vcera som sa viezla 81kou – 4826- okolo 11tej z Hrobakovej na Einsteinovu a chcela by som podakovat dotycnemu soferovi, ktory ochotne nielen mne ale este dalsim dvom ludom na dalsich zastavkach (aspon co som ja videla) otvoril uz zavrete dvere, ked videl ze dobiehame. kiezby bolo viac takych tolerantnych vodicov... nie ako ten minule (neviem aky bus) co, naopak, privrel do dveri troch ludi. tak nech si bud nastavi lepsie zrkadlo alebo necha cas aj na nastupovanie, nielen vystupovanie.. ?
asi treba len chciet
A: Dubravka - Karlova Ves - tunel - Obchodna - Technicka univerzita - Racianske myto - Vinohrady - Raca
B: Karlova Ves - Novy most - Nam L Stura/Safarikovo namestie - Kamenne namestie - Spitalska - Trnavske myto - Ruzinov
C: Vinohrady - Racianske myto - Technicka univerzita - Americke namestie - Kamenne namestie - Nam L Stura/Safarikovo namestie
Hlavna stanica - Technicka univerzita - Obchodna - Namestie SNP - Nam L Stura/Safarikovo namestie
E: Hlavna stanica - Technicka univerzita - Vazovova - Trnavske myto - ZST Nove Mesto
F: Zlate piesky - Trnavske myto - Spitalska - Namestie SNP - Obchodna - Technicka univerzita - Vazovova - Trnavske myto - Zlate piesky
G: Ruzinov - Trnavske myto - Technicka univerzita - Obchodna - Namestie SNP - Kamenne namestie - Spitalska - Trnavske myto - Ruzinov
Najvyraznejsie nedostatky:
V relacii Zlate piesky - Dubravka nutnost dvoch prestupov alebo zdlhavejsieho prestupu na Obchodnej s prechodom do opacneho smeru.
Raca - Hlavna stranica s nepohodlnym prestupom v "uzle" Technicka univerzita/Florianske namestie.
Nevyuzitie trate na Mostovej v smere Namestie L Stura - Kamenne namestie.
Vysoka zatazenost krizovatky na Kamennom namesti.
Tesim sa na konstruktivnu (aj dekonstruktivnu) kritiku.
no neviem, ale jeden stat s cechmi mal velmi vela vyhod (pre obe strany), akurat nevyhoda bola, ze sme za vsetko mohli nadavat cechom... teraz je jasne ze si za to mozme sami...
Do kelu, čo máte všetci s tým Kukanom??? ? ? Veď pochádza zo súčasnej vládnej koalície, ktorá pre Slovensko nespravila NIČ, opakujem NIČ dobré. ´Pri riešení socialnych problémov iba ? ? Jej členovia si iba dobre mastia vrecká a tvária sa , akí sú pre Slovensko významní. To za Mečiara bolo omnoho lepšie, nielen menšia nezamestnanosť atď., ale hlavne Mečiar je významným spolutvorcom nášho štátu. Nebyť jeho a Klausa ešte by sme žili v spoločnom štáte Čechov a Slovákov. Nie že by som nemal rád Čechov, to vôbec nie je tak, ale my ako samostatný národ potrebujeme samostatný štát.
Ja viem, teraz začnete argumentovať že Elektra atď. A vy si myslíte, že Dzurinda a spol. nemajú takéto vily??? Iste majú, len ich taja pred verjnosťou.
"A "zlozita" siet v centre BA?Nedajte sa vysmiat..." Všetko je o stanovení sústavy, v ktorej porovnávam. Napr. v porovnaní s Przňou alebo Volomoucom zložitá je
Ja viem ze to uspory prinesie, pisal som ze "z pohladu DP" - momentalne mam totiz pocit ze v DP to asi nevedia, ked sa za tych 8 rokov prevadzky Ik4xx nikto nepodujal k tomu prerobit to, a ze to asi je tak ako som napisal - ze si (samozrejme mylne) myslia ze im to nic neprinesie. Alebo vedia ze to nieco prinesie, len nie je kedy, nema kto, a hlavne nie je za co sa do toho pustit... ?
A keď už tu všetci narhujú svoje reorganizácie, pridám aj ja jednu minimalistickú (ale už aj s traťou v Petržalke, tá vyrovnáva prevahu radiál vo východnej časti mesta):
1. Hlavná stanica - Obchodná - Nám. SNP. - Šaf. nám. - Petržalka
Ešte by sa to dalo doplniť dostavbou trate Šaf. nám - nové SND - AS Mlynské Nivy - Košická - Ružinov a pustiť tade 12ku z návrhu hore.
Alebo dostavba úsekov Hurbanovo nám. - Štefánikova - Hl. stanica a Hl. stanica - Šancová - Trnavské mýto (obe samozrejme podpovrchovo) a preložiť 1 alebo 8 z návrhu hore, prípadne vytvoriť linku Petržalka - Hl. st. - Ružinov a hľa už tu máme metro (viem, že tento návrh nie je pôvodný , ale celkom logicky sa k nemu dá dospieť).
Návrh má samozrejme veľa "múch", tak ho skôr berte ako takú rozprávku na dobrú noc ?
J:Je jedno,co si myslis.Prestavky su zo zakona a musia byt.Toto sa da osetrit inak-napr.systemom striedacov alebo zaradenim zalozaku do premavky. galiyosha:No tak si vyjadril pasivitou nesuhlas a budes mat prezidenta Velkeho Muftiho. Beus:Pouzivanie dopytoveho otvarania dveri prinasa signifikantne uspory jednak na kureni,jednak na udrzbe dvernych mechanizmov. si:Od toho su dopravne prieskumy aby stanovili vytazenost a dolezitost radial. A "zlozita" siet v centre BA?Nedajte sa vysmiat...
No tento system je zaujimavy a asi aj prakticky, len sa bojim, ze "cestujuci by to nepochopili"... ?
Re #27979 aNTI: A teraz sa hadam jazdi odvsadial vsade? Prosim vas, ludia, prestante uz hladat dovody, ako sa nieco v Bratislave neda... Prioritou by pre mna bola maximalna dostupnost prestupovych uzlov, nie priame spojenie s nejakou konkretnou radialou. Prechadzanie cez centrum by bolo skor vychodisko z nudze, lebo v centre tie elektricky nemas poriadne kde otocit.
Ludia su velmi spokojni, ked im namiesto elektriciek chodi nahradna autobusova doprava, lebo "ide kazdu chvilu". Zaujimave, ze nikomu nevadi, ze z nej musia prestupit, nech chcu ist kamkolvek.
Re #27980 tr3mp: Viem, a prave preto som zatial nebol schopny spravit ziaden system, s ktorym by som bol spokojny.
"preco by aj po redukcii nemohli krizom cez centrum pokracovat na druhu radialu" tu je problém najmä v tom, ako inteligentne navrhnúť obsluhu pomerne zložitej siete v centre a zabezpečiť prestup medzi radiálami.
no dobre fobre ale ked mas z jednej konecnej jednu linku tak na druhej konecnej kde preleti centrom je to zase jedina linka. TERAZ SA ALE MUSIS ROZHODNUT KTORE RADIALY TAKTO VYHODNE SPOJIS a ktore nie. proste napr zachovas 4 zo zlatych do dubravky, potom ale nebudes moct mat 5 z dubravky do race predsa, tak spoji racu s peeetrzkou a tak a .... obyvatelia ktori budu chciet ist do race z dubravky budu mat pindy, opacne ked to spravis tak zase druhi... a pindy budu vlastne aj keby jazdili zlate supravy ale jedna linka z konecnej sa mi zda byt dost brutal. ?
ja som volakedy vymyslal taky system, ze na kazdej radiale bola jedna linka (v podstate oznacenie radialy neakym pismenom) a bolo by specifikovane (minimalne na vozidle) ze po vstupe do mesta pokracuje dalej (napriklad) cez obchodnu a ako linka C (napriklad). Takze radialovy cestak by mohol vyzerat aj tak, ako maju napriklad v prahe v metre, ze spoj ide kazde 1.5 - 2 minuty a pod :-)) a na kazdom vozidle na transparente by bolo napriklad A - obchodna - C alebo A - D - C (za predpokladu ze oznacim aj vnutromestske trasy pismenami aby som nemusel vypisovat trasu v centre )
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp
Ešte by sa to dalo doplniť dostavbou trate Šaf. nám - nové SND - AS Mlynské Nivy - Košická - Ružinov a pustiť tade 12ku z návrhu hore.
Alebo dostavba úsekov Hurbanovo nám. - Štefánikova - Hl. stanica a Hl. stanica - Šancová - Trnavské mýto (obe samozrejme podpovrchovo) a preložiť 1 alebo 8 z návrhu hore, prípadne vytvoriť linku Petržalka - Hl. st. - Ružinov a hľa už tu máme metro (viem, že tento návrh nie je pôvodný , ale celkom logicky sa k nemu dá dospieť).
Návrh má samozrejme veľa "múch", tak ho skôr berte ako takú rozprávku na dobrú noc ?