Takze, vcera som sa bol odviez Sorom B12, ako to na nom bolo napisane (ja som si myslel ze to je BN12, ale to je jedno)
Pro:
- 4 dvere
- dobre sa mi v nom sedelo
- prve tri dvere bez schodov
- zrejme aj cena
Kontra:
- vo vnutri to vyzera ako preliezka
- v nizkopodlaznej casti vozidla su ibe dve sedadla, este k tomu sklopne, ak som dobre videl (teda sedadla ktore nie su na ziadnom schodiku)
- vzhlad vozidla (budem si musiet zvyknut)
- uplne hlupa prevodovka, 2. stupen prakticky okamzite preradi na 3., ale zato netrha; hore Kramarmi to stale preradovalo medzi 2. a 3. stupnom, ako ZF (ale nie je to ani ZF ani Voith), mali tam dat Voithku
- hlucnost, neviem cim to je, ale pri urcitiych otackach motora vzadu nieco strasne huci. Moj skromny nazor na to je, ze cely autobus vzadu vibruje a pri urcitej frekvencii rezonancie cela zadna strecha pracuje ako obrovska membrana reproduktoru, strecha je vdaka tej lomenej karoserii rozdelena a tym sa uplne inak chova. Neviem, ale bolo to naozaj hrozne. Takto nehuci ani RABA, bol to zvuk, ktory doslova zaliezal pod kozu. Nebol to ani tak rachot, ale monotonny hukot. Aknahle bol motor v inych otackach (vyssich alebo nizsich), tak to prestalo. Ale hore Dlhymi dielmi to bolo neustale pocut, ako aj pri rozjazde, aj ked tam iba kratkodobo.
- z kurenia isiel akysi dym, neposobilo to stokrat bezpecne
- kazde dvere sa ovladaju zvlast, ako pri otvarani, tak pri zvoneni a zatvarani. Alebo je tam take dlhe vedenie, ktoremu to tak dlho trva, kym povel pride od kabiny az po 4. dvere?
Autobus sa mi nepaci, ma nejake nedostatky, za najvacsi azda povazujem ten neprijemny hluk, ktory je vo vnutri vozidla, s tym asi neratali ani konstukteri. Z niektorych sedadiel nevidno von (ale to nie je pri SORoch nic nove), interier je samy schodik, este tam mali dat nejaku preliezku a rozsypat tam piesok a mohol to byt pojazdny parcik pre deti.
Zaver: Autobus ma nicim nenadchol, sklamal ma najma hlucnostou a hlupou prevodovkou, na ostatne som bol viac menej pripraveny. Sokoval ma dym iduci z kurenia, autobus vydaval aj sporadicky divne zvuky.
Hodnotenie: SOR B12 (alebo BN12) vyzera vdaka svojskej karoserii dost cudne, mne osobne sa nepaci, interier je tiez pitomy, okna su miestami priliz vysoko a vo vozidle je pocas jazdy pri urcitych otackach motora strasny hluk. Nepaci sa mi. To uz naozaj radsej Citybus.
Pro:
- 4 dvere
- dobre sa mi v nom sedelo
- prve tri dvere bez schodov
- zrejme aj cena
Kontra:
- vo vnutri to vyzera ako preliezka
- v nizkopodlaznej casti vozidla su ibe dve sedadla, este k tomu sklopne, ak som dobre videl (teda sedadla ktore nie su na ziadnom schodiku)
- vzhlad vozidla (budem si musiet zvyknut)
- uplne hlupa prevodovka, 2. stupen prakticky okamzite preradi na 3., ale zato netrha; hore Kramarmi to stale preradovalo medzi 2. a 3. stupnom, ako ZF (ale nie je to ani ZF ani Voith), mali tam dat Voithku
- hlucnost, neviem cim to je, ale pri urcitiych otackach motora vzadu nieco strasne huci. Moj skromny nazor na to je, ze cely autobus vzadu vibruje a pri urcitej frekvencii rezonancie cela zadna strecha pracuje ako obrovska membrana reproduktoru, strecha je vdaka tej lomenej karoserii rozdelena a tym sa uplne inak chova. Neviem, ale bolo to naozaj hrozne. Takto nehuci ani RABA, bol to zvuk, ktory doslova zaliezal pod kozu. Nebol to ani tak rachot, ale monotonny hukot. Aknahle bol motor v inych otackach (vyssich alebo nizsich), tak to prestalo. Ale hore Dlhymi dielmi to bolo neustale pocut, ako aj pri rozjazde, aj ked tam iba kratkodobo.
- z kurenia isiel akysi dym, neposobilo to stokrat bezpecne
- kazde dvere sa ovladaju zvlast, ako pri otvarani, tak pri zvoneni a zatvarani. Alebo je tam take dlhe vedenie, ktoremu to tak dlho trva, kym povel pride od kabiny az po 4. dvere?
Autobus sa mi nepaci, ma nejake nedostatky, za najvacsi azda povazujem ten neprijemny hluk, ktory je vo vnutri vozidla, s tym asi neratali ani konstukteri. Z niektorych sedadiel nevidno von (ale to nie je pri SORoch nic nove), interier je samy schodik, este tam mali dat nejaku preliezku a rozsypat tam piesok a mohol to byt pojazdny parcik pre deti.
Zaver: Autobus ma nicim nenadchol, sklamal ma najma hlucnostou a hlupou prevodovkou, na ostatne som bol viac menej pripraveny. Sokoval ma dym iduci z kurenia, autobus vydaval aj sporadicky divne zvuky.
Hodnotenie: SOR B12 (alebo BN12) vyzera vdaka svojskej karoserii dost cudne, mne osobne sa nepaci, interier je tiez pitomy, okna su miestami priliz vysoko a vo vozidle je pocas jazdy pri urcitych otackach motora strasny hluk. Nepaci sa mi. To uz naozaj radsej Citybus.
Vladimír
Na Tvojom návrhu sa mi nepáči pôvodná (i keď nedosiahnutá myšlienka), aby sa všetky linky stretali v jednom bode. Tento bod by sa tak stal príliš rizikovým.
Pokiaľ ide o samotné linky, nie všetky navrhnuté veci sa mi páčia. Nič sa netočí na Vinohradoch, a tak celá záťaž Račianskej ide až do Rače. Nie je lepšie mať dve preložené linky, pričom jedna pôjde len po Vinohrady a druhá až do Rače. Nezodpovedá to viac prepravným nárokom? (To sa seriózne pýtam). Aj keď som priateľom minimálneho počtu liniek, s tou jedinou linkou do Petržalky je to na mňa (po vašom povedané) "moc". Myslím, že to nie je správne riešenie.
Číslovanie nechaj tak, veď po elinách by zostala diera od 1 do 19 a to by divne vyzeralo.
Re #27977 galiyosha: Presne tak!
Re #27985 tr3mp: Som taký unavený, že nevládzem Tvoj návrh rozanalyzovať, ale páči sa mi malý počet liniek v ňom a budem sa ním zaoberať
Re #27999 hroch: Ak pôjde z jednej radiály jediná linka na druhú radiálu ako jediná linka, nemusíš sa báť, ž sa Ti to "zaseká". Ani s dvoma linkami na niektorých radiálach to nemusí byť až také problematické. Problém skôr vidím, ak by sa všetko točilo v meste. Substrát by mal v tom chaos, linka X by ho vyhodila na Ochodnej, ale nastupovať by bolo treba na Špitálskej, linka Y zase opačne a linka Z celkom inak. Trasy periféria - centrum - periféria zabezpečia lepšiu prehľadnosť linkového vedenia.