Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #100748:
Pokial viem, na regionalnej trati (napr. Kuty - Trnava) by IC/EC premavat nemohlo. A, bohuzial, uvedene zalozaky su prejavom zleho stavu nasich zeleznic, ktore musia takto platat svoje diery...

Upraveny model: Nebyvam v Trstenej, ale povedzme v Presove, kam hlavna trat BA - KE nejde. Ale je tu len regionalna osobacka trat. A preto pozadujem, aby tadeto viedol koridor...

Rozdiely:
1+2. Dostupnost zastavok nie je podmienena realizaciou na alebo pod povrchom. Technicky narocnejsie riesenie je uspokojenim potreby vyssej kvality a zaroven opatreniami eliminacie nagativnych vplyvov na ZP a dotknutych vlastnikov bytov.
3. Nie, to nie je NDS, to je doplnkovy zberny system. Prave uvedene charakteristiky sposobuju a budu sposobovat naplnene spoje, dlhe dojazdove casy atd. Ukazuje to bud o nedostatocnej znalosti problematiky organizacie dopravy alebo jednostranne (az dogmaticke) zameranie na jeden subsystem.
4. Vo vyhlade 2015 ma byt dopravny prud Petrzalka - Nivy - Filialka nejvytazenejsi a najpocetnejsi. ODhaduje sa na 30 az 40%
5. Na trati Petrzalka - Nivy - Filialka nebude nakladna doprava, len osobna. Budu tu aj rychliky a EC, to je vsak v poriadku. Riesenim je operativne riadenie dopravy.

Spravne, kvalitativne je mestska suprava ako elektricka. Nejde o ziaden tazky vlak, ci rusen s voznami. Rozdiel je teda v dopravnych suvislostiach a vztahoch, ktore su optimalnejsie v pripade NS MHD lahkou mestskou supravou.

Re #100749 Ike: Umoznujem danemu decku, aby sa chovalo na patricnej urovni a kompetentne sa k veci vyjadrovalo.

Zaroven to funguje ako filter, ze sa oddeli zrno od pliev...
Reply on: Marcelllooo #100750:
..."To ze sa s tebou rozpravaju dospeli (vratane mna) znci len tolko, ze ti davaju prilezitost k tomu, aby si dozrieval a jedneho dna sa mohol plnohodnotne k veciam vyjadrovat"...

Povedz mi, preco? Preco by to malo znacit prave to?

To, ze si sa vobec odvazil taketo nieco povedat, znaci len o tvojej hluposti a namyslenosti. Kazdy, a opakujem KAZDY ma pravo povedt co chce, kedy chce a kde chce, bez ohladu na to, ze mu nejaký LoLo domovník povie, ze niekto nema pravo vyjadrovat sa k veciem, ku ktorym sa moze, je to iste, ako ked rasisticky predavac listkov povie cernochovi, ze mu nemoze dat miestenku, lebo je inej rasy ako on.

Ty tu dookola kazdemu tlacis do hlavy to iste, ze uz sa mi to zda aj trochu trapne. Nemyslis?

Ved to je uplna hlupost stale to tu opakovat ako papagaj. Ocividne vidis, ze uz tymto niektorych ludi otravujes a zbytocne pises BLUDY a KRAVINY, ktore staci nypisat raz, a nie kazdy den v priebehu dvoch mesiacov patdesiatkrat a aj viac.

Tu ta kazdy velmi dobre chape a vie, co chces dosiahnut, tak to nemusis furt dookola omielat. BODKA. ? ?
Reply on: Marcelllooo #100750:
Neviem naco pouzivas to "mimoriadne nadane", Marcelko, kedze ja sam ho nerad pouzivam (presnejsie ho nikdy nepouzivam). Ale ked chces, je mi to jedno..

Ano, som dieta. Ale to nic nemeni na fakte ze sa k veciam mozem vyjadrovat a kludne im aj mozem rozumiet. Ty si uz dospely. A v tomto pripade, zial, vies omnoho menej (a to nie je len moj nazor, ale aj nazor inych DOSPELYCH osob). Co uz.

Nie, ja MAM pravo sa vyjadrovat k comukolvek. Podla ktoreho zakona nie?

Mylis sa. JE to jedina charakteristika NS MHD. Uplne postaci povedat ze je to "nosny system". Z toho vsetko vyplyva. Ziadne ine parametre splnat nemusi.
Reply on: 810zssk #100747:
Niektore deti mozu byt mimoriadne nadane (vsimaj Samko, schvalne pouzivam toto slovne spojenie!) no to je len predpoklad k tomu, aby sa ich schopnosti a kvalifikacia rozvili. Tie musia ziskat studiom a praxou (mozno este usilovnejsou a tvrdsou ako ine deti). Stale su to vsak len deti... A ako sam priznavas neskor - ty nemas potrebne vedomosti na to, aby si sa mohol kvalifikovane vyjadrovat k mnohym veciam.

Nie, nemas pravo sa vyjadrovat k hocicomu a hocijako. Ci uz v zmysle moralnom, ci uz v zmysle prava a ostatne ci uz v zmysle zrelosti osobnosti. To ze sa s tebou dospeli rozpravaju (vratane mna) znci len tolko, ze ti davaju prilezitost k tomu, aby si dozrieval a jedneho dna sa mohol plnohodnotne k veciam vyjadrovat.

Spravne si naznacil jednu z charakteristik NS MHD. Nie je vsak jedina, ma dalsie kvalitativne crty. A tieto su dovodom, preco v podmienkach BA elektricka nesplna predpoklady na to, aby mohla byt NS.
Reply on: Marcelllooo #100746:


1) ked sa rozpravas s "deckom" preco teda pouzivas kopec cudzich slov? riesis si nejake komplexy, ze sa vyvysujes nad cloveka co ma o polovicu menej rokov ako ty?
2) CIM je (odpovedz konkretne) tvoj nadvlak vyssia kvalitativna kategoria?
Reply on: Marcelllooo #100736:
pokial viem na slovensku NEMAME trat kde by premavalo len IC/EC, cize prispevok typu ze na IC treba ine trate s inymi vlastnostami je irrevelantny... trate sa prisposobuju na co najrychlejsiu rychlost, ale vzhladom na to ze sa mi stalo ze moj rychlik tahala gorila a na to ze som uz videl nejedno IC ktore tahal zalozny persing je to skutocne odveci...

aj ked je tvoje porovnanie scestne, tak ho upravim na tvoje podmienky, je to ako keby si byval v Trstennej a tvrdil ze odmietas osobaky, lebo su pomale a dalsich X vyhod a tvrdil by si ze uprednostnujes IC na tejto trati... (je to nezmysel) ale ak by to zaviedli, tak toto IC by stalo na kazdej zastavke ako Os a spravalo by sa uplne rovnako...

a este zopar otazok, vysvetli mi prosimta zakladny rozdiel medzi elinou a tvojim nadvlakom, pretoze:
1) Elina aj nadvlak su urcene pre ludi
2) Elina aj nadvlak maju okna a mozes sa pozerat von
3) Elina aj nadvlak mozu byt pohodlne
4) Elina aj nadvlak stoja na zastavkach
5) Elina aj nadvlak na tomto kratkom useku NIKDY nevyuziju potencial najvyssej rychlosti (cize jazdna doba je totozna)
6) oboje jazdi na kolajniciach

a teraz rozdiely
1) elina pojde na povrchu, cize bude ju vidno - zastavky budu lahko dostupne
2) nadvlak ma ist pod zemou - zastavky budu dostupne tazsie (eskalatory) a ich vystavba drahsia, takisto spominana vystavba bude komplikovanejsia
3) elina ide do mesta, kde je prestup na vsetky ostatne radialy, od ktorych mozes vyuzit doplnkovu dopravu (nie je to NDS? pri redukcii zastavok a absolutnej preferencii si myslim ze pre BA dokonaly)
4) nadvlak ide cez nivy a na filialku.. co tam? ako to bude vyhodne pre obyvatelov petrzalky co tam nerobia? alebo bude na nivach robit/studovat vsetkych 115 000 obyvatelov?
5) na tejto regionalnej trati nebude len mestsky vlak, ale aj osobna a nakladna doprava vramci ZSR (minimalne pod dunajom), myslis ze mestsky vlak bude mat preferenciu?

to ze tvoj mestsky vlak je vyssia kategoria je omyl, je to to iste ako elina, akurat s nevyriesenymi dopravnymi vazbami;)
a este by ma zaujimalo, odkial beries istotu ze kohezny fond EU ti zaplati mestsku drahu? akurat tunel pod dunajom, ale to hlbenie plytkeho tunela, zastavky a eskalatory... no neviem ci to povazovat za paneuropsky koridor
Reply on: Marcelllooo #100746:

Ad Re #100737: O nie, to ty tu ukazujes svoju nekompetenciu ked neovladas ani vyraz NS MHD. Je smutne ze 30-rocny pseudoodborny sefdomovnik, ktory toho vie menej ako mnoho deti zaujimajucich sa o danu oblast, akoze reprezentuje Petrzalku.

Ad Re #100738: Od postaveneho systemu zavisi kvalita poskytovanych sluzieb. Mam pravo sa vyjadrit k HOCICOMU, pokial tym nikomu neuskodim, bez ohladu na vek (vid ustava a konkretne veci tykajuce sa slobody prejavu).

Ad Re #100740: Ja som nacrtol zakladne body ktore by mohli pomoct. Planovanie je na ostatnych, konkretne tych mudrejsich. Sefdomovnik sa pre ucely predchadzajucej vety za mudrejsieho nepovazuje.

Ad Re #100741: NS MHD je system zabezpecujuci hlavne prepravne prudy v MHD. Moze to byt masrutka, autobus, elektricka, ci nadvlak. Tebou navrhovany nadvlak to byt zial nemoze, aj ked ja osobne by som bol velmi rad keby mohol.

To ty tu cely cas ignorujes vsetky argumenty, trkvas.
Reply on: 810zssk #100737:
Cim sam sebe vystavujes vysvedcenie o (ne)znalosti dopravnych systemov, organizacie dopravy a dopravy ako takej...

Ukazujes, ze si decko, ktory sa hra na velkeho, ale nema potrebne skusenosti a kvalifikaciu.

Re #100738 810zssk: Mozes hodnotit kvalitu tebe poskytnutych sluzieb, ako zakaznik.

K prijimanymj rozhodnutiam vsak budes mat pravo sa vyjadrit az budes plnolety.

Re #100740 810zssk: Pocuj sopliak. Vyjadrujes sa nejasne. Jasne rozlis, kedy myslis preferenciou technicke opatrenia v doprave za ucelom zvyhodnenia prejazdnosti MHD a kedy hovoris o politike zvratenia pomeru MHD/IAD v prospech MHD.

A ked uz hovoris o celom portfoliu opatreni - nacrtni ich konkretne navrhy spolu s navrhom realizacie a financovania.

Re #100741 810zssk: Spravne. NS MHD riesi daleko viac nez len elektrickovy subsystem lokalnej obsluhy. NS MHD je kvalitativne vyssi stupen.

To vsak cely cas ignorujes. Ci uz zamerne alebo z nevedomosti.
Reply on: Marcelllooo #100722:
Koho reprezentuješ? Niekoho kto tu chce slepo vystavať jeden dopravný systém,že? ? hovoril som ti skôr, že choď pozdĺž celej trasy TEN-T a diktuj tam, vyhoď im tam z dopravných systémov električky, a skoriguj grafikony vo všetkých mestách kadiaľ TEN-T ide keď o tom tak snívaš a aj si tu o tom písal. Uvidíme kde uspeješ ? ?
Reply on: Marcelllooo #100722:
A ty ako vlastník susednej stavby aj na to prispeješ alebo budeš len otvárať drzo hubu? Taký ako ty serú celé toto mesto, lebo postaviť kdejakú barabizňu vie ktokoľvek ale už ochota financovať náklady spojené so zvýšenými dopravnými nárokmi neni NIKTO! A ty takých hajzlov ešte podporuj! Ktorý developer doteraz prispel na výstavbu trolejbusovej alebo električkovej trate? Jediný kto v BA má ochotu si zaplatiť za spoje je VW, nikto iný!
Reply on: Emo #100720:
Spravilo by to asi to, že by si v Krematóriu mohli mädliť ruky. Ja osobne by som si tam otvoril živnosť na odvoz pozostatkov vrakov áut a mŕtvol. ? Kto by už len dnes dal prednosť električke v tom všetkom egoizme? ? žeby Marcelo?
Na letisku pribudne od mája 320 parkovacích miest
http://www.bratislavskenoviny.sk/79004/doprava/na-letisku-pribudne-od-maja-320-parkovacich-miest

A na MHD sa opat .... (ak neratame vlak, ale co dovtedy?). Preco radsej neobjednaju u nejakeho dopravcu kyvadlovku do centra (bez zastavovania v Avione) a dali ludom motivaciu aby prisli MHD?
Reply on: Marcelllooo #100736:
Lenze tym ze postavis trat pre IC ziskas viac ako ked postavis trat len pre Os. Konkretne vyssie zisky a potencialne zvysenie poctu cestujucich vlakmi.

Zatial co ked postavis trat pre nadvlak v plytkom tunelY, tak ziskas menej ako ked postavis preferovanu elektricku. Bez ohladu na tvoje dopravne matice.
Reply on: Marcelllooo #100727:
Trkvas. Pod pojmom preferovania MHD som myslel prave to - zvysit pomer MHD voci IAD a to rozlicnymi opatreniami ako su co najlepsie mozne podmienky pre MHD, pripadne nejake zvyhodnene cenove ponuky

Mein shotosen by bol aby elektricka isla az k stadionu (v pripade momentalne planovanej polohy by to bol uplne kratky usek), ale to je v tomto meste, zial, nerealne.
Reply on: Marcelllooo #100725:
Trkvas! Evidentne nevies o com pises.
Reply on: Marcelllooo #100724:
Pocuvaj ma, SAD z VUD, dopravne riesenia mam pravo hodnotit ako obcan tohto mesta, ktory tu byva a priamo sa ho to tyka. Ako obcan tohto mesta, ktoremu na tomto meste a jeho doprave zalezi. Narozdiel od teba, ktoremu zalezi len na tom aby namiesto vyborneho riesenia elektrickou bol vybudovany nevyhodny, takmernicneriesiaci NADVLAK v plytkom tunelY.
Reply on: Marcelllooo #100722:
Somar! NS MHD moze byt kludne aj masrutka.
Reply on: Ike #100732:
Tak to sa kruto mylis. Trat na prevadzku IC/EC sa lisi od trate regionalnej. Kvalitativnymi vlastnostami aj technickymi parametrami. To iste sa tyka aj obsluhujucich vlakovych jednotiek.

Rovnako dolezity je vsak aspekt dopravnej obsluznosti: preco sa ludia neterigaju do Kosic (alebo aspon do Ziliny) osobacikom, co stoji na kazdej zastavke a stanici?

Spravne si pochopil, ze IC/EC ma za ciel komfortny transport na dlhsie vzdialenosti. To je NS MHD v podmienkach mesta. Osobak tvori doplnkovu dopravu, ktora dopravuje ludi na kratsie vzdialenosti a zbiera ich do stanic k pristupu k IC/EC. To, co ma za ulohu elina/bus/tro***us subsystem MHD.

Vidim, ze si pochopil tuto paralelu ukazujuc preco elektricka nebude NS v podmienkach Bratislavy a Petrzalky... Do dosledkov vzate ukazuje aj dovody pre preferenciu NS MHD pred elektrickou.
Reply on: Marcelllooo #100729:
Ja by som sa prikláňal k lokalite blízko letiska, avšak jedine s dobrou obsluhou MHD, a práve to bol problém, nakoľko mesto nebolo schopné zabezpečiť napr. predĺženie ružinovskej elktričkovej radiály, ale aj ďalšiu dopravnú infraštruktúru.

A ak je to tak, že tá hala má mať naozaj využitie nielen ojedinelé, ale aj pravidelné, tak potom má isté pozitíva aj vybraná lokalita.
Reply on: Emo #100720:
Všetko sa dá, ale nie je to priorita policajtov a iných zaintersovaných.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.