Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marcelllooo #100736:
Lenze tym ze postavis trat pre IC ziskas viac ako ked postavis trat len pre Os. Konkretne vyssie zisky a potencialne zvysenie poctu cestujucich vlakmi.

Zatial co ked postavis trat pre nadvlak v plytkom tunelY, tak ziskas menej ako ked postavis preferovanu elektricku. Bez ohladu na tvoje dopravne matice.
Reply on: Marcelllooo #100727:
Trkvas. Pod pojmom preferovania MHD som myslel prave to - zvysit pomer MHD voci IAD a to rozlicnymi opatreniami ako su co najlepsie mozne podmienky pre MHD, pripadne nejake zvyhodnene cenove ponuky

Mein shotosen by bol aby elektricka isla az k stadionu (v pripade momentalne planovanej polohy by to bol uplne kratky usek), ale to je v tomto meste, zial, nerealne.
Reply on: Marcelllooo #100725:
Trkvas! Evidentne nevies o com pises.
Reply on: Marcelllooo #100724:
Pocuvaj ma, SAD z VUD, dopravne riesenia mam pravo hodnotit ako obcan tohto mesta, ktory tu byva a priamo sa ho to tyka. Ako obcan tohto mesta, ktoremu na tomto meste a jeho doprave zalezi. Narozdiel od teba, ktoremu zalezi len na tom aby namiesto vyborneho riesenia elektrickou bol vybudovany nevyhodny, takmernicneriesiaci NADVLAK v plytkom tunelY.
Reply on: Marcelllooo #100722:
Somar! NS MHD moze byt kludne aj masrutka.
Reply on: Ike #100732:
Tak to sa kruto mylis. Trat na prevadzku IC/EC sa lisi od trate regionalnej. Kvalitativnymi vlastnostami aj technickymi parametrami. To iste sa tyka aj obsluhujucich vlakovych jednotiek.

Rovnako dolezity je vsak aspekt dopravnej obsluznosti: preco sa ludia neterigaju do Kosic (alebo aspon do Ziliny) osobacikom, co stoji na kazdej zastavke a stanici?

Spravne si pochopil, ze IC/EC ma za ciel komfortny transport na dlhsie vzdialenosti. To je NS MHD v podmienkach mesta. Osobak tvori doplnkovu dopravu, ktora dopravuje ludi na kratsie vzdialenosti a zbiera ich do stanic k pristupu k IC/EC. To, co ma za ulohu elina/bus/tro***us subsystem MHD.

Vidim, ze si pochopil tuto paralelu ukazujuc preco elektricka nebude NS v podmienkach Bratislavy a Petrzalky... Do dosledkov vzate ukazuje aj dovody pre preferenciu NS MHD pred elektrickou.
Reply on: Marcelllooo #100729:
Ja by som sa prikláňal k lokalite blízko letiska, avšak jedine s dobrou obsluhou MHD, a práve to bol problém, nakoľko mesto nebolo schopné zabezpečiť napr. predĺženie ružinovskej elktričkovej radiály, ale aj ďalšiu dopravnú infraštruktúru.

A ak je to tak, že tá hala má mať naozaj využitie nielen ojedinelé, ale aj pravidelné, tak potom má isté pozitíva aj vybraná lokalita.
Reply on: Emo #100720:
Všetko sa dá, ale nie je to priorita policajtov a iných zaintersovaných.
Reply on: Marcelllooo #100722:
Pôvodne si hovoril o petícii ako takej, takže, keby si mal písomku a napr. by si tam neuviedol i túto petíciu, mohlo by sa ti ľahko stať, že by si mal odpoveď vyhodnotenú ako nesprávnu, ale nehajme to tak.
2. Práve odkaz 16) odkazuje na zákon FZ ČSFR 85/1990 Zb. o petičnom práve, i keď pravda, je diskutabilné, do akej mieri ide o petíciu podľa daného zákona, ale minimálne tento odkaz tvoje suverénne tvrdenie spochybňuje. Keďže v zákone 138/92 je na tento zákon priamy odkaz.
3. Členovia si uplatňujú svoje zákonné oprávnenie, nie oprávnenie dané interným normatívnym aktom komory, inak by to ustanovenie nebolo v zákone. Do interných predpisov komory môže byť tak maximálne tento text prevzatý.
Ale už končím tento off-topic.
Reply on: Marcelllooo #100730:
praveze to vobec nie je dobre porovnanie.. na prevadzku IC vlaku su podobne naklady ako na osobak, podobne zisky a premavaju na rovnakej trati.. je to ina kategoria na rovnakej drahe, vystavba trate a jej financovanie je rovnake bez ohladu na to, ci tam bude jazdit IC alebo osobak (ak vylucime pripady trati ktore su prioritne pre osobaky a IC tam za normalnych okolnosti nejazdi - lokalky)

ty porovnavas jablka z hruskami, preto aj ked je to odlisne ovocie, treba porovnavat porovnatelne...

IC vlaky su kategoria, ktora za vyssie cestovne dopravi cestujuceho komfortnejsie do cielovej stanice s takmer uplnou preferenciou na trati, stojac len na dolezitich uzloch. Osobak ma ulohu dopravit cestujucich z mensich zastavok a stanic do tychto uzlov (ktore su bud destinaciou, alebo prestupnym bodom na IC).
krasny priklad je Osobak BA-ZA, ktorym by sotva niekto dobrovolne isiel z BA do ZA. Ale prave tento osobak je jeden z tych ktory umoznuje napriklad z Bahonu dopravit sa do TT/BA a odtial IC na druhy koniec republiky...
medzi tvojim nadvlakom a elinou takyto vztah nie je...

tuto debatu uzatvaram s tym, ze vlak je pre petrzalku nevhodny, pretoze je prioritne urcney na vacsie vzdialenosti kde je efektivnejsi a je schopnejsi lepsie pokryt prevadzkove a realizacne naklady. Taktiez nie je schopny pokryt dochadzkove prudy tak ako elina a riesi iba jeden smer. to potom zrusme vlaky do Ziliny a kupme Airbusy
Reply on: Marcelllooo #100727:
V bratislavskej mestskej hromadnej doprave sa v roku 2006 prepravilo spolu 252,9 milióna cestujúcich. Je to asi o 110 miliónov menej ako v roku 1990. Vyplýva to z informácií Štatistickej ročenky mesta Bratislava.

http://www.bratislavskenoviny.sk/78976/doprava/
Reply on: Ike #100728:
Je to viac nez len dobre a priznacne prirovnanie.
Reply on: hoppusmark01 #100531:
A vies preco sa to tam nestavia? Lebo Hokejovy zvaz odmietol stavat pristupove cesty a riesit dopravu. Naopak, cakal, ze mu to postavi mesto... To vsak povedalo razne NIE. Mesto ponuklo jedine pozemky. Alternativne vo viacerych lokalitach. A tak si Hokejovy zvaz vybral tuto krizovatku, lebo pre neho znamena najmensiu namahu a najmensie investicne naklady...

Ze si mesto vlastne aj tak nepomohlo a aj tak bude mujsiet riesit dopravu je druhou vecou...

Re #100541 ivanbuto: Toto ma zaujalo. Aka je teda tvoja predstava?
Reply on: Marcelllooo #100724:
porovnavat IC s osobakom nie je to iste ako porovnavat nadvlak s elinou 😉

vystizne by bolo skor
osobny automobil 2,0 TDi a osobny automobil 1,3 😉
ktory si kupis do mesta a ktory na velke vzdialenosti? 😉
Reply on: 810zssk #100520:
Na to by si predovsetkym musel zvratit pomer IAD/MHD, ktory sa dlhodobo vyvija v prospech IAD na ukor MHD...

Ako si predstavujes, ze by sa na to malo ist?
Reply on: ivanbuto #100523:
Treba si vsak uvedomit zasadny rozdiel medzi klasickym maloobchodom, ktory uspokojuje dopyt a zasadzuje sa do prirodzeneho mkestskeho prostredia a obchodnymi retazcami z centrami, ktore uz takyto ekonomicky prinos nemaju (z dlhodobeho hladiska sposobuju krach malych podnikatelov a dodavatelov, zvysuju nezamestnanost atd.) a z hladiska urbanistiky a tvorby mestskeho prostredia sposobuju upadok prirodzenych mestskych centier a snazia sa tieto funkcie viazat na seba.

Preto nevidim dovodo, preco ich podporovat a naopak, su vsetky dovody podporovat klasicky maloobchod. Spolu s nim klasicke funkiie prirodzenych centier.
Reply on: Ike #100723:
Len tam nikde nie je planovana elektricka. Uvazovat sa o tom moze, moze byt dokonca aj vizia, ale plan je kvalitativne vyssi stupen.
Reply on: drink #100506:
Nespravne videnie. Rozdelme to na dve veci:
1. Realne a nerealne napady | dobre a zle napady
2. Realne a nerealne sposoby ich presadenia a realizacie

Re #100504 drink: Na zajaca s bubnom sice ist mozes, ale ziadneho neulovis; ak chapes, co tym myslim...

Vravim - mesto urobilo posudzovanie EIA na tzv. rozkolisany model, t.j. oploteny vykop. Jedinou inou rozpracovanou alternativou je tzv. plytky tunel. Buduci rok v lete chce mat mesto uzemko aj stavebko na variant oploteneho vykopu.

Re #100510 810zssk: Sopliak, na to, aby si mohol hodnotit dopravne riesenia, ti chyba kvalifikacia.

Dam ti vsak iny rebus k rozlusknutiu (ak pochopis, kam tym mierim): Preco nechodime do Kosic osobakom, ale IC/EC, v najhorsom pripade R? Preco sa teraz prebuduva kompletne zeleznicny koridor? Ved osobak na regionalnych tratiach je rovnako dobre vsetkoriesiace riesenie...

Re #100529 Ike: CMO je uzkym hrdlom z objektivnych dovodov, nie pre tvoje (ne)uznanie a tvoju (ne)ochotu este nieco znasat a uz nieco nie.
Reply on: Marcelllooo #100722:
"Elektricka nie je planovana nikde okrem Petrzalky"

Takze Vajnory a Lamacska Brana patria do okresov Senec a Malacky? ziadna BA?
Reply on: S499.1023 #100584:
Nemusis sa podpisovat za kazdym svojim prispevkom, dobre ja viem, co si zac.

V pripade Bratislavy elektricka nesplna kriteria na to, aby mohla byt NS MHD.

Re #100594 Martin Fundárek: No comment. Trvam na povodnom vyjadreni a ty sa mozes dalej ucit vo verbalnej equilibristike.

Re #100596 Martin Fundárek: Elektricka nie je planovana nikde okrem Petrzalky. Planovat znamena ovela viac ako len vizia, ci snivanie. Znamena, okrem ineho, vyclenit financie.

Re #100597 Martin Fundárek: Vedecke studium sa vsak vyznacuje predovsetkym znalostou veci, ochotou studovat (aj mnou dodane zdroje a odkazy) a predpoklada profesionalnu zdatnost studujuceho.

Trvam preto na povodnom vyjadreni a ty sa mozes dalej ucit vo verbalnej equilibristike.

Re #100603 AAA: Uvedena peticia nie je peticiou obcanov v zmysle peticneho zakona ale uplatnenim/ustanovenim vnutornych stanov organizacie - Komory architektov.

Re #100695 enumaelish: Dopravny prieskum ma svoju metodiku, ktoru si, podla tvojich vlastnych vyrokov, nedodrzal.

Ako vlastnik susednej stavby mam eminentny zaujem, aby dopravne riesenie bolo spravne ako z dopravneho tak i urbanisticko-kompozicneho hladiska. To projekt elektricky nesplna, zatial co projekt lahkeho vlaku ano. Nevidim dovod, preco by som mal apriori pristupovat na kompromis s niecim, co nie je optimalne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.