Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: no.ev.di. #163457:
Netreba nejak extra zvlast hladat zaujemcov o prevadzkovanie. Staci vypisat tender na kazdu trat zvlast na vykonanie vopred dohodnuteho/objednaneho poctu spojov, prihodit podmienku integrovanosti cestovneho a nejaki prevadzkovatelia sa uz najdu. Len kraje musia mat predstavu, kam budu posielat vlaky a kam busy. (Tj. napriklad ze t.c. na trati 169 nie su osobne vlaky, lebo vsetka miestna doprava sa vykonava autobusmi.)
Reakcia na: ufo #163462:
Idú sa síce kúpiť 861tky, ale napríklad rekonštrukcia Bdt na Bdteer sa dočasne (= navždy) stopla.
Reakcia na: MARAD #163460:
Vďaka za výborné info, hádam si ho všimnú aj admini a dopíšu do sekcie histórie liniek 🙂 A to očíslovanie - dávať ju do súvislosti s 26 ma nenapadlo, ale je to asi fakt najlogickejšie, toto vysvetlenie celkom dáva zmysel, najmä keď, ako hovoríš, jazdila len cez pracovné dni a 41 len cez vikendy. 😉
Reakcia na: MatejBA #163456:
Veď Figeľ a jeho ľudia z ministerstva rozhodujú, kde bude mať ZSSK aký gvd (netakt) atď.
Cena vlkm u Jančuru je takmer taká istá, nedokazal by voziť v súčasnosti platný cp na trati 131 lacnejšie.
ZSSK z direktívy ministerstva nemôže svojvôlne pridať vlaky na trať 131 (a všetky ostatné), neboli by jej preplatené. Regiojet dostal dvojnásobné množstvo vlkm (1,2 mil.) s takmer tak isto vysokou dotáciou na 1 vlkm, ale tp vozidiel a personálu bude mať rovnakú vďaka celodennému taktu. Takže bude mať nižšie jednotkové náklady, no dotáciu na jeden vlkm rovnako štedrú.
Spomínané navýšenie vlkm na trať 131 bude ZSSK ubraté, to znamená, že 600 000 vlkm sa uberie vďaka trati 131 z ostatných tratí na Slovensku (čo v podstate nie je zlé, nemá zmysel obsluhovať mnoho tratí mizerným gvd), no nijako ministerstvo nezohladní úspory, ktoré takt na trati 131 prinesie a nezníži sa cena vlkm na úroveň Českých dráh.

Rovnako naše ministerstvo s Figelom ešte viac ide podporovať ŽOSky, už sa zdalo, že nezmysel 757 skončí, nakoniec sa bude pokračovať a dokonca sa v druhom kole z eurofondov ide kúpiť ďaľších 33 predražených jednotiek 861 zo ŽOS Vrútky, ktoré už 3/4roka meškajú...
Reakcia na: Peon #163351:
To tu vážne nie je žiadny odborník na vytyčovanie štátnej hranice? Veď tu sú predsa odborníci na všetko! ? ? Na ten môj príspevok postačí, keď zareaguje aj neodobrník/čka. ?
Reakcia na: Beus #163446:
Linka č. 126 vznikla 1.4.1996. Premávala len cez pracovné dni v intervale 15/30/15 po trase Krematórium – Hlavná stanica. Cez víkendy premávala linka 41 po trase Krematórium – Patrónka. K 1.7.1996 bola linka zrušená a nahradená linkou 41, ktorá premávala celotýždenne po novej trase Krematórium – AS Mlynské nivy s intervalom cez pracovné dni v špičke 20 min. a v sedle 38 min.
Linka mohla byť určitou ″posilou″ k vtedajšej linke 26 do Lamača. Odtiaľ zrejme číslo 126.
?
Toto je načo dobré, keď nie sú peniaze? Alebo sú?
Za čo sa bude vymienať BS100??? Keď sa stále dodáva do nových vozidiel a je postačujúce.
http://www.bakurier.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=600618&id=5854&p1=1658
Reakcia na: MatejBA #163456:
no keby skôr zošalel, tak by tie regionálky zrušil. Spomeň si na populárny ťah toho retarda z východu Prokopoviča, čo sa dialo, jak boli ľudia zúfalí, keď sa namiesto vlaku museli tlačiť v autobuse.
Prv by bolo treba nájsť záujemcov o prevádzkovanie dopravy na daných tratiach a potom až rušiť dopravu v réžií ŽSR. Lebo to by bola podobná blbosť ako tu už navrhol jeden mimo obrazu, aby prestali trolejbusy na DD premávať dokým nebude trať na DD spojená so zvyškom siete, čiže to by tá trať pekne dlho visela bez trolejbusov, takisto ako by sa mohlo stať, žeby po zrušení spojov na lokálkach zostali prázdne trate. Apropo, na úseku Zvolen - Šahy by sa mohla konečne po čase obnoviť osobná doprava, aspoň tak to sľúbil víťazný kandidát na post šéfa VÚC BBSK. Možno aj tu by mohol do hry vstúpiť súkromný dopravca a zvážať aj Mn vlaky na tejto trati. Snáď sa tých 74km trate dočká pravidelnej osobnej dopravy po 8 rokoch.
Reakcia na: MatejBA #163456:
nemuselo by to tak nutne byť, aj keď u súkromníka je menšia pravdepodobnosť, že si tak bude istý svojím monopolom a nebude vyhadzovať vlastné peniaze. ZSSK je napr. totálne upísané vo všetko ŽOSkám a platia im za totálne blbosti predražené peniaze, potom niesú peniaze na spoje. Zaujíma ma ale, že ako dlho im bude trvať kým prídu na to, ako zosúladiť autobusové a vlakové spoje. Ono zas nie všetky lokálky sú také, že by ich súkromník aj prevádzkoval. Také trate ako Čadca - Makov by fakt pustil len blb z rúk, lebo tam to ľudia hojne využívajú. Však keď ľudia počuli, že sa mali vlaky skracovať po Turzovsku skoro ich kleplo ? od KDhákov pobožných ktorým svätuškárske blbosti lietajú po rozume by si chcel veľa. Však rozhadzujú peniaze na nakupovanie obrazov a sôch svätých, krucifixy a pod. kraviny, ešte špeciálny vlak na blahorečenie, či čo to bude pre J.P. II., však 2,5 mesiaca gen.r. na ZSSK a ostatní KDHáci s tým všetkým obžierajú uši. Toto je tam problém č.1. tak si domysli čo tam asi je ? teraz menia štruktúru oddelení s tým, že "ak to nebude fungovať takto tak to po chvíli zmeníme" - sa pýtam : Toto je revitalizácia železníc, metódou pokus-omyl? Veď oni nevedia čo so sebou, natož aby vedeli čo so železnicami ?
Reakcia na: no.ev.di. #163454:
Keby Fígeľ dostal trochu rozumu, tak by razantne zrusil vsetky regionalne linky v rezi ZSR/ZSSK/keri-teroristi a urobil by to, co sa chysta medzi BA - DS - KO kde sukromny prepravca prepravi ludi lacnejsie, kvalitnejsie, v modernych vozidlach a s lepsim taktom/intervalom 🙂
Reakcia na: Beus #163453:
ešte by som ale dodal, že rozdiel medzi L47 a 47-S neskôr 47 a 127, a 81 a 181 bol ten, že L47/81 zachádzala cez zastávky Záporožská, Kremnická a Einsteinova zatiaľ čo L47-S,127 a 181 išla od Hálovej skratkou cez zast. Dvory a priamo cez Nový most ?
Ešte späť k ŽOSkám tak oblúkom prídem k ich cenám a kvalite :
ČD :

Po regionálních tratích v Libereckém kraji a na Vysočině budou jezdit dieselové jednotky od švýcarského výrobce Stadler. Jeho dceřiná firma Stadler Pankow zvítězila jako jediný účastník ve výběrovém řízení na nákup 33 vozidel. České dráhy za ně zaplatí 1,8 miliardy korun, část peněz budou moci čerpat z regionálních operačních programů. Mělo by se jednat o typ RS1 Regioshuttle, oznámily České dráhy tiskovou zprávou. Nové motoráky se na českých tratích objeví na přelomu let 2011 a 2012, šestnáct z nich bude jezdit v Libereckém kraji, sedmnáct v kraji Vysočina.
Nové vozy by postupně měly nahradit staré a nepohodlné motoráky řady 810, které jsou symbolem regionální
železniční dopravy již od 70. let minulého století.

Do tejto súťaže sa prihlásila aj ŽOS Vrútky no pre privysokú cenu ich zo súťaže vylúčili, ani sa nezaoberali ďalej ich ponukou. Takže tí čo zastávajú platenie za predražené služby a produkty ŽOS niesú úplne OK. Otec mi poslal mail kde bol tento text, plus k tomu aj obrázky a ďalšie technické parametre s nákresom možných vyhotovení interiéru. Narozdiel od Vás "znalcov" má môj otec prehľad o tom, aké prachy každoročne vysolia za predražené služby ŽOS a veci čo odtiaľ kupujú.
Reakcia na: albert.BKV.zrt #163449:
Ja si 126 naživo nepamätám, takže fakt neviem...ale mohla vzniknúť ešte pred 1995, teda v časoch nočákov 13x a 14x...

Re #163448 no.ev.di.: no veď som napísal že jednosmerná posila v rannej špičke 🙂 Či 127 jazdila aj poobede jednosmerne nazad, si už nepamätám, tunajšia sekcia histórie tvrdí, že áno. 🙂 Aj to som písal, že takmer kopírovali pôvodné linky 43 a 47 - s tými rozdielmi, že nestáli všade a nešli na stanicu ale na Vazovku, čo som nešpecifikoval. 🙂

A k linke 100 - tá neprešla vôbec žiadnymi zmenami. Vždy začínala od Vazovky (dolným oblúkom ako 94) a potom s vynechaním pár zastávok (tuším Tunel a Lafranconi) kopírovala 39-tku. Vypravované tam boli sólo vozy. Od istého času bola zrušená bez náhrady. Dlho dlho neskôr vznikla 31-tka ako kapacitná posila 39 v tomto úseku, to ale až po zatrhnutí ľavého odbočenia na Račku zo Šancovej do Mýtnej, a točila sa pôvodne na Jelačičke, neskôr kvôli problémom s prejazdnosťou a tiež kvôli zbytočnosti tejto 1 zastávky sa konečná zmenila na priebežnú okolo bloku rovno na Trnavskom, a takto jazdí dodnes 🙂 Čiže okrem väčšiny trasy vlastne pôvodná 100 s dnešnou 31 nemajú vôbec nič spoločné, nie je medzi nimi nijaká následnosť ani súvislosť.
Reakcia na: tbus #163450:
a to mám ísť do KE teraz? ? by mohol niekto vedieť kriste, že koľko im tie vozy žerú, však takéto info zas nebude také tabu ?
Mesto potrebuje rýchle prachy, ide sa predávať
Nové vedenie mesta sa chystá predávať mestský majetok. Len tento rok musí bratislavská samospráva podľa slov primátora Milana Ftáčnika predať majetok za 15 miliónov eur.

http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/nazory/mesto-potrebuje-rychle-prachy-ide-sa-predavat.html?page_id=223016
Reakcia na: no.ev.di. #163447:
Choď si tú spotrebu radšej zistiť sám do terénu. (po vzore #163415) ?

Číslo 48l/100km som prebral z jedného bulvárneho denníka (preto aj so smajlom ? ).
Reakcia na: Beus #163446:
V case ked premavala 126-ka, uz jazdili 500-vkove nocaky.... ak si este teda dobre spominam..??
Reakcia na: Beus #163446:
123 jazdila iba ráno ak sa pamätám po trase : Dolnozemská - Betliarkska - Lietavská - Budatínska - Smolenícka - Panónska cesta - Nový most - Nám.1.mája - Vazovova a po 1.1.2000 bola prečíslovaná na 193
127 mala trasu : Technopol - Romanova - Osuského - Nám. hraničiarov - Nový most - Nám.1.mája - Vazovova, ráno tam a poobede späť, 1.1.2000 bola prečíslovaná na 181

Zaujímalo by ma ozaj, že akými zmenami prešla linka 100 po prečíslovaní na 31? Podľa starej mapy sa 100 točila na Vazovovej a šla späť ako dnes linka 94 na Zochovu a odtiaľ na CSU. Jazdili tam krátke vozidlá či dlhé. Ako malý som raz videl krátku Karosu na služobnej jazde na Hodžku ako šla k SAV s tabuľkou linky 100. Potom si spomínam, že linka 31 sa točila na Jelačičovej nejaký čas tiež.
Reakcia na: m@rtin #163445:
o tej nízkej spotrebe by som pomlčal, lebo už to vyzerá ako mýtus o Meďáku ktorý pojme 186 cestujúcich ? jakto, že v Košiciach nemajú kĺbové SORky a predsa majú ich klbáky spotreby 48 litrov na 100km?
Reakcia na: Vladimír #163369:
Ja mám na to svoje, síce neoverené, ale pomerne jednoduché vysvetlenie: linky 123 a 127 boli zavádzané (pod svojím pôvodným označením 43-S a 47-S) ako zrýchlená, (neskôr) jednosmerná kapacitná posila v rannej špičke k vtedajším linkám 43 a 47, ktorých trasy (po zjednosmernení už iba v smere do centra) viac-menej kopírovali. Preto boli označené 1) čierno-žltými tabuľami rovnako ako linky "4x-S", z ktorých vznikli (teda nemali ich "expresné") a 2) číslami 123 a 127 - kvôli zachovaniu poslednej číslice linky, ku ktorej robili posilu (a súvislosti s pôvodným značením) - aby v tom proste cestujúci mali aspoň aký-taký prehľad. Teda 123 bola posila 43 a 127 bola posila 47, čiže ani jednoduchšie zmýšľajúca nešoto verejnosť v tom nemala taký chaos.
Čo sa týka linky 126, neviem aký bol následnostný vzťah medzi ňou a vtedajšou 41, či jazdili v nejakom čase aj súčasne, ale ak áno, tak ju nemohli očíslovať 121 (lebo to už bolo obsadené) ani 131 (to bol vtedy ešte nočák), tak možno preto, že to bola viac doplnková než nová expresná linka, zvolili číslo na "hornom konci diery", aby si nechali tie nižšie pre prípadné ďalšie skutočne expresné linky.

Linky 124 a 125 napokon nevznikli, pretože po žiadnych ďalších expresných/posilových linkách v tom čase už dopyt nebol, a tie čísla boli vynechané len z toho jediného dôvodu, aby sa 127 významovo ľahko priradila k 47 🙂 Keby napr. linka 47 mala číslo 49, tak by sa tie dve posilové volali 123 a 129 s vynechaním 5 čísel medzi nimi (a 126 by asi potom bola 128) 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.