Reakcia na: Ike #100748:
Pokial viem, na regionalnej trati (napr. Kuty - Trnava) by IC/EC premavat nemohlo. A, bohuzial, uvedene zalozaky su prejavom zleho stavu nasich zeleznic, ktore musia takto platat svoje diery...Upraveny model: Nebyvam v Trstenej, ale povedzme v Presove, kam hlavna trat BA - KE nejde. Ale je tu len regionalna osobacka trat. A preto pozadujem, aby tadeto viedol koridor...
Rozdiely:
1+2. Dostupnost zastavok nie je podmienena realizaciou na alebo pod povrchom. Technicky narocnejsie riesenie je uspokojenim potreby vyssej kvality a zaroven opatreniami eliminacie nagativnych vplyvov na ZP a dotknutych vlastnikov bytov.
3. Nie, to nie je NDS, to je doplnkovy zberny system. Prave uvedene charakteristiky sposobuju a budu sposobovat naplnene spoje, dlhe dojazdove casy atd. Ukazuje to bud o nedostatocnej znalosti problematiky organizacie dopravy alebo jednostranne (az dogmaticke) zameranie na jeden subsystem.
4. Vo vyhlade 2015 ma byt dopravny prud Petrzalka - Nivy - Filialka nejvytazenejsi a najpocetnejsi. ODhaduje sa na 30 az 40%
5. Na trati Petrzalka - Nivy - Filialka nebude nakladna doprava, len osobna. Budu tu aj rychliky a EC, to je vsak v poriadku. Riesenim je operativne riadenie dopravy.
Spravne, kvalitativne je mestska suprava ako elektricka. Nejde o ziaden tazky vlak, ci rusen s voznami. Rozdiel je teda v dopravnych suvislostiach a vztahoch, ktore su optimalnejsie v pripade NS MHD lahkou mestskou supravou.
Re #100749 Ike: Umoznujem danemu decku, aby sa chovalo na patricnej urovni a kompetentne sa k veci vyjadrovalo.
Zaroven to funguje ako filter, ze sa oddeli zrno od pliev...
Ike
aj ked je tvoje porovnanie scestne, tak ho upravim na tvoje podmienky, je to ako keby si byval v Trstennej a tvrdil ze odmietas osobaky, lebo su pomale a dalsich X vyhod a tvrdil by si ze uprednostnujes IC na tejto trati... (je to nezmysel) ale ak by to zaviedli, tak toto IC by stalo na kazdej zastavke ako Os a spravalo by sa uplne rovnako...
a este zopar otazok, vysvetli mi prosimta zakladny rozdiel medzi elinou a tvojim nadvlakom, pretoze:
1) Elina aj nadvlak su urcene pre ludi
2) Elina aj nadvlak maju okna a mozes sa pozerat von
3) Elina aj nadvlak mozu byt pohodlne
4) Elina aj nadvlak stoja na zastavkach
5) Elina aj nadvlak na tomto kratkom useku NIKDY nevyuziju potencial najvyssej rychlosti (cize jazdna doba je totozna)
6) oboje jazdi na kolajniciach
a teraz rozdiely
1) elina pojde na povrchu, cize bude ju vidno - zastavky budu lahko dostupne
2) nadvlak ma ist pod zemou - zastavky budu dostupne tazsie (eskalatory) a ich vystavba drahsia, takisto spominana vystavba bude komplikovanejsia
3) elina ide do mesta, kde je prestup na vsetky ostatne radialy, od ktorych mozes vyuzit doplnkovu dopravu (nie je to NDS? pri redukcii zastavok a absolutnej preferencii si myslim ze pre BA dokonaly)
4) nadvlak ide cez nivy a na filialku.. co tam? ako to bude vyhodne pre obyvatelov petrzalky co tam nerobia? alebo bude na nivach robit/studovat vsetkych 115 000 obyvatelov?
5) na tejto regionalnej trati nebude len mestsky vlak, ale aj osobna a nakladna doprava vramci ZSR (minimalne pod dunajom), myslis ze mestsky vlak bude mat preferenciu?
to ze tvoj mestsky vlak je vyssia kategoria je omyl, je to to iste ako elina, akurat s nevyriesenymi dopravnymi vazbami;)
a este by ma zaujimalo, odkial beries istotu ze kohezny fond EU ti zaplati mestsku drahu? akurat tunel pod dunajom, ale to hlbenie plytkeho tunela, zastavky a eskalatory... no neviem ci to povazovat za paneuropsky koridor