Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #100598:
Keby len kde,ale aj ako.Par fotiek k teme bezohladneho parkovania.

http://fotoalbumy.azet.sk/jurajko_11/nieco-o-bezohladnom-parkovani/?i9=8d592c0d8321
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ike #100462:
a) ide o § 4, nie § 3 zákona 315/1996
b) § 4 ods. 2
(2) Vodič je povinný
...
f) dať prednosť chodcom prechádzajúcim cez priechod pre chodcov, pritom ich nesmie ohroziť ani obmedziť; na ten účel je povinný zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča vozidla používajúceho zvláštne výstražné znamenia podľa tohto zákona, ktorý takých chodcov nesmie ohroziť,

A tu žiadna výnimka pre električky nie je. Vodič električky je povinný dať prednosť chodcom. Je to síce zhovadilosť, ale súčasný zákon to tak určuje a Marcelolo má pravdu.
Tento stav nastal pri novelizácii. Pôvodne písm. f) nebolo a vodiči boli povinní zastaviť iba pri súbežnej jazde a to sa vodiča električky netýkalo. Potom sa uzákonilo písm. f), ods. 4 zostal ako duplicitný a na električku zabudli.
Dúfam, že pri novom zákone električku z povinnosti dávať prednosť chodcom vyjmú. V rámci pripomienkového konania som to navrhol. (Pretože v návrhu, pochopiteľne, nič takého nebolo.)

Na rýchlosť ti už odpovedal niekto iný. Električka, ak ide po spoločnej komunikácii s cestnou dopravou (= nemá vlastné oddelené teleso v strede alebo mimo cesty), musí podľa zákona o dráhach dodržiavať zákon o premávke na pozemných komunikáciách, a teda aj obmedzenia rýchlosti.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #100467:
"Preto predpokladam, ze si niektore dokumenty (ktore su zakladne a verejne pristupne) dohladaju sami. Nie sme v skolke, aby sme ako detom vsetko servirovali pod nos."
Čítal si už niekedy nejakú vedeckú prácu, alebo aspoň článok? Čo myslíš, prečo sú písané štýlom "Tvrdenie.[1]" s odkazom "[1] Autor: Názov diela, vydavateľ, rok vydania, str. xx"?
Myslíš, že vedecké práce sú písané pre deti? Ak sa v serióznej práci na niečo odkazuje, odkazuje sa konkrétne, aby bolo možné autorove tvrdenia ľahko overiť. Odkazy typu "veď to niekde je, nájdite si" svedčia o nedostatku profesionality a o zámernom zavádzaní.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #100452:
"nepokrytost rozvojovych uzemi mesta elektrickou"
Električka je plánovaná do všetkých najdôležitejších rozvojových území mesta okrem štvrti Ballymore. A ak hovoríš o súčasnom stave, tak nie sú tieto územia pokryté ani cestnou, ani vlakovou sieťou.
"Jednoduchou komparativnou analyzou som prisiel k tomu, co je lepsie"
A to je práve tvoj problém, že robíš jednoduché laické analýzy. Keby si robil podborné analýzy, nerobil by si mylné uzávery.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #100423:
Ad Re #100409 Ámos: Je vidieť, že si v živote nebol v centrále Tatrabanky. Tá budova je v reči obhjacov "v tvorivom kontraste s okolitou historickou zástavbou", rozumej ako päsť na oko, a vnútorné usporiadanie strašné.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #100423:
Zasa tvoj typický postoj. Žiadnu otázku som nekládol, len som poukazovla na to, že tvrdenie "ŽSR zrealizuje" neznamená "ŽSR zaplatí". Podľa informácií o podpise memoranda sa má na výstavbe trati Bosákova-Janíkov dvor podieľať mesto v zatiaľ bližšie neurčenom pomere. Z toho vyplýva, že tvoje tvrdenie o tom, že výstavba tejto trate nebude stáť mesto ani korunu, je nepravdivé.
Reply on: Ike #100551:
Ved o tom hovorim 😉
Reply on: ivanbuto #100548:
V tomto pripade mi islo predovsetkym o to aby sa vytvorili take podmienky aby ludia mali motivaciu ist MHD a nie gumokolom.
Reply on: ivanbuto #100544:
Myslel som to tak - aby neboli obmedzeni v parkovani, lebo to sposobi len dalsi kolaps...
Reply on: ivanbuto #100541:
Stadion, ktory ma reprezentovat SR, sa nema staviat tam kde sa predpoklada ze moze nastat dopravny kolaps.

S druhou castou asi takmer vsetci tu pritomny suhlasime.
Reply on: ivanbuto #100535:
Ono je problem, ze vsetci zucastneny velmi zaujem mat asi nebudu. Ak sa mylim, budem rad.
Reply on: hoppusmark01 #100532:
Neboj, Zajazdy Bratislava to istia! ?
Reply on: Majo #100585:
Keď odbočuješ zo stredového pásu do obratiska, tak nekrižuješ autá, idúce súbežne s tebou po ľavej strane (tam by si mal prednosť) ale dávaš prednosť protiidúcim vozidlám.
Reply on: S499.1023 #100566:
Inak neviem, prečo okolo nej robia také tajnosti... Ja už som vizualizáciu 15T videl asi pred pol rokom. Vyzerá celkom zaujímavo, ale dosť ma prekvapilo, že tá predná náprava bude až tak veľmi vpredu, to podľa mňa nie je technicky najšťastnejšie riešenie, i keď inak sa to vyriešiť nedalo...
Reply on: S499.1023 #100581:
Keď odbáčaš zo stredového pásu do obratiska ŽST NM, ale podľa toho, čo píšeš, je to zas len križovanie...
Reply on: Marcelllooo #100491:
Označenie NS NIE JE opozitom výrazu električka, trkvas.
Reply on: Ike #100485:
Všade MUSÍ byť určená prednosť pre prípad nefunkčnosti semaforov, máme na to zákon ? .
Reply on: Ike #100485:
Ak idem zo Zlatých k Polusu, aká električka mi musí dať prednosť ?????
Reply on: Majo #100484:
Odbočenie pred žst. Vinohrady ani pred Zatými pieskami takýmito prípadmi nie sú, keďže tu električka na vlastnom telese KRIŽUJE pozemnú komunikáciu. A pred žst. NM kde idú autá po ľavej strane električky?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.