Ike kašli už naňho, je to k*k*t. Furt si bude mlieť svoje. Do konca roka sa z oblasti Nív sťahujú dva štátne "podniky" (s dokopy okolo 2000 zamstnancami a stovkami ludí čo tam denne chodia vybavovať veci) do budovy STV . Dôvodom sú samozrejme financie. To je to jeho sťahovanie úradov z centra do oblastí Nív, kde bude to jeho centrum...
- chodci nemali samovražedné sklony,
- autisti nemali vražedné sklony
- vodiči Ečiek nemali pretekárske sklony
- štvrtý dôvod som po triezvom zvážení nakoniec radšej zmazal...
Reakciu policajtov nepoznám. Najväčšie vytýkané negatíva počas vypnutých semafórov na KN bola veľká šóra áut v smere od Amerického Nám., lebo ten prechod čo je dnes riadený je silne zaťažený a prešlo jedno auto a potom húf ľudí, po čase zasa jedno auto prešlo a zasa súvislý húf ľudí a to sa niekomu nepáčilo ?
Druhý problém bol, že elelktrička z SNP (l. č. 1) sa dostala na Kamenné iba keď autá stáli ale to bolo preto, že cez prechod išiel húf ľudí a ten si spravidla rozrážala zvoncom a plnou jazdou (teda pokiaľ oblúk dovoľuje) ?
Nie, nestalo by sa nič. Iba niekto (policajti ?) sa vyjadrili, že tak bude Kamenné námestie nebezpečné a že vraj pošas vypnutia semafórov aj bolo.
Keby niekto nemal uchovávať autíčka vo vatičke, mohlo niekoho napadnúť dať jednoducho na cestu retardéry a električkovú trať oddeliť fyzickou menšou zábranou.
Nespĺňa, ale môže, ak sa na správnom mieste vyskytnú správny ľudia, čo momentálne žiaľ nie čo, čo však zároveň neznamená, že sa tak stať nemôže. Ty to hneď celé hádžeš do koša.
Uvedena trat brani IC/EC vlaku vyuzit svoj potencial, cize by uz neslo o vlak s parametrami IC/EC.
Presov: Presov, podobne ako Modru, vlak obchadza nie z dovodu nedostatocneho dopravneho dopytu ale jedine z dovodu historickej danosti trate. (Do KE idu dva koridory severny a juzny.)
1+2. Spravne: netusis. Vystavba jedneho aj druheho variantu je z hladiska docasneho znecisatenia, prasnosti a hlucnosti zhruba rovnaka.
3. NS MHD riesi nosne a hlavne dopravne prudy. Doplnkovy system zbera ludi a k NS MHD ich privedie a zase odvedie prec.
4. Je to vacsina. Ziaden iny dopravny prud nema takuto odhadovanu poziadavku.
5. Samozrejme. Od toho je delba prace vo vertikalnej strukture organizacie. Dolezite je, aby praca bola efektivna a vysledky optimalne.
LoLo, LoLo, ja si tu niekedy pripadám ako ty, teda ako opakovací papagáj.
Aby sme to navždy skončili, tak:
ad1) http://youtube.com/watch?v=YoOVfPSevCQ kukni si toto
ad2) nenavazaj sa tu stale na mladsich a nedavaj im stale najavo, ze si mudrejsi, starsi, domovnickejsi atd. Oni tu maju take iste prava ako ty, a maju pravo vyjadrovat sa k hocicomu. To znamena, ze ta pravdepodobne vzrusuje, ked napises nejakemu decku ze je k***t, a ze nema vystrkovat nos z diery. To znamena ze najprv si uvedom, ze ty nemas vystrkovat nos z domovnickej dielne, a ze si rozmysli, koho tu budes urazat. JASNE?
Ano si dieta ale snazis sa hrat na dospeleho a to maximalne nevhodnym sposobom. Bohuzial si ma donutil aby som ti to dal aj najavo (a to pri tom mam vela mladsich kamaratov - par dokonca aj v tvojom veku).
Co sa tyka inych dospelych osob - tu treba tiez hladat ich zrelost a odbornu kvalifikaciu. Zaujimavou crtou tohoto fora a vacsiny ich ucastnikov je, ze sami seba pokladaju za odbornikov v oblasti dopravy. No zatial ani jeden nepreukazal svoju odbornu kvalifikaciu, a pri tom podla mojich informacii je na tomto fore prave jeden doprvny odbornik.
Isto nie som odbornikom na dopravu, ved to som nikdy ani netvrdil, ale prave preto sa obklopujem a stretavam s odbornikmi: ing. Dulla, Dr. Ing. Schlosser, Ing. Kocur atd. A to, co tvrdim je vysledkom nasej spolocnej prace. Ja sam by som sa nikdy neodvazil tvrdit veci co tvrdim a to este tak dorazne a v mene viacerych pokial by som to nemal garantovane prave tymto odbornym timom.
"Pokial viem, na regionalnej trati (napr. Kuty - Trnava) by IC/EC premavat nemohlo"
ano? co tomu brani ze v pripade vynimocnej situcie by tadialto islo?
"Nebyvam v Trstenej, ale povedzme v Presove, kam hlavna trat BA - KE nejde. Ale je tu len regionalna osobacka trat. A preto pozadujem, aby tadeto viedol koridor... "
hej hej, toto ta vystihuje uplne dokonale, tahat koridor tam kde chces ty a nie tam kde je dopyt... rozmyslal si uz niekedy nad tym preco cez presov koridor nejde? spravna odpoved znie, ano preto, lebo kosice a juh vychodneho slovenska su atraktivnejsie z hladiska dopravnych narokov... to nie je o koridoroch/nekoridoroch ale o intenzite dopravy... do presova je dostacujuca doprava a koridor (aj tak neviem co tym myslis, asi upravu zeleznic na rychlost 160/200kmh) by bol zbytocny, kedze by si tam ten vlak tu rychlost ani nemal kde "uzit"
k bodom
1+2. uz sa radsej nevyjadrujem - ako elina a zastavky zatazuju ZP netusim, vystavba a hlbenie tunela urcite viac
3. aky je rozdiel medzi tymto a NDS, objasni... minule si tu rycal co je NDS a presne si povedal to, co teraz mne
4. stale to nie je vacsina
5. no jasne, to ste vy projektovy manazeri "dejte mi lidi ja to udelaaaam"
"Zaroven to funguje ako filter, ze sa oddeli zrno od pliev..."
tymto teda filtrujem a odteraz sa bavim len so zrnom, dovi a dopo
To s tou právou a školami si napísal vynikajúco ? ? to isté mu hovorím aj ja a on nič, furt si melie svoje. ?
Pozitívum toho vlaku bude, že možno nebude treba stavať električkovú trať cez Karadžičovu a Dostojevského rad ale električka pôjde k SND kde bude vlak stáť a bude tam električka mať konečnú čo by bolo vynikajúce a mohla by sa tam točiť napríklad 11 a 12. ?
Je to úplná fraška. Roky sa hovorilo o metre a potom sa začali hľadať mínusy, ako údržba, rozvoj tratí a náklady s tým všetkým spojené a začala sa prezentovať električka ako povrchový lacnejší, kapacitný variant, rýchly a ktorý ľahko možno rozvíjať. Zrazu dojde "groupa" ktorá si chce utrhnúť najväčší kus pre seba a začne električku vytláčať keď je za 5min 12hod. Takže ĎAKUJEM dotyčným, že tu opäť HOW NO bude, okrem tých naťahovačiek. S takýmto dačím sa malo dojsť vopred a nie keď je všetko temer hotové. Prirovnal by som to k tomu akoby človek bežal maratón, v prvej polovici stratil tenisku ale bežal ďalej a potom meter pred cieľovou páskou by si zmyslel, že ide si pre ňu tak by bol idiot.
Pokial viem, na regionalnej trati (napr. Kuty - Trnava) by IC/EC premavat nemohlo. A, bohuzial, uvedene zalozaky su prejavom zleho stavu nasich zeleznic, ktore musia takto platat svoje diery...
Upraveny model: Nebyvam v Trstenej, ale povedzme v Presove, kam hlavna trat BA - KE nejde. Ale je tu len regionalna osobacka trat. A preto pozadujem, aby tadeto viedol koridor...
Rozdiely:
1+2. Dostupnost zastavok nie je podmienena realizaciou na alebo pod povrchom. Technicky narocnejsie riesenie je uspokojenim potreby vyssej kvality a zaroven opatreniami eliminacie nagativnych vplyvov na ZP a dotknutych vlastnikov bytov.
3. Nie, to nie je NDS, to je doplnkovy zberny system. Prave uvedene charakteristiky sposobuju a budu sposobovat naplnene spoje, dlhe dojazdove casy atd. Ukazuje to bud o nedostatocnej znalosti problematiky organizacie dopravy alebo jednostranne (az dogmaticke) zameranie na jeden subsystem.
4. Vo vyhlade 2015 ma byt dopravny prud Petrzalka - Nivy - Filialka nejvytazenejsi a najpocetnejsi. ODhaduje sa na 30 az 40%
5. Na trati Petrzalka - Nivy - Filialka nebude nakladna doprava, len osobna. Budu tu aj rychliky a EC, to je vsak v poriadku. Riesenim je operativne riadenie dopravy.
Spravne, kvalitativne je mestska suprava ako elektricka. Nejde o ziaden tazky vlak, ci rusen s voznami. Rozdiel je teda v dopravnych suvislostiach a vztahoch, ktore su optimalnejsie v pripade NS MHD lahkou mestskou supravou.
Re #100749 Ike: Umoznujem danemu decku, aby sa chovalo na patricnej urovni a kompetentne sa k veci vyjadrovalo.
Zaroven to funguje ako filter, ze sa oddeli zrno od pliev...
..."To ze sa s tebou rozpravaju dospeli (vratane mna) znci len tolko, ze ti davaju prilezitost k tomu, aby si dozrieval a jedneho dna sa mohol plnohodnotne k veciam vyjadrovat"...
Povedz mi, preco? Preco by to malo znacit prave to?
To, ze si sa vobec odvazil taketo nieco povedat, znaci len o tvojej hluposti a namyslenosti. Kazdy, a opakujem KAZDY ma pravo povedt co chce, kedy chce a kde chce, bez ohladu na to, ze mu nejaký LoLo domovník povie, ze niekto nema pravo vyjadrovat sa k veciem, ku ktorym sa moze, je to iste, ako ked rasisticky predavac listkov povie cernochovi, ze mu nemoze dat miestenku, lebo je inej rasy ako on.
Ty tu dookola kazdemu tlacis do hlavy to iste, ze uz sa mi to zda aj trochu trapne. Nemyslis?
Ved to je uplna hlupost stale to tu opakovat ako papagaj. Ocividne vidis, ze uz tymto niektorych ludi otravujes a zbytocne pises BLUDY a KRAVINY, ktore staci nypisat raz, a nie kazdy den v priebehu dvoch mesiacov patdesiatkrat a aj viac.
Tu ta kazdy velmi dobre chape a vie, co chces dosiahnut, tak to nemusis furt dookola omielat. BODKA. ? ?
Neviem naco pouzivas to "mimoriadne nadane", Marcelko, kedze ja sam ho nerad pouzivam (presnejsie ho nikdy nepouzivam). Ale ked chces, je mi to jedno..
Ano, som dieta. Ale to nic nemeni na fakte ze sa k veciam mozem vyjadrovat a kludne im aj mozem rozumiet. Ty si uz dospely. A v tomto pripade, zial, vies omnoho menej (a to nie je len moj nazor, ale aj nazor inych DOSPELYCH osob). Co uz.
Nie, ja MAM pravo sa vyjadrovat k comukolvek. Podla ktoreho zakona nie?
Mylis sa. JE to jedina charakteristika NS MHD. Uplne postaci povedat ze je to "nosny system". Z toho vsetko vyplyva. Ziadne ine parametre splnat nemusi.
Niektore deti mozu byt mimoriadne nadane (vsimaj Samko, schvalne pouzivam toto slovne spojenie!) no to je len predpoklad k tomu, aby sa ich schopnosti a kvalifikacia rozvili. Tie musia ziskat studiom a praxou (mozno este usilovnejsou a tvrdsou ako ine deti). Stale su to vsak len deti... A ako sam priznavas neskor - ty nemas potrebne vedomosti na to, aby si sa mohol kvalifikovane vyjadrovat k mnohym veciam.
Nie, nemas pravo sa vyjadrovat k hocicomu a hocijako. Ci uz v zmysle moralnom, ci uz v zmysle prava a ostatne ci uz v zmysle zrelosti osobnosti. To ze sa s tebou dospeli rozpravaju (vratane mna) znci len tolko, ze ti davaju prilezitost k tomu, aby si dozrieval a jedneho dna sa mohol plnohodnotne k veciam vyjadrovat.
Spravne si naznacil jednu z charakteristik NS MHD. Nie je vsak jedina, ma dalsie kvalitativne crty. A tieto su dovodom, preco v podmienkach BA elektricka nesplna predpoklady na to, aby mohla byt NS.
1) ked sa rozpravas s "deckom" preco teda pouzivas kopec cudzich slov? riesis si nejake komplexy, ze sa vyvysujes nad cloveka co ma o polovicu menej rokov ako ty?
2) CIM je (odpovedz konkretne) tvoj nadvlak vyssia kvalitativna kategoria?
pokial viem na slovensku NEMAME trat kde by premavalo len IC/EC, cize prispevok typu ze na IC treba ine trate s inymi vlastnostami je irrevelantny... trate sa prisposobuju na co najrychlejsiu rychlost, ale vzhladom na to ze sa mi stalo ze moj rychlik tahala gorila a na to ze som uz videl nejedno IC ktore tahal zalozny persing je to skutocne odveci...
aj ked je tvoje porovnanie scestne, tak ho upravim na tvoje podmienky, je to ako keby si byval v Trstennej a tvrdil ze odmietas osobaky, lebo su pomale a dalsich X vyhod a tvrdil by si ze uprednostnujes IC na tejto trati... (je to nezmysel) ale ak by to zaviedli, tak toto IC by stalo na kazdej zastavke ako Os a spravalo by sa uplne rovnako...
a este zopar otazok, vysvetli mi prosimta zakladny rozdiel medzi elinou a tvojim nadvlakom, pretoze:
1) Elina aj nadvlak su urcene pre ludi
2) Elina aj nadvlak maju okna a mozes sa pozerat von
3) Elina aj nadvlak mozu byt pohodlne
4) Elina aj nadvlak stoja na zastavkach
5) Elina aj nadvlak na tomto kratkom useku NIKDY nevyuziju potencial najvyssej rychlosti (cize jazdna doba je totozna)
6) oboje jazdi na kolajniciach
a teraz rozdiely
1) elina pojde na povrchu, cize bude ju vidno - zastavky budu lahko dostupne
2) nadvlak ma ist pod zemou - zastavky budu dostupne tazsie (eskalatory) a ich vystavba drahsia, takisto spominana vystavba bude komplikovanejsia
3) elina ide do mesta, kde je prestup na vsetky ostatne radialy, od ktorych mozes vyuzit doplnkovu dopravu (nie je to NDS? pri redukcii zastavok a absolutnej preferencii si myslim ze pre BA dokonaly)
4) nadvlak ide cez nivy a na filialku.. co tam? ako to bude vyhodne pre obyvatelov petrzalky co tam nerobia? alebo bude na nivach robit/studovat vsetkych 115 000 obyvatelov?
5) na tejto regionalnej trati nebude len mestsky vlak, ale aj osobna a nakladna doprava vramci ZSR (minimalne pod dunajom), myslis ze mestsky vlak bude mat preferenciu?
to ze tvoj mestsky vlak je vyssia kategoria je omyl, je to to iste ako elina, akurat s nevyriesenymi dopravnymi vazbami;)
a este by ma zaujimalo, odkial beries istotu ze kohezny fond EU ti zaplati mestsku drahu? akurat tunel pod dunajom, ale to hlbenie plytkeho tunela, zastavky a eskalatory... no neviem ci to povazovat za paneuropsky koridor
Ad Re #100737: O nie, to ty tu ukazujes svoju nekompetenciu ked neovladas ani vyraz NS MHD. Je smutne ze 30-rocny pseudoodborny sefdomovnik, ktory toho vie menej ako mnoho deti zaujimajucich sa o danu oblast, akoze reprezentuje Petrzalku.
Ad Re #100738: Od postaveneho systemu zavisi kvalita poskytovanych sluzieb. Mam pravo sa vyjadrit k HOCICOMU, pokial tym nikomu neuskodim, bez ohladu na vek (vid ustava a konkretne veci tykajuce sa slobody prejavu).
Ad Re #100740: Ja som nacrtol zakladne body ktore by mohli pomoct. Planovanie je na ostatnych, konkretne tych mudrejsich. Sefdomovnik sa pre ucely predchadzajucej vety za mudrejsieho nepovazuje.
Ad Re #100741: NS MHD je system zabezpecujuci hlavne prepravne prudy v MHD. Moze to byt masrutka, autobus, elektricka, ci nadvlak. Tebou navrhovany nadvlak to byt zial nemoze, aj ked ja osobne by som bol velmi rad keby mohol.
To ty tu cely cas ignorujes vsetky argumenty, trkvas.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Marcelllooo
Upraveny model: Nebyvam v Trstenej, ale povedzme v Presove, kam hlavna trat BA - KE nejde. Ale je tu len regionalna osobacka trat. A preto pozadujem, aby tadeto viedol koridor...
Rozdiely:
1+2. Dostupnost zastavok nie je podmienena realizaciou na alebo pod povrchom. Technicky narocnejsie riesenie je uspokojenim potreby vyssej kvality a zaroven opatreniami eliminacie nagativnych vplyvov na ZP a dotknutych vlastnikov bytov.
3. Nie, to nie je NDS, to je doplnkovy zberny system. Prave uvedene charakteristiky sposobuju a budu sposobovat naplnene spoje, dlhe dojazdove casy atd. Ukazuje to bud o nedostatocnej znalosti problematiky organizacie dopravy alebo jednostranne (az dogmaticke) zameranie na jeden subsystem.
4. Vo vyhlade 2015 ma byt dopravny prud Petrzalka - Nivy - Filialka nejvytazenejsi a najpocetnejsi. ODhaduje sa na 30 az 40%
5. Na trati Petrzalka - Nivy - Filialka nebude nakladna doprava, len osobna. Budu tu aj rychliky a EC, to je vsak v poriadku. Riesenim je operativne riadenie dopravy.
Spravne, kvalitativne je mestska suprava ako elektricka. Nejde o ziaden tazky vlak, ci rusen s voznami. Rozdiel je teda v dopravnych suvislostiach a vztahoch, ktore su optimalnejsie v pripade NS MHD lahkou mestskou supravou.
Re #100749 Ike: Umoznujem danemu decku, aby sa chovalo na patricnej urovni a kompetentne sa k veci vyjadrovalo.
Zaroven to funguje ako filter, ze sa oddeli zrno od pliev...