Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Technopol #96551:

1a. Neviem preco hovorite o polozapustenom variante, ked ja hovorim o tzv. plytkom tunely.

1b. Developer moze byt nuteny uzemnym a stavebnym rozhodnutim realizovat tzv. vynutene stavby (ako uz dnes musia napriklad stavat svetelne krizovatky a pod), ktore by boli napriklad aj tieto prekrytia. Ci bude konkretny projekt prinosom alebo degresom zavisi od konkretneho architektonickeho spracovania.

2. Ekonomika je moja silna stranka (i ked nie ekonomika stavieb ako specializacia) a povolanim som projektovy manazer. Rekonstrukcia caka len asi 30% trate v centre a tyka sa kolajnic a podvalov, zvrsok je vacsinou v poriadku. Prestavba na podzemny variant je ovela komplexnejsou a komplikovanejsou akciou nez len vymena kolajnic, hlavne terenne prace. Rekonstrukcia Stareho mosta nie je zase az taka velka polozka z celeho rozpoctu. Rekonstrukciu treba realizovat vsak v kazdom pripade, verzia s elektrickovym zvrskom je vsak o cca 400 mil drahsia nes s cestou.

3. Mozno spominani su odbornikmi a kompetentnymi, rozhodne sa tak nechovaju a rozhodne sa tak neprejavuju. To vsak uz nie je moj problem.
Reakcia na: Marcelllooo #96554:
"polozapustena je rovnako nemestotvorna ako estakadna" - konečne som našiel niečo, s čím môžem súhlasiť. S tým ostatným už nie ?
Reakcia na: Marcelllooo #96554:

1. cize lektricke nejake fyzikalne zakony zakazuju jazdit po povrch potom co uz jazdila v plytkom tunely?
2. Nemas ani len potuchu akym sposobom sa bude rekonstruovat Stary most, inak by si nenapisal to co si napisal.
3.EU dala na budovanie tunela pod Bratislavou 140mil. Eur. To je 4,7mld. A to nestaci. Predpokladane naklady su 12mld. Mas pocit, ze nas premier da Bratislave 7mld korun.
5. Nie, stat a ZSSK nefinancuje mestsku hromadnu dopravu. mesto Bratislava sa bude musiet podielat na financovani strat vo verejnom zaujme.
6. s 59 sa kruto mylis, lebo to bude linka, ktora sa bude rusit ak bude v Petrzalke elektricka.

Co sa stane ak sa tunel stavat nebude. Ak sa ten projekt zastavi pre neopodstatnenost? Ma Bratislava cakat kym dostane pociatocnych cca 20mld Sk aby si mohla postavit metro z Janikovho dvora na Kamenne namiestie?
Reakcia na: Marcelllooo #96554:

- Električka môže ísť pozdĺž celej Petržalky v plytkom tunely, vyjsť môže pred Bosákovou.
- Tunel je obyčajná podzemná železničná trať a medzinárodný koridor, nie trať NDS.
- Náklady za prevádzku NDS v intervale 5 minút bude platiť štáť prostredníctvom ZSSK?
- Električka poskytne nové spojenia a z miest, odkiaľ tieto linky nejazdia. Kam bude podĺa teba jazdiť NDS?
- Petržalky NS MHD odbrebení celú MHD? Ako odbremení dopravu v Karlovej Vsi, Dolných honoch, Patrónke, DNV, Záhorskej Bystrici, Čunove, Dúbravke, Lamači? Nijak.
Reakcia na: Marcelllooo #96554:
"Podla mna by sa 93, 59 ani 98 neodbremenili z dovodu, ze eliny by bola v dalekej pesej dostupnosti pre tych ludi, ktori ich vyuzivaju" - to bude mať ten NS MHD v Petržalke hustejšie zástavky ako električka, alebo som zase niečo nepochopil?
Reakcia na: Ámos #96539:
Tie CSS sa nemali začať stavať, kým nebolo jasné kto urobí signálne plány. Na druhej strane ma to neprekvapuje... A stavím sa, že tak ako sa dokxxvila preferencia, ako sa dokxxvila doprava na Dlhé Diely, tak to bude aj s tou pepkou ?
Reakcia na: Marcelllooo #96554:
keby sa vybudoval skutocny NDS a nie len jedna radiala ktoru budu vsetci s kalifornskymi usmevmi nazyvat NDS tak by ten problem nebol...

pre mna je NDS trat do petrzalky, ktora bude rychla a mat malo zastavok + siet elektriciek v samotnej petrzalke. Petrzalka je dost velka na to aby mohla mat vlastnu siet elin...to bude NDS... nie jedna radobyradiala ktora sa bude nazyvat NDS
Reakcia na: Marcelllooo #96531:
Zatiaľ čo na ten tvoj šotonosný systém by Deltes trakčné vedenie neprojektoval?
Reakcia na: intony #96553:
prepac, zle som pochopil otazku ?

pri tej prestavbe uz ale treba mysliet na buducnost... BA skor ci neskor metro, alebo rychlu podzemnu elektricku potrebovat bude...
v zeleznicnej doprave su rychliky, v automobilovej dialnice, a pri elinach NDS/Metro... u nas nic take nie je... Ked sa bude pisat rok 2050 a ja budem chciet ist zo stupavy elektrickou do Bernolakova, tak hadam nepojdem 140 zastavok?? mozno je to smiesne, ale treba rozmyslat aj nad buducnostou... ked uz sa ma rekonstruovat a maju sa rozkopat ulice, tak nech uz to ma perspektivu
Reakcia na: Marcelllooo #96542:
A prečo je tomu tak? Prečo stagnovala a stagnuje električková doprava? Pretože metro-fundamentalisti chcú mať metro v celej Bratislave. Iný systém sa nedá vybudovať, pretože ľudia by ho nepochopili a diskutovať o ňom nemôžeme, pretože sú všetci na obede.
Reakcia na: intony #96546:

- problem s elektrickou v plytkom tunely je, ze sa nema ako dustat na druhy breh a ako tam pokracovat, kedze mesto na podzemny variant nema. Cize prakticky sa to s elektrickou urobit neda.
- polozapustena je rovnako nemestotvorna ako estakadna. elektricka sama o sebe nie je mestotvornym prvkov. zdoraznim: ja hovorim o tzv. plytkom tunely, nie o polozapustenom. Najnovdie nielen ja, ale uz aj magistrat aj Petrzalka. chavalabohu.
- Z casti mas pravdu, ale sposob, ktory navrhujes k tomu celkom nevedie. nie je to navyse jediny dovod.
- zatialco maju pesi uzky chodnik, budu ho mat aj potom, lebo dvojpruch bude pre elektricky. Ak hovoris o tom druhom byvalom zeleznicnom, tak ten mozu mat nezavisle od eliny, nakolko Stary most sa bude rekonstruovat tak ci tak.
- Co sa tyka ekonomiky jednej a druhej alternativy: tunel buduje stat z eu penazi, nie mesto, takze sa setri.
- prevadzkove naklady su nieco ine ako naklady investicne. prevadzkove naklady bude znasat zase len stat prostrednictvom ZSSK.
- Podla mna by sa 93, 59 ani 98 neodbremenili z dovodu, ze eliny by bola v dalekej pesej dostupnosti pre tych ludi, ktori ich vyuzivaju
- Filialka ma byt druha hlavna stanica, vyznamom rovnocenna s Hl.st. NS MHD odbremeni celu MHD.
Reakcia na: Ike #96545:
Nikde som nevravel o prestavbe starej na podzemnú. O podzemnom riešení hovorím v líniach centrálneho okruhu NDS zakresleného v ÚP, kadiaľ električka teraz nechodí, plus nové trate.
Na existujúcich tratiach mimoúrovňové križovania, krátke podzemné úseky a preferencia.
Reakcia na: Marcelllooo #96511:

- Cesta nie je bariérová viac, než električka?
- Fakt, že električka je hlučná si môžeš overiť vo Viedni. Špeciálne v tvojom prípade doporučujem prechádzať sa po koľajniciach chrbtom k eventuálne prichádzajúcim električkám a nereagovať na zvonenie - to bude len nejaký cyklista, električka je predsa hlučná, tú by si počul.
- Čo na električke vadí vizuálne? Je ti odporná?
- Vlak alebo tvoj ľubovoľný šotonosný dopravný systém rieši centrum mesta dobre?
- Prečo by nemohol byť odstavený Starý most a prečo by musel byť odstavený prechod z Vajanského nábrežia na Dostojevského rad?
- Uveď ekonomické a dopravné argumenty, zatiaľ si žiadne neuviedol.
- Akým spôsobom by tebou vymenované trasy riešil tvoj šotonosný dopravný systém?

Akým spôsobom si spolupracoval s uvedenými dopravnými inžiniermi, keď sa sám prehlasuješ v oblasti dopravy za laika? Zaskrutkoval si nejaké centrálnokomponentné matice?

Človek, ktorý používa slovné spojenia ako "komunikujeme návrh príslušným orgánom" je nebezpečný mlamodyj.
Ad Marcelllo už mi to nedalo a musím reagovať ,že i ked viete niečo o doprave, tak ste sem neprišli diskutovať , ale hádať sa a obhajovať len a len svoje postoje bez možnosti ústupu:
1. Re #96511 Marcelllooo: Sám sebe odporujete a tvrdíte:
na jednej strane " Z dovodov hlukovych, bezpecnostnych, barierovych a dalsich......... ktore zahrna ochranu regionalneho biokoridoru, ktorym je Chorvatske rameno"
a na druhej strane: ....tzv. plytkom tunely, pricom z casti by tunel a jeho prekrytie mali financovat investori, ktory budu mat po trase DEVELOPERSKE PROJEKTY. Zaroven sa vyriesi prekrytie a uprava povrchu aby bol .....
Moja otázka znie: 1. V čom je polozapustený variant menej barierový 2. Ako môže developérsky projekt (ktorému ide len a len o zisk !!! ) prispieť k zlepšeniu a či nová zástavba (developerom) už nieje barierny efekt !
mimochodom električka by odbremenila tieto spoje: 59, 78, 83, 93, 95 + z časti 88 a 92
2. Re #96512 Marcelllooo: Ekonomika asi nie je vaša silná stránka a navyše zavádzate ! Ono totiž starú sieť bude tak či tak treba buď udržiavať alebo rozobrať, čiže namiesto iba rekonštrukcie starej ( niektoré z komponentov sa môžu znovu použiť pri rekonštrukcií resp. recyklácií), budeme stavať úplne novu + udržiavať/demolovať starú - takže ak tvrdíte že je to ekonomicky výhodnejšie KLAMETE !!! (toto isté platí pre tunel vs most cez Dunaj - kde sa mimochodom 85% môže využiť z EU fondov vďaka koridoru VII Dunaj)
3. Vďaka Vašim postojom k ostatným diskutujúcim (zaujímavé že ignorujete práve tých, ktorí sú z tu píšucich asi najkompetentnejší) sa teším na štádium keď už budete ignorovať všetkých t.j sem prestanete prispievať.
Reakcia na: Martin Fundárek #96521:
Na zaklade zakona Slovenskej národnej rady č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov...
Reakcia na: Marcelllooo #96540:
Tak diskutujme. Ako sa dá diskutovať, keď oproti konkrétnemu návrhu električky stojí nejaký "lepší" systém, o ktorom nevieme skoro nič konkrétne. Porovnávajme KONKRÉTNE intervaly, linkovanie, prestupy, časy, vplyvy na životné prostredie, náklady...

A prečo stále opakuješ nezmysel o zrušení prepojenia Vajanského - Dostojevského, keď Ti to tu už niekoľkokrát vysvetlili?
Reakcia na: drink #96537:
Ale Petržlenkári by mali svoje podzemné metro ?
Reakcia na: Marcelllooo #96523:
filozoficka? Vies co je filozofia? Vasa debata ma daleko od filozofie.
Reakcia na: Marcelllooo #96519:

- Električku je možné na istých miestach rovnako prekryť.
- Viem.
- Kto hovorí o estakádnej trati? Povrchová a polozapustenú trať je možné postaviť esteticky (viď Barrandov, aj keď mne sa vôbec nepáči)
- Cieľom koľajového systému je dostať časť ľudí z IAD do MHD. IAD treba z centra mesta, ktorým Starý most bezpochyby je vytláčať, nie kvôli IAD budovať drahý tunel popod Dunaj.
- Petržlenkárom pribudnú viaceré priame spojenie kapacitnou dopravou.
- Zatiaľ čo majú peší na Starom moste iba úzku lávku, potom sa bude jednať o široký chodník s cyklotrasou.
- Lacnejšie riešenie to je, pretože odpadá nákladné budovanie tunela pod Dunajom mestom.
- Lacnejšie je to už len z toho dôvodu, že prímestské jednotky a metro je drahšie aj čo sa týka vozidiel i údržby.
- Ešte raz podotýkam, že sa získajú nové priame spojenia. V Dúbravke poberajú väčšiu časť cestujúcich električky alebo linky 34+83? Ten istý prípad.
- Odbremenila by sa 93, pretože aj ľudia zo stredovej línie Petržalky cestujú na stanicu. To isté platí o ostatných. Električka odbremení minimálne toľko ak nie viac ako "NDSTEN-T" v strede Petržlenky.
- Účelom NS MHD by malo byť odbremenenie celej MHD, vrátane spojenia na stanice.
Reakcia na: intony #96510:
eh celkom by som sa chcel k otazke opytat jednu vec...

aky je rozdiel medzi stavbou novej podzemnej elektrickovej siete a prestavbou starej na podzemnu?

nie je to nahodou to iste?
chlapci dufam ze sa tu nehadate zbytocne?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement