Reakcia na: MatejBA #163456:
Veď Figeľ a jeho ľudia z ministerstva rozhodujú, kde bude mať ZSSK aký gvd (netakt) atď.Cena vlkm u Jančuru je takmer taká istá, nedokazal by voziť v súčasnosti platný cp na trati 131 lacnejšie.
ZSSK z direktívy ministerstva nemôže svojvôlne pridať vlaky na trať 131 (a všetky ostatné), neboli by jej preplatené. Regiojet dostal dvojnásobné množstvo vlkm (1,2 mil.) s takmer tak isto vysokou dotáciou na 1 vlkm, ale tp vozidiel a personálu bude mať rovnakú vďaka celodennému taktu. Takže bude mať nižšie jednotkové náklady, no dotáciu na jeden vlkm rovnako štedrú.
Spomínané navýšenie vlkm na trať 131 bude ZSSK ubraté, to znamená, že 600 000 vlkm sa uberie vďaka trati 131 z ostatných tratí na Slovensku (čo v podstate nie je zlé, nemá zmysel obsluhovať mnoho tratí mizerným gvd), no nijako ministerstvo nezohladní úspory, ktoré takt na trati 131 prinesie a nezníži sa cena vlkm na úroveň Českých dráh.
Rovnako naše ministerstvo s Figelom ešte viac ide podporovať ŽOSky, už sa zdalo, že nezmysel 757 skončí, nakoniec sa bude pokračovať a dokonca sa v druhom kole z eurofondov ide kúpiť ďaľších 33 predražených jednotiek 861 zo ŽOS Vrútky, ktoré už 3/4roka meškajú...
no.ev.di.
127 mala trasu : Technopol - Romanova - Osuského - Nám. hraničiarov - Nový most - Nám.1.mája - Vazovova, ráno tam a poobede späť, 1.1.2000 bola prečíslovaná na 181
Zaujímalo by ma ozaj, že akými zmenami prešla linka 100 po prečíslovaní na 31? Podľa starej mapy sa 100 točila na Vazovovej a šla späť ako dnes linka 94 na Zochovu a odtiaľ na CSU. Jazdili tam krátke vozidlá či dlhé. Ako malý som raz videl krátku Karosu na služobnej jazde na Hodžku ako šla k SAV s tabuľkou linky 100. Potom si spomínam, že linka 31 sa točila na Jelačičovej nejaký čas tiež.