa zákona je stanovená:
bezpečnostná prestávka - jedna 30 min. prestávka na štyri hodiny. Môže byť rozdelená, minimálna započítateľná čiastka je však 10 min. Prestávka je platená.
prestávka na odpočinok a jedenie - jedna 30 min. prestávka po maximálne 6 hodinách od nástupu služby. Nesmie byť rozdelená. Prestávka je neplatená.
Re #28002 J: ohóóó... všetko by sa dalo vyšpekulovať. Kde je napríklad napísané, že prestávkujúci vodič musí po prestávke sadnúť do toho istého vozňa?
Re #28003 hroch: Vieš, ja by som ako cestujúci nepovažoval napríklad spojenie Obchodná - Petržalka za funkčné, ak sa mám trmotať cez Vazovovu. Moja zásada je, keď nemôžem ísť priamo na Obchodnú aj Špitálsku, tak radšej iba na jednu z nich a druhú nie ako by som mal mať v jednom smere spoj tam a v druhom späť.
Z prevádzkového hľadiska zase už poniektorí tiež spomínali, že neúmerne prehustíš dopravu v centre. Len si zober, že pri diametrálnej linke môže jedna súprava prejazdom v centre vyložiť ľudí napr. z Dúbravky a naložiť do Rače. V Tvojom návrhu sa ale každá bude otáčať a vracať do východiskového bodu. Ak si vezmeš, že na hlavných radiálach budeme počítať s intervalom v špičke 2 minúty (na ružinovskej radiále a Vajnorskej ul. trochu menej), tak si predstav, čo bude v centre, keď sa to tam všetko bude chcieť otočiť.
Re #28006 Papyr: Vždy som obdivoval ten rozdiel medzi nami, kde kým ja niečo prácne vystihnem v troch odstavcoch, Ty vystihneš jednou vetou
Re #28010 hroch: Tá bomba mohla byť myslená obrazne. V podmienkach Bratislavy pokojne stačí jedna vykoľajená električka.
Hello
can someone tell me where, on this web site I can find the list of universities or schools who have the right to cliam discount when purchasing prepaid card.
thanks
Pokial vychytaju konstrukcne nedostatky, tak by to bol celkom dobry bus do BA. Predpokladam, ze cena bude dost nizka. Vzdy by bolo mensie zlo novy SOR (s ktorym uz maju v kacerove ake-take skusenosti), ako kupovat nieco uplne ine. Osobne by som zobral do Krasnan aspon 20ks (samozrejme by museli byt s normalnou prevodovkou atp.)
uznavam, ze to je hodne zvazenia. ak by si chcel byt ale dosledny, musel by si aj v petrzalke mat vybudovane dve obratiska... celkovo to bude najzranitelnejsia radiala...
to je neplatny argument, lebo toto iste sa ti moze stat na akomkolvek mieste, kde je centralny prestupovy bod. zavolam na hlavnu stanicu alebo na austobusku alebo na letisko a pol dna budes bez vlakov alebo bez autobusov alebo lietadiel. to je riziko centralneho prestupoveho uzla. podla mna ale pozitiva prevazuju...
mimochodom, uspesne som doplodil svoju diplomovku na temu MARKETINGOVA KOMUNIKACIA PODNIKOV HROMADNEJ DOPRAVY OSOB. rad dam precitat a uvitam komentare, ktore mi k nej date v priebehu buduceho tyzdna. dajte mi vediet, ak by ste niekto mali zaujem... varovanie: kompletne to ma 4MB...
Jedna linka radialu sice pokojne zvladne, ale budes mrhat vozokilometrami a ciastocne vozit vzduch. Ovela efektivnejsie je zacinat posilovu linku na Vinohradoch (a obdobne v Karlovej Vsi), ktorou prelozis interval a dosiahnes zvysenie kapacity na stavajucej casti radialy. Dalej mozes danu prekladanu linku vyuzit na obsluhu dalsej relacie s jedinym prestupom z tej casti radialy, ktoru obsluhuje len jedna linka. Jednoducho dve prekladane linky na radiale s dvomi obratiskami maju podla mna oproti jedinej linke viac vyhod ako nevyhod.
Takze, vcera som sa bol odviez Sorom B12, ako to na nom bolo napisane (ja som si myslel ze to je BN12, ale to je jedno)
Pro:
- 4 dvere
- dobre sa mi v nom sedelo
- prve tri dvere bez schodov
- zrejme aj cena
Kontra:
- vo vnutri to vyzera ako preliezka
- v nizkopodlaznej casti vozidla su ibe dve sedadla, este k tomu sklopne, ak som dobre videl (teda sedadla ktore nie su na ziadnom schodiku)
- vzhlad vozidla (budem si musiet zvyknut)
- uplne hlupa prevodovka, 2. stupen prakticky okamzite preradi na 3., ale zato netrha; hore Kramarmi to stale preradovalo medzi 2. a 3. stupnom, ako ZF (ale nie je to ani ZF ani Voith), mali tam dat Voithku
- hlucnost, neviem cim to je, ale pri urcitiych otackach motora vzadu nieco strasne huci. Moj skromny nazor na to je, ze cely autobus vzadu vibruje a pri urcitej frekvencii rezonancie cela zadna strecha pracuje ako obrovska membrana reproduktoru, strecha je vdaka tej lomenej karoserii rozdelena a tym sa uplne inak chova. Neviem, ale bolo to naozaj hrozne. Takto nehuci ani RABA, bol to zvuk, ktory doslova zaliezal pod kozu. Nebol to ani tak rachot, ale monotonny hukot. Aknahle bol motor v inych otackach (vyssich alebo nizsich), tak to prestalo. Ale hore Dlhymi dielmi to bolo neustale pocut, ako aj pri rozjazde, aj ked tam iba kratkodobo.
- z kurenia isiel akysi dym, neposobilo to stokrat bezpecne
- kazde dvere sa ovladaju zvlast, ako pri otvarani, tak pri zvoneni a zatvarani. Alebo je tam take dlhe vedenie, ktoremu to tak dlho trva, kym povel pride od kabiny az po 4. dvere?
Autobus sa mi nepaci, ma nejake nedostatky, za najvacsi azda povazujem ten neprijemny hluk, ktory je vo vnutri vozidla, s tym asi neratali ani konstukteri. Z niektorych sedadiel nevidno von (ale to nie je pri SORoch nic nove), interier je samy schodik, este tam mali dat nejaku preliezku a rozsypat tam piesok a mohol to byt pojazdny parcik pre deti.
Zaver: Autobus ma nicim nenadchol, sklamal ma najma hlucnostou a hlupou prevodovkou, na ostatne som bol viac menej pripraveny. Sokoval ma dym iduci z kurenia, autobus vydaval aj sporadicky divne zvuky.
Hodnotenie: SOR B12 (alebo BN12) vyzera vdaka svojskej karoserii dost cudne, mne osobne sa nepaci, interier je tiez pitomy, okna su miestami priliz vysoko a vo vozidle je pocas jazdy pri urcitych otackach motora strasny hluk. Nepaci sa mi. To uz naozaj radsej Citybus.
Ta 22 sa mi paci, zaroven by som zrusil 35ku, a na 22 by som dal v sedle interval jednu hodinu, co by jeden voz mohol stihat (ale neviem to urcite, mozno by bolo treba dva). Nenamietal by som ani v pripade, ze by 20 chodila cez dubravku vrchom, ale cez Lamac by som ju neposielal.
Cize ked som dobre porozumel, ekonomicke rozdiely medzi jednotlivymi castami nasho statu sa este zvyraznia. V Ba maju obyvatelia vyssie prijimy, budu odvadzat vyssie dane a tym padom pre BA pojde viac fin. prostriedkov. A tam, kde je nezamestnanost, nizsie ako nizke mzdy, budu si moct utriet usta, kedze neodvedu zdaleka take dane ako v BA. Naozaj krok vpred.
ak sa linky ale nebudu stretavat v jednom/dvoch bodoch, cely system podla mna nebude pracovat tak ako ma. potrebujes zabezpecit moznost prestupu odkialkolvek kamkolvek co najpohodlnejsim sposobom... s prehladnostou nesuhlasim, ked vezmes ako prestupovy bod obchodnu, tak sa substrat nema co vyhovarat ale ta tvoja pripomienka je dost k veci, dik za nu. a aj vsetkym, co do tejto diskusie k veci prispeli a este prispeju
co sa vinohradov tyka, ano, mas pravdu, jedna linka v spicke, co by zacinala tam by bola okej, ale mojim zaujmom bolo co najviac zredukovat pocet liniek na radialu. jedna linka celu radialu podla mojho nazoru pokojne zvladne, ak zabezpecis, ze bude mat dobry interval v spicke. mimo spicky si mozu elektricky oddychnut ?
a cislovanie? ved aj teraz mas dieru od 14 do 20. to je f poho? ☺
S499.1023: Ešte ma tak napadlo, dal by sa spraviť striedač tak, že by robil iba pol kola a vodič ktorého striedal by sa musel doviezť s ním vo voze ale ako cestujúci? To sa pýtam hlavne kvôli L5 s trasu dlhou 52 minút.
Je tam dokument k fiškálnej decentralizácii.
Je to dosť dlhé a tak som to nestihol celé prečítať ale skrz to, že v Bratislave je priemerný plat viac ako 21tisíc a ceny pozemkov a bytov sú tu dosť vysoké, Bratislava si snáď finančne o dosť polepší. Takisto Košice, kde sú druhé najvyššie platy v republike. Rizikom je tam nezamestnanosť.
Ostatné regióny nechcem komentovať, ale čakám vlnu odporu.
Dôležitou informáciou je, že školstvo a sociálna starostlivosť bude ja naďalej financovaná z rozpočtu ministestva školstva, (" Kompetencie, ktoré obce a VÚC vykonávajú v režime preneseného výkonu štátnej správy, budú naďalej financované dotáciami zo štátneho rozpočtu prostredníctvom príslušnej rozpočtovej kapitoly. ") takže tieto príjmy budú učené hlavne na rozvoj miest. Čiže MHD, cesty, služby občanom.
Keďže s iným Bratislava už nemá problémy (dialnice a most vo výstavbe, 98% odkanalizovanie a zásobovanie kvalitnou pitnou vodou, zvyšné 2% a údržba bude hradená zo zdrojov Bratislavskej vodárenskej spoločnosti s 300mil. ziskom) malo by to stačiť. Čo sa polície, teda tej mestskej, Bratislava ako hlavné mesto by sa mala dostať pod metropolitnú policiu, kde sa budú sústreďovať prostriedky štátu ale aj mesta.
Príjem z dani z nehnuteľnosti už nebude v mestách Košice a Bratislava príjmom mestských častí, ale mesta. Práve tie by mali byť poukázané v MHD na výkony vo verejnom záujme, tak ako to minulý rok navrhovalo ministerstvo financií. Príjem z dane z nehnuteľnosti by sa mal zvýšiť o 1,1mld. Sk na 4,9mld. Sk. To je pre celé Slovensko.
"Zvýšený výnos by mal smerovať najmä do rozpočtov väčších miest, v ktorých je súčasná úroveň zdanenia vzhľadom na trhové hodnoty nehnuteľností nižšia ako v malých mestách a na vidieku. Mestá by si takto mali zabezpečiť financovanie mestskej verejnej dopravy."
Čo ma však veľmi sklamalo je, že na mestám nebola prevedená aj časť nepriamich daní a to DPH, ktoré by odrážalo spotrebu obyvateľstva a čiže aj podiel na tvorbe HDP. Taktiež daň z minerálnych olejov, ktorá by odrážala mieru automobilizmu a čiže zaťaženie obyvateľstva nepriznivými vplyvmi tohto javu.
Vaše dojmy?
S499.1023: Nemyslím si, že keď začínajú o 4:30 tak už o 6:30 by potrebovali zákonné prestávky. Ale ak by skutočne s tým bol nejaký problém ranný striedači bez voza alebo aj s ním na dve hodinky by nemali byť problém. To len tak, že keď už budú tie prachy ? ? ?
Je to zaujímavý návrh. Návrhov v diskusii bolo už mnoho a na základných zásadách sa zhodneme: menej liniek - max. 2 na radiálu, hustejšie intervaly.
Na Tvojom návrhu sa mi nepáči pôvodná (i keď nedosiahnutá myšlienka), aby sa všetky linky stretali v jednom bode. Tento bod by sa tak stal príliš rizikovým.
Pokiaľ ide o samotné linky, nie všetky navrhnuté veci sa mi páčia. Nič sa netočí na Vinohradoch, a tak celá záťaž Račianskej ide až do Rače. Nie je lepšie mať dve preložené linky, pričom jedna pôjde len po Vinohrady a druhá až do Rače. Nezodpovedá to viac prepravným nárokom? (To sa seriózne pýtam). Aj keď som priateľom minimálneho počtu liniek, s tou jedinou linkou do Petržalky je to na mňa (po vašom povedané) "moc". Myslím, že to nie je správne riešenie.
Číslovanie nechaj tak, veď po elinách by zostala diera od 1 do 19 a to by divne vyzeralo.
Re #27985 tr3mp: Som taký unavený, že nevládzem Tvoj návrh rozanalyzovať, ale páči sa mi malý počet liniek v ňom a budem sa ním zaoberať
Re #27999 hroch: Ak pôjde z jednej radiály jediná linka na druhú radiálu ako jediná linka, nemusíš sa báť, ž sa Ti to "zaseká". Ani s dvoma linkami na niektorých radiálach to nemusí byť až také problematické. Problém skôr vidím, ak by sa všetko točilo v meste. Substrát by mal v tom chaos, linka X by ho vyhodila na Ochodnej, ale nastupovať by bolo treba na Špitálskej, linka Y zase opačne a linka Z celkom inak. Trasy periféria - centrum - periféria zabezpečia lepšiu prehľadnosť linkového vedenia.
a este jedna vec: myslim, ze ak tahame linku z jednej radialy na druhu, mame viac sanci, ze sa nam to niekde po ceste zaseka a rozbije to pravidelny interval. zmyslom toho mojho navrhu bolo, aby sa nestavalo, ze v karlovke alebo pre mna v ruzinove nesli tri elektricky v tesnom zavese a potom 15 minut nic.
aj ked na druhu stranu, pri ukonceni v centre by sa centrum strasne zahustilo... tak teraz si vyber, hroch ?
musim nesuhlasit. neviem, ci to bola moja chyba alebo co, ale okolo prveho aprila sa na ne nedalo dostat. ale to, ze tu teraz su, som si vsimol tesne po tom, co som to odoslal a uz nebol cas pisat znova. takze touto cestou sa ti ospravedlnujem... ?
elektrickova diskusia: presne kvoli tomu, ze v meste nie je saliny kde poriadne otocit a neda sa vytvorit jednotny prestupovy bod, ak sa chce zachovat obsluha hlavnej stanice, presne kvoli tomu som tych liniek navrhol tolko, kolko som ich navrhol. ale aj ja za idealny stav povazujem pocet liniek 5 - na kazdu radialu jednu. ak by bol interval v spicke taky, ako dnes s troma linkami, uplne by to postacovalo...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
bezpečnostná prestávka - jedna 30 min. prestávka na štyri hodiny. Môže byť rozdelená, minimálna započítateľná čiastka je však 10 min. Prestávka je platená.
prestávka na odpočinok a jedenie - jedna 30 min. prestávka po maximálne 6 hodinách od nástupu služby. Nesmie byť rozdelená. Prestávka je neplatená.
Re #28002 J: ohóóó... všetko by sa dalo vyšpekulovať. Kde je napríklad napísané, že prestávkujúci vodič musí po prestávke sadnúť do toho istého vozňa?
Re #28003 hroch: Vieš, ja by som ako cestujúci nepovažoval napríklad spojenie Obchodná - Petržalka za funkčné, ak sa mám trmotať cez Vazovovu. Moja zásada je, keď nemôžem ísť priamo na Obchodnú aj Špitálsku, tak radšej iba na jednu z nich a druhú nie ako by som mal mať v jednom smere spoj tam a v druhom späť.
Z prevádzkového hľadiska zase už poniektorí tiež spomínali, že neúmerne prehustíš dopravu v centre. Len si zober, že pri diametrálnej linke môže jedna súprava prejazdom v centre vyložiť ľudí napr. z Dúbravky a naložiť do Rače. V Tvojom návrhu sa ale každá bude otáčať a vracať do východiskového bodu. Ak si vezmeš, že na hlavných radiálach budeme počítať s intervalom v špičke 2 minúty (na ružinovskej radiále a Vajnorskej ul. trochu menej), tak si predstav, čo bude v centre, keď sa to tam všetko bude chcieť otočiť.
Re #28006 Papyr: Vždy som obdivoval ten rozdiel medzi nami, kde kým ja niečo prácne vystihnem v troch odstavcoch, Ty vystihneš jednou vetou
Re #28010 hroch: Tá bomba mohla byť myslená obrazne. V podmienkach Bratislavy pokojne stačí jedna vykoľajená električka.