Dnesny spoj 11:20 z Noveho mosta do Hainburgu bol na moje prekvapenie celkom vytazeny (v spoji 12:35 z Wolfsthalu bolo samozrejme uz menej ludi..).
DPB by si vsak mohol trochu narobit pod mostom poriadok:
1) Mohol by tu 901 pristavovat skor a nie presne v case odchodu. Mozno by potom nemeskala 3 minuty.
2) Ked uz ho musi pristavovat nacas, tak by aspon mohol vodic pustit pred seba 37cku odchadzajucu v tej istej minute, aby za nim nemusela cakat a tiez meskat tri minuty.
3) Nezaskodilo by keby v Bratislave (kde su automaty) stal listok u vodica viac. "Zvyhodneny" spiatocny listok pri ktorom usetrim skvelych pat centov za motivaciu velmi nepovazujem.
Tak samozrejme, pretož dnes nebude predsa nikto z divízie infraštruktúry prerábať projekt spred x rokov a keď tam bola vtedy unifikovaná výhybka, tak nová bude mať tie isté geometrické parametre... Ešte by museli pracovať...
Mňa ešte viac irituje výhybka pred bývalým Tempom na Kamennom námestí.
Výhybka s malým uhlom odbočenia má navyše nevýhodu, že by mohla mať hlbokú srdcovku, čím by električka pri prejazde cez ňu nerobila dostatočný rachot, obyvatelia okolitých domov by nevedeli oceniť, že tam majú električky a nejakého nepozorného chodca by to mohlo aj prejsť ? .
To je presne to isté ako u trolejových výhybiek - Voidnák má odpor k výhybkám s elektrickým krížom, pretože vyžadujú nejaké pracovné nasadenie a preto nechá do každého projektu narvať výhybky s uhlom odbočenia 20°, koľko sa tam zbytočne prepáli elektriny na brzdení a nasledovných rozjazdoch, ho netrápi, keďže elektrinu predsa žerú Bilčíkove trolejbusy a nie jeho drôty...
A keď už sa štíhlej výhybke nevyhne, tak tam dá mechanický kríž...
V tom Novom Čase pracuje dakto negramotný? Ako si môže mýliť redaktor DPB (Dopravný podnik Bratislava) s DPMB (Doprvaný podnik mesta Brno)? Už v druhom článku sa toto deje... A ešte k tomu v tom článku zavádzajú takže jeho výpovedná hodnota je 10%....
Asi preto, že sú tu úzke ulice s ostrými zákrutami? V Mníchove máš oblúky s polomerom až 14 metrov, v minulosti dokonca 10,5 m. Ono všeobecne vo svete jazdia električky mimo rýchlodrážne úseky podstatne pomalšie ako u nás. Často je rýchlosť mimo samostatné teleso obmedzená na 30 km/h.
Ja by som skôr povedal, že na kompetentných miestach sa zaoberajú len návrhmi dôchodcov. Pred necelým mesiacom som tu prezentoval návrh na úpravu trás liniek 65 a 67 vo Vrakuni/Pod. Biskupiciach, všetkým tu diskutujúcim sa to podľa ich reakcií pozdávalo, tak som to na Peonovo odporučenie poslal na DPB (na e-mail oddelenia informatiky a koordinácie dopravy aj na tú adresu zmenyMHD) a žiadna odpoveď mi nedošla a pochybujem, že sa tým vôbec niekto zaoberal. A bol to konštruktívny návrh s podrobne rozpísanými výhodami oproti súčasnému stavu, nie nejaké výkriky rozčúleného cestujúceho...
Aj v civilizovanom svete odborníci rozhodujú o doprave aj podľa požiadaviek verejnosti. Ibaže u nás ľudia kašlú na všetko a nanajvýš si zanadávajú v krčme (prípadne na diskusnom fóre), ale keď by mali svoj názor ísť prejaviť na verejné zhromaždenie, prípadne napísať na kompetetné miesta, tak sa vyhovárajú na kadečo. A keďže následkom toho je jediným hlasom, ktorý sa ozýva, hlas dôchodcovský, prípadne slávičí, tak sa zdá, že ich úchylné predstavy zdieľa celá verejnosť. Preto tvrdím, že keď niekto hlása bludy, treba mu oponovať a nie ho ignorovať.
Práveže niektoré sa neprojektujú vôbec. Napr. rekonštrukcia trate na Vazovovej sa robila podľa starého projektu. Kedysi sa robili prudké výhybky, lebo tu bola snaha uľahčiť si prácu a unifikovať výhybky na jeden typ, čo je samozrejme nezmysel. Taktiež DPB kedysi nebol schopný urobiť kríženie v oblúku, resp. sa toho z neznámych príčin veľmi bál.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike