Reakcia na: Papyr #28006:
to je neplatny argument, lebo toto iste sa ti moze stat na akomkolvek mieste, kde je centralny prestupovy bod. zavolam na hlavnu stanicu alebo na austobusku alebo na letisko a pol dna budes bez vlakov alebo bez autobusov alebo lietadiel. to je riziko centralneho prestupoveho uzla. podla mna ale pozitiva prevazuju... Re #28004 d3k0: tak som na to neprisiel ?
mimochodom, uspesne som doplodil svoju diplomovku na temu MARKETINGOVA KOMUNIKACIA PODNIKOV HROMADNEJ DOPRAVY OSOB. rad dam precitat a uvitam komentare, ktore mi k nej date v priebehu buduceho tyzdna. dajte mi vediet, ak by ste niekto mali zaujem... varovanie: kompletne to ma 4MB...
fobust
Pro:
- 4 dvere
- dobre sa mi v nom sedelo
- prve tri dvere bez schodov
- zrejme aj cena
Kontra:
- vo vnutri to vyzera ako preliezka
- v nizkopodlaznej casti vozidla su ibe dve sedadla, este k tomu sklopne, ak som dobre videl (teda sedadla ktore nie su na ziadnom schodiku)
- vzhlad vozidla (budem si musiet zvyknut)
- uplne hlupa prevodovka, 2. stupen prakticky okamzite preradi na 3., ale zato netrha; hore Kramarmi to stale preradovalo medzi 2. a 3. stupnom, ako ZF (ale nie je to ani ZF ani Voith), mali tam dat Voithku
- hlucnost, neviem cim to je, ale pri urcitiych otackach motora vzadu nieco strasne huci. Moj skromny nazor na to je, ze cely autobus vzadu vibruje a pri urcitej frekvencii rezonancie cela zadna strecha pracuje ako obrovska membrana reproduktoru, strecha je vdaka tej lomenej karoserii rozdelena a tym sa uplne inak chova. Neviem, ale bolo to naozaj hrozne. Takto nehuci ani RABA, bol to zvuk, ktory doslova zaliezal pod kozu. Nebol to ani tak rachot, ale monotonny hukot. Aknahle bol motor v inych otackach (vyssich alebo nizsich), tak to prestalo. Ale hore Dlhymi dielmi to bolo neustale pocut, ako aj pri rozjazde, aj ked tam iba kratkodobo.
- z kurenia isiel akysi dym, neposobilo to stokrat bezpecne
- kazde dvere sa ovladaju zvlast, ako pri otvarani, tak pri zvoneni a zatvarani. Alebo je tam take dlhe vedenie, ktoremu to tak dlho trva, kym povel pride od kabiny az po 4. dvere?
Autobus sa mi nepaci, ma nejake nedostatky, za najvacsi azda povazujem ten neprijemny hluk, ktory je vo vnutri vozidla, s tym asi neratali ani konstukteri. Z niektorych sedadiel nevidno von (ale to nie je pri SORoch nic nove), interier je samy schodik, este tam mali dat nejaku preliezku a rozsypat tam piesok a mohol to byt pojazdny parcik pre deti.
Zaver: Autobus ma nicim nenadchol, sklamal ma najma hlucnostou a hlupou prevodovkou, na ostatne som bol viac menej pripraveny. Sokoval ma dym iduci z kurenia, autobus vydaval aj sporadicky divne zvuky.
Hodnotenie: SOR B12 (alebo BN12) vyzera vdaka svojskej karoserii dost cudne, mne osobne sa nepaci, interier je tiez pitomy, okna su miestami priliz vysoko a vo vozidle je pocas jazdy pri urcitych otackach motora strasny hluk. Nepaci sa mi. To uz naozaj radsej Citybus.