tie hry sa len zdaleka priblizuju realite, pokial by si tam mal podmienky rovnako tvrde ako v skutocnosti, asi by ta to nebavilo... a okrem toho, urcite v tej hre sa snazis vozit substrat na dlhsie vzdialenosti (ala SAD) a nie na kratsie (DPB) kedze z toho su vzdy mensie vynosy...
Re #63385 dankosmile: ked ti dojdu nove vozidla (a v tomto pripade novy typ vozidiel) tak musis na ne vyskolit obsluhu, t.j. vodicov, dielencakov a pod. a to neaku tu chvilu trva, pokial by tak nespravili tak by sice vozy mohli premavat mozno aj na druhy den, ale velmi dlho by asi premavat nezostali (iny prejazdovy profil, takze hned prvy den by ich bola polovica obdrata a pokryvena, ...)
Ale vedia si predstaviť, však každý raz MHD chodil... Keby tí kompetentní boli dobrí, tak to tam vedia riadiť tak, že budú mať aj 5 BMWčiek, a MHD bude dobrá. Ale zas povedzme si to tak, kto by šiel robiť napr. riaditeľa divízie takej akciovky, keby mu ponúkali ako služobné auto Fabiu a nejaký smiešny plat aký v DPB je? ? ? ? ?
Nuž, oblasť MHD sledujem v rôznych mestách dosť dlho, ale že by niekde zaradili nové vozy na linky do 48 hodín si nespomínam. Za štandard považujem tak dva, občas tri týždne... Mesiac je už vcelku dosť dlho, ak nejde o nový typ vozidla.
V prípade Bratislavy sa mi zdá doba spojazdňovania vozidiel úplne štandardná.
Ale ved v pohode. To bolo len obrazne povedane. A nejde o to, ze ci je ta suma za to BMW zanedbatelna oproti MHD, ale o to, ze oni ked nemusia chodit v MHD nepotrebuju, aby bola v poriadku a nevedia si ani predstavit co to znamena pre clovek achodt v nasej MHD a pri tom trebars nieco vybavovat.. ze tym pride o peniaze a podobne..
tomuto ani ja nechapem... kedysi som mal taku hru, volala sa Locomotion... spocivala v tom ze si mal ostrov s dedinami a mal si zabezpecit aby kazda dedina mala dopravnu dostupnost... dal som si najtazsiu uroven, vela dedin a pozical si maximalne prachov kolko sa dalo. postavil fungujuci dopravny system, dlh som splatil a potom som si uz mohol uzivat zarobene peniaze a stavat trate + kupovat lokomotivy + zhustovat intervaly... splatenie dlhu mi v hrovom case trvalo sice 8 rokov (1 rok = cca 7 minut) ale tam to nebolo realtime....
nevravim ze v skutocnosti je to to iste (mozno je to neporovnatelne), je tu viacero inych malych i velkych faktorov ovplyvnujucich zisky podniku, no aj tak si myslim ze dpb predtym dpmb existuje dost dlho na to, aby mal poriadne zisky... ono problem je v tom ze...
1) bud su neschopny
2) tie peniaze niekde "miznu"
nie som ziadny ekonom (prave mam prijimacky na ekonomicku v plnom prude ), ale podnik je neuspesny ked ma vysoku konkurenciu alebo blbe zazemie...
preto mi to nejde do hlavy - dpb je monopol a v ba ma priam idealne podmienky.... ?
1. To, či sa kompetentní vozia v BMW nijak neovplyní MHD, pozri si koľko také BMW stojí, je to pri tých prachoch, čo do dopravy idú, dosť zanedbateľné..
2. Kompetentní sa aj tak na BMW nevozia... To je len nejaká idiotská predstava obyvateľstva..
klbaky plynove su super... jedny z naj busov v meste... ale maju nedostatky...
- nater
- velmi velmi malo vetrakov (minule som isiel v narvatej 21ke, vonku asi 32°, vnutri 2x tolko) a nikde naokolo ziadny vetrak... bolo vidno ze ludia maju problemy s dychanim... vratane mna... sa mi uz zelenilo pred ocami, jedine stastie bola flasa vriacej mineralky co som mal po ruke
Mozno preto, ze to tam bolo zbombardovane maju novsie autobusy lebo museli kupit nove ?. A myslim, ze BA by nevyzerala az tak najhorsie keby to ta MHDčka nakazila, lebo vsetko predsa len ide dopredu. Aj SADka sa tusim zmaha. Pomaly nevidiet ani stariny, ale SORky a nove Karosy. Len MHD je uplne našalat. Kam idu vsetky peniaze? A preco sa o to nikto kompetenty nestara? AHA! Lebo typujem, ze sa vozi na novom BMW ?.
SMRAD!
Inak toto je pravda. Tiež si to často uvedomujem, že Bratislava ako mesto je už dosť pekné, ale kazia to autobusy MHD.. Zvláštne je, že magistrát si to nevšíma...
Tiez sa cudujem, ze mame nove busy a este ani raz som sa v ziadnom neviezol i ked vcera som jeden zahliadol ked som isiel okolo plnicky kde jeden stal. By ma zaujimalo, ze keby sa stalo ze by prislo viac autobusou ako teraz (priklad 100) ze kolko by trvalo sprevadzkovanie. Aj tak bratislavska MHD = rumunska MHD. A neviem ci aj vy ste si to vsimli, ale nasa MHD najviac spati cesty a okolie. Vsetko vyzera fajn pokial nepride nejaky IKarus 280, alebo stara Karosa. ? Trochu odveci, ale tak musel som..
Neuveriteľné čo všetko ma cestujúca verejnosť za problémy. Čo takto sa opytať DPB prečo už viac ako mesiac stoja na dvore odstavené nové BUSY. V každom podniku kde sa rozumne hospodári s financiami by do 48 hod. museli byť BUSY na tratiach aby si na seba - ale i podnik zarábali. DPB sa neustále sťažuje na nedostatok finanč. prostriedkov, ale Busy za 100.000.000. SK sa pekne vyhrievajú na odstavnej ploche. Vôbec sa tomu nie je čo diviť,veď na zlom hospodárení DPB / defravdovanie vo veľkom, rodinne sročky v DPB, atď. / sa predovšetkym podieľa vedenie DPB - veď nieje nič jednoduchšie ako udržiavať v takom kolose, aky je DPB dobre organizovaný chaos a rozkradanie si nik nevšimne. V DPB sa proste hospodári ak v roskvitajúcom socializme. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si
Re #63385 dankosmile: ked ti dojdu nove vozidla (a v tomto pripade novy typ vozidiel) tak musis na ne vyskolit obsluhu, t.j. vodicov, dielencakov a pod. a to neaku tu chvilu trva, pokial by tak nespravili tak by sice vozy mohli premavat mozno aj na druhy den, ale velmi dlho by asi premavat nezostali (iny prejazdovy profil, takze hned prvy den by ich bola polovica obdrata a pokryvena, ...)