a este jeden rozdiel... peniaze mozes pouzit len na nakup vozidiel a stavbu trati... nemozes si za ne kupit auto alebo zaplatit zene tyzdenny pobyt na malorke
no ved to... ale princip je rovnaky.... aj ked si napriklad otvaras internetovu kaviaren, pozicias si €€€ ,kupis par PC, zvysis cenu, potom splatis dlh, a tym padom ze nebudes uz musiet splacat dlh, budes moct znizit cenu a zarabat ovela viac... to mozes potom investovat na nakup lepsich PC, popripade viacej PC a tak...
i ked, uznavam ze MHD v BA je v riadnej kasi co sa atraktivnosti tyka, tu uz vacsie zisky nebudu (pri tomto tempe a cene, len nizsie a nizsie), lebo pocet cestujucich klesa... no aj tak mi chyba nejaky signal zo strany dpb na zvysenie atraktivnosti (napriklad nocnymi spojmi konkurovat taxikom). tam je proste zle hospodarenie s peniazmi...
V tých hrách je oproti skutočnosti jeden zásadný rozdiel. Keď v hre niečo chceš, tak niekde klikneš, a to, čo chceš, sa stane. Ale v skutočnosti to tak nie je... Chceš niečo spraviť, a každý ti v tom bráni.. A umenie je práve presadiť si to, čo spraviť chceš..
"nad dverami by boli čidlá ktoré by automaticky označili kartu active a pri vystúpeni by ju deaktivovali."
- Techhnicky ťažko predstaviteľné, zbytočné.... ?
_______________________________________
http://www.emtest.sk/home/Default.aspx?TopLink=0&SideLink=1&Page=2
"3. Systém check in - check out"
(....)
- dopravca má dokonalé info o obsadenosti, pre cestujúcich výhoda veškerá žádná, asi trošku zdržovanie. (Pravda stále ďaleko menšie zdržanie ako jednodverový EMteror.)
_______________________________________
K tomu kabrioletnému autobusu:
To sociaľisitcké myslenie je zakorenené naozaj hlboko. Kabrioletný autobus OK dobrý nápad, ale oni naňho zas šplechnú "DPB divízia autobusy"... ? Koho zaujíma nejaká divízia? Mohla to byť dobrá príležitosť na začatie budovania JEDNOTNÉHO IMAGE a oni to takto odfláknu... ?
No to ma nenapadlo. Tak asi pravdu mas. No teda v buducnosti by som to teda riesil tak, ze by som kupil vozdidla ktore su podobne ako posledna dodavka. Trebars klbove modernejsie Solarisy. Alebo sa mylim? Nebolo by to tak potom rychlejsie?
tie hry sa len zdaleka priblizuju realite, pokial by si tam mal podmienky rovnako tvrde ako v skutocnosti, asi by ta to nebavilo... a okrem toho, urcite v tej hre sa snazis vozit substrat na dlhsie vzdialenosti (ala SAD) a nie na kratsie (DPB) kedze z toho su vzdy mensie vynosy...
Re #63385 dankosmile: ked ti dojdu nove vozidla (a v tomto pripade novy typ vozidiel) tak musis na ne vyskolit obsluhu, t.j. vodicov, dielencakov a pod. a to neaku tu chvilu trva, pokial by tak nespravili tak by sice vozy mohli premavat mozno aj na druhy den, ale velmi dlho by asi premavat nezostali (iny prejazdovy profil, takze hned prvy den by ich bola polovica obdrata a pokryvena, ...)
Ale vedia si predstaviť, však každý raz MHD chodil... Keby tí kompetentní boli dobrí, tak to tam vedia riadiť tak, že budú mať aj 5 BMWčiek, a MHD bude dobrá. Ale zas povedzme si to tak, kto by šiel robiť napr. riaditeľa divízie takej akciovky, keby mu ponúkali ako služobné auto Fabiu a nejaký smiešny plat aký v DPB je? ? ? ? ?
Nuž, oblasť MHD sledujem v rôznych mestách dosť dlho, ale že by niekde zaradili nové vozy na linky do 48 hodín si nespomínam. Za štandard považujem tak dva, občas tri týždne... Mesiac je už vcelku dosť dlho, ak nejde o nový typ vozidla.
V prípade Bratislavy sa mi zdá doba spojazdňovania vozidiel úplne štandardná.
Ale ved v pohode. To bolo len obrazne povedane. A nejde o to, ze ci je ta suma za to BMW zanedbatelna oproti MHD, ale o to, ze oni ked nemusia chodit v MHD nepotrebuju, aby bola v poriadku a nevedia si ani predstavit co to znamena pre clovek achodt v nasej MHD a pri tom trebars nieco vybavovat.. ze tym pride o peniaze a podobne..
tomuto ani ja nechapem... kedysi som mal taku hru, volala sa Locomotion... spocivala v tom ze si mal ostrov s dedinami a mal si zabezpecit aby kazda dedina mala dopravnu dostupnost... dal som si najtazsiu uroven, vela dedin a pozical si maximalne prachov kolko sa dalo. postavil fungujuci dopravny system, dlh som splatil a potom som si uz mohol uzivat zarobene peniaze a stavat trate + kupovat lokomotivy + zhustovat intervaly... splatenie dlhu mi v hrovom case trvalo sice 8 rokov (1 rok = cca 7 minut) ale tam to nebolo realtime....
nevravim ze v skutocnosti je to to iste (mozno je to neporovnatelne), je tu viacero inych malych i velkych faktorov ovplyvnujucich zisky podniku, no aj tak si myslim ze dpb predtym dpmb existuje dost dlho na to, aby mal poriadne zisky... ono problem je v tom ze...
1) bud su neschopny
2) tie peniaze niekde "miznu"
nie som ziadny ekonom (prave mam prijimacky na ekonomicku v plnom prude ), ale podnik je neuspesny ked ma vysoku konkurenciu alebo blbe zazemie...
preto mi to nejde do hlavy - dpb je monopol a v ba ma priam idealne podmienky.... ?
1. To, či sa kompetentní vozia v BMW nijak neovplyní MHD, pozri si koľko také BMW stojí, je to pri tých prachoch, čo do dopravy idú, dosť zanedbateľné..
2. Kompetentní sa aj tak na BMW nevozia... To je len nejaká idiotská predstava obyvateľstva..
klbaky plynove su super... jedny z naj busov v meste... ale maju nedostatky...
- nater
- velmi velmi malo vetrakov (minule som isiel v narvatej 21ke, vonku asi 32°, vnutri 2x tolko) a nikde naokolo ziadny vetrak... bolo vidno ze ludia maju problemy s dychanim... vratane mna... sa mi uz zelenilo pred ocami, jedine stastie bola flasa vriacej mineralky co som mal po ruke
Mozno preto, ze to tam bolo zbombardovane maju novsie autobusy lebo museli kupit nove ?. A myslim, ze BA by nevyzerala az tak najhorsie keby to ta MHDčka nakazila, lebo vsetko predsa len ide dopredu. Aj SADka sa tusim zmaha. Pomaly nevidiet ani stariny, ale SORky a nove Karosy. Len MHD je uplne našalat. Kam idu vsetky peniaze? A preco sa o to nikto kompetenty nestara? AHA! Lebo typujem, ze sa vozi na novom BMW ?.
SMRAD!
Ike