Reply on: Sommelier #63366:
Obávama sa, že rozprávaš o niečom, čo si si sám vyfantazíroval. Aké vedenie na pylónoch v úseku Mierové (Hodžovo ? ) námestie - Hlavná stanica? To ako budeš búrať Grassalkovichov palác alebo chceš v osi Štefánikovej stavať Schwebebahn? Každému súdnemu človeku je jasné, že v CMO povedie električka v budúcnosti pod zemou. Takéto riešenie, ktoré pokladám pre mesto veľkosti Bratislavy za ideálne, môžeme vidieť v mnohých mestách pod názvom Stadtbahn. To je moja odpoveď na tvoje konzultantské úvahy o "celkovom vedení trate".Výraz "predisponované Kamenné námestie" znamená čo? Že ho budú niekam presúvať? Alebo si len chcel napísať, že je preťažené, ale v cudzích termitoch nie si až taký suterén ? ?
Čo sa týka priamkových trás, pletieš dokopy nesúvisiace veci. D1 je poplatná dobe svojho vzniku, bola projektovaná ako diaľnica prakticky výhradne pre spojenie Praha - Brno - severné Slovensko, z ktorej mali byť ďalšie mestá lúčovite napojené.
SJM v Prahe bola projektovaná v tridsiatych rokoch minulého storočia ako súčasť vtedy populárneho tzv. roštového systému a mala byť doplnená obdobnou východo-západnou magistrálou. Vtedy ešte nikto nepredpokladal taký stupeň motorizácie a taký rast dopravného zaťaženia a okrem toho, dopravná veda sa taktiež vyvíja.
Staromestská v Bratislave okrem toho, že bohužiaľ necitlivo (čo je však spoločným znakom takmer všetkých stavieb vtedajšej doby, ktoré nebrali ohľad na tzv. relikty minulosti) zlikvidovala veľkú časť historického centra, je z dopravného hľadiska v poriadku.
Pražské Metro "C" ako viac-menej jednoúčelová linka pre obsluhu sídlištnej aglomerácie Jižní město je projektovaná ideálne, jej úlohou je navážať masy ľudí do centra a z centra. Akékoľvek kľukatenie trasy by bolo kontraproduktívne.
Mohol by si nejako konkrétne špecifikovať, PREČO pokladáš Starý most za zvrhlé riešenie? A otázke na prestupnú stanicu medzi žst. Petržalka a Prístavným mostom som nerozumel, mohol by si napísať, o čo konkrétne ti ide, tak, aby sme to aj my pribrzdenejší pochopili?
A na záver: Stále mi nie je jasné, ako by spojenie Petržalka - Hlavná stanica (ktoré je, mimochodom, z hľadiska tranzitnej frekvencie nepodstatné) mohlo byť vylepšené električkou po Kutuzovovej ? .
Re #63367 Sommelier: Vzhľadom na to, že podaktorí z nás tu o SZKV alias Dromológovi alias Ex-rádio OK vieme svoje, na tvojom mieste by som sa z takejto podpory vEľmi netešil. Je to totiž takmer jednoznačný dôkaz toho, že tvoje riešenie je síce pekné a dôkladne šotoušské, ale absolútne nerealistické ? .
si
Re #63385 dankosmile: ked ti dojdu nove vozidla (a v tomto pripade novy typ vozidiel) tak musis na ne vyskolit obsluhu, t.j. vodicov, dielencakov a pod. a to neaku tu chvilu trva, pokial by tak nespravili tak by sice vozy mohli premavat mozno aj na druhy den, ale velmi dlho by asi premavat nezostali (iny prejazdovy profil, takze hned prvy den by ich bola polovica obdrata a pokryvena, ...)