K článku "Expresné autobusové linky sa na chvíľu vrátia osláviť 40. výročie"
Ono vačšina liniek v podstate aj dodnes existuje len miernou úpravou trasy a pod iným číslom. Niektoré stratili expresný charakter.
čo si ja spomínam:
100 = zhruba dnešná 31
101 - zrušená bez náhrady pre súbeh z električkovými linkami.
čiastočne ju dnes zastupuje L133 ktorá však nie je nasledovníkom L101
102 = 37
103 - prevažne bez náhrady,od Slovnaftu náhrada zachádzaním L77
104 = zhruba dnešná L83 so zmenou konečnej v Petržalke a stratou expresného charakteru
105 - zrušená bez náhrady pre jestvujúcu alternatívu - L5
106, 107, 108 - si nepamätám
109 = 75 ( aj so zachovaným expresným charakterom ??)
110 = 63 aj so zachovaným expresným charakterom
111 = zhruba L77 , toto však bola vždy skôr linka doplnková ako expres.
112 = zhruba L92 ale v Petržalke už bez expresného charakteru
113 - prečíslovaná na L85 a dnes už zrušená bez náhrady, kapacitnou náhradou je v petržalke nosná L95.
114 -neskôr skrátená (myslím) čiastočne zhruba dnešná L54 v oblasti Zlatých Pieskov
115 - neskôr z Pod. Biskupíc skrátená po "Nový most" prečíslovaná na L71 a dnes tiež zrušená, kapacitnú náhradu tvorí L70
116 = L91 aj so zachovaným expresným charakterom
117 = L59 so skoro rovnakou trasou aj zachovaným expresným charakterom, avšak s výrazne zredukovaným počtom spojov
118 =skoro L196 predtým L96 teraz z odklonenou trasou k OC Avion. Už samotná 118 však nemala expresný charakter -stála na každej zastávke.
119 = v prevažnej miere L98, predtým L198, v Petržalke z časti aj L68. 119 bola rozdelená najprv na dve linky 98 a 198 jedna obsluhovala juh a druhá sever Petržalky. Neskôr bola L98 prečíslovaná na L68 a modifikovala sa jej trasa. Po čase L198 ubedla "jednotka". L98 a 68 dnes nemajú expresný charakter
120 - v podstate zrušená bez náhrady.../ bola jej náhradou dnes už zrušená L186??, dnes sú náhradou L84 a 184 tie ale vznikli prečíslovaním L67 pred zavedením oblastného označovania liniek.
121 = L21 len prišla o "jednotku"
122 = súčasná L25 (??)
123 -,zrušená bez náhrady predtým však ešte prečíslovaná na L193 čiastočne kapacitnou náhradou je nosná L93
127 - zrušená bez náhrady predtým však ešte prečíslovaná na L181, čiastočne kapacitnou náhradou je nosná L95
Ak vie niekto presnejšie alebo lepšie može ma doplniť a opraviť.
Ono vačšina liniek v podstate aj dodnes existuje len miernou úpravou trasy a pod iným číslom. Niektoré stratili expresný charakter.
čo si ja spomínam:
100 = zhruba dnešná 31
101 - zrušená bez náhrady pre súbeh z električkovými linkami.
čiastočne ju dnes zastupuje L133 ktorá však nie je nasledovníkom L101
102 = 37
103 - prevažne bez náhrady,od Slovnaftu náhrada zachádzaním L77
104 = zhruba dnešná L83 so zmenou konečnej v Petržalke a stratou expresného charakteru
105 - zrušená bez náhrady pre jestvujúcu alternatívu - L5
106, 107, 108 - si nepamätám
109 = 75 ( aj so zachovaným expresným charakterom ??)
110 = 63 aj so zachovaným expresným charakterom
111 = zhruba L77 , toto však bola vždy skôr linka doplnková ako expres.
112 = zhruba L92 ale v Petržalke už bez expresného charakteru
113 - prečíslovaná na L85 a dnes už zrušená bez náhrady, kapacitnou náhradou je v petržalke nosná L95.
114 -neskôr skrátená (myslím) čiastočne zhruba dnešná L54 v oblasti Zlatých Pieskov
115 - neskôr z Pod. Biskupíc skrátená po "Nový most" prečíslovaná na L71 a dnes tiež zrušená, kapacitnú náhradu tvorí L70
116 = L91 aj so zachovaným expresným charakterom
117 = L59 so skoro rovnakou trasou aj zachovaným expresným charakterom, avšak s výrazne zredukovaným počtom spojov
118 =skoro L196 predtým L96 teraz z odklonenou trasou k OC Avion. Už samotná 118 však nemala expresný charakter -stála na každej zastávke.
119 = v prevažnej miere L98, predtým L198, v Petržalke z časti aj L68. 119 bola rozdelená najprv na dve linky 98 a 198 jedna obsluhovala juh a druhá sever Petržalky. Neskôr bola L98 prečíslovaná na L68 a modifikovala sa jej trasa. Po čase L198 ubedla "jednotka". L98 a 68 dnes nemajú expresný charakter
120 - v podstate zrušená bez náhrady.../ bola jej náhradou dnes už zrušená L186??, dnes sú náhradou L84 a 184 tie ale vznikli prečíslovaním L67 pred zavedením oblastného označovania liniek.
121 = L21 len prišla o "jednotku"
122 = súčasná L25 (??)
123 -,zrušená bez náhrady predtým však ešte prečíslovaná na L193 čiastočne kapacitnou náhradou je nosná L93
127 - zrušená bez náhrady predtým však ešte prečíslovaná na L181, čiastočne kapacitnou náhradou je nosná L95
Ak vie niekto presnejšie alebo lepšie može ma doplniť a opraviť.
Peon
Prečo je hraničná čiara so SR nielen medzi rakúskymi obcami Pama a Deutsch Jahrndorf vedená cik-cakovito (hore-dole nerovnomerne) či ako to nazvať.. ?
Za kuriózne považujem, že na určitom úseku (pri zastávke "Deutsch Jahrndorf Zeiselhof" - viď googlemaps) sú priamo vedľa rakúskej cesty na začiatku poľa vidieť tabule "Pozor štátna hranica" a je tam aj tabuľa so slovenským štátnym znakom. Čiže cesta rakúska, pole celé slovenské na tom úseku.
Chápal by som to možno, keby cez to pole viedla cesta alebo chodník ďalej do Bratislavy... To takto bolo aj za bývalého režimu?
Krátko sa toto územie (bez odpovedí na moje otázky ? ) spomína v poslednom odstavci v http://www.twincityjournal.eu/vismo/dokumenty2.asp?id_org=600185&id=1303&p3=1