Reakcia na: Ike #100756:
Uvedena trat brani IC/EC vlaku vyuzit svoj potencial, cize by uz neslo o vlak s parametrami IC/EC.Presov: Presov, podobne ako Modru, vlak obchadza nie z dovodu nedostatocneho dopravneho dopytu ale jedine z dovodu historickej danosti trate. (Do KE idu dva koridory severny a juzny.)
1+2. Spravne: netusis. Vystavba jedneho aj druheho variantu je z hladiska docasneho znecisatenia, prasnosti a hlucnosti zhruba rovnaka.
3. NS MHD riesi nosne a hlavne dopravne prudy. Doplnkovy system zbera ludi a k NS MHD ich privedie a zase odvedie prec.
4. Je to vacsina. Ziaden iny dopravny prud nema takuto odhadovanu poziadavku.
5. Samozrejme. Od toho je delba prace vo vertikalnej strukture organizacie. Dolezite je, aby praca bola efektivna a vysledky optimalne.
Ike
aj ked je tvoje porovnanie scestne, tak ho upravim na tvoje podmienky, je to ako keby si byval v Trstennej a tvrdil ze odmietas osobaky, lebo su pomale a dalsich X vyhod a tvrdil by si ze uprednostnujes IC na tejto trati... (je to nezmysel) ale ak by to zaviedli, tak toto IC by stalo na kazdej zastavke ako Os a spravalo by sa uplne rovnako...
a este zopar otazok, vysvetli mi prosimta zakladny rozdiel medzi elinou a tvojim nadvlakom, pretoze:
1) Elina aj nadvlak su urcene pre ludi
2) Elina aj nadvlak maju okna a mozes sa pozerat von
3) Elina aj nadvlak mozu byt pohodlne
4) Elina aj nadvlak stoja na zastavkach
5) Elina aj nadvlak na tomto kratkom useku NIKDY nevyuziju potencial najvyssej rychlosti (cize jazdna doba je totozna)
6) oboje jazdi na kolajniciach
a teraz rozdiely
1) elina pojde na povrchu, cize bude ju vidno - zastavky budu lahko dostupne
2) nadvlak ma ist pod zemou - zastavky budu dostupne tazsie (eskalatory) a ich vystavba drahsia, takisto spominana vystavba bude komplikovanejsia
3) elina ide do mesta, kde je prestup na vsetky ostatne radialy, od ktorych mozes vyuzit doplnkovu dopravu (nie je to NDS? pri redukcii zastavok a absolutnej preferencii si myslim ze pre BA dokonaly)
4) nadvlak ide cez nivy a na filialku.. co tam? ako to bude vyhodne pre obyvatelov petrzalky co tam nerobia? alebo bude na nivach robit/studovat vsetkych 115 000 obyvatelov?
5) na tejto regionalnej trati nebude len mestsky vlak, ale aj osobna a nakladna doprava vramci ZSR (minimalne pod dunajom), myslis ze mestsky vlak bude mat preferenciu?
to ze tvoj mestsky vlak je vyssia kategoria je omyl, je to to iste ako elina, akurat s nevyriesenymi dopravnymi vazbami;)
a este by ma zaujimalo, odkial beries istotu ze kohezny fond EU ti zaplati mestsku drahu? akurat tunel pod dunajom, ale to hlbenie plytkeho tunela, zastavky a eskalatory... no neviem ci to povazovat za paneuropsky koridor