Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #68027:
ved spoplatnit by sa podla mna malo viacero uzlov (a nie len v Bratislave) - samozrejme je to na dlhe uvahy a studie - spoplatnenych by mali byt desiatky bodov: napriklad vsetky mosty cez dunaj, velke krizovatky ako Patronka, Botanicka, krizovatka Sancova-Prazska-Stefanikova, Racianske myto, Trnavske myto, Mlynske Nivy-Prievozska, Bajkalska-Pristavna...
Vysledok: ceny listkov by sa zvisli mozno o par korun (10 minutovym prejde najviac jednu spoplatnovaciu branu (takze by stal miesto 14korun, 15-16 korun), 30 minutovym mozno 2-3 (takze z 18 na 20-22korun), hodinovym viac...) a cesta autom by sa predrazila o par desiatok korun...
Reply on: eripmav #68025:
no dobre...ale co potom cestujuci, co cestuje napr z rusoviec do petrzalky... bolo by fer, keby aj on platil v cene listka za patronku?
K tomu dnešnému článku o zastávke Trhovisko. Ak sa hráme na preferovanie MHD pred IAD, tak treba postupovať rázne. Ak nejaký úradníček schválil parkovisko pre 6 áut pred potrebami MHD, tak je tu snáď vyššia inštancia, ktorá môže jeho rozhodnutie snáď zrušiť. Páni, na toto tu treba dať anketu, resp. spísať petíciu Transpetrol vs. MHD.
Reply on: Ike #68024:
ved poplatok by platilo DPB, resp. SAD, teda kazdy kto prejde autobusom, tak ako kazdy kto prejde autom a zaratali by si to do cestovneho.
Reply on: eripmav #68014:
ako by si to chcel vymahat od ludi z MHD?
Reply on: Emo #68021:
ved hovorim o spoplatneni samotnej patronky ❓ samozrejme ze by ma ani nenapadla taka hlupost ze spoplatnit tunel a patronku nechat zadarmo ?
Reply on: Ike #67952:
"Londyn je iny pripad, je tu velke mnozstvo aut, necistot a ine riesenie neexistuje... U nas nic take daleko nehrozi"

Nie že by sa mi páčil ten nápad, aby si ľudia platili jazdu po meste autom, ale aj u nás je veľa aút - inak by tu predsa tie zápchy neboli.
Reply on: eripmav #67836:
"samozrejme po spoplatneni je pravdepodobne, ze frekvencia klesne"

Hej presne - a znovu sa zvýši frekvencia na Patrónke. ? A sme tam, kde sme boli.
Reply on: AAA #68018:
"sú určité veci vo verejnom záujme, ktoré je treba dotovať" - tu je pes zakopaný. Je potrebné dotovať SRo? Ja si myslím že nie, ale pretože si väčšina myslí, že je, tak platím. ?

Je potrebné dotovať viac cesty, verejnú dopravu, alebo nič? Tu sa to trochu ťažšie počíta a rozhoduje. Momentálne je u nás skôr taká nálada, že dotujeme viac cesty.

Ja som radšej za drahšiu (=menej dotovanú), ale kvalitnejšiu verejnú aj individuálnu dopravu.
Reply on: Sommelier #67947:
"Tento tvoj názor, že jeden človek je schopný zmeniť celú spoločnosť je momotinou..."
- A tí ľudia, čo pracujú teraz v DPB majú podľa teba nejakú vadnú DNA alebo čo? Treba si zaobstarať kvalitných ľudí do nižšich pozícií a ostatné už bude hračka. To Zachar neurobil, primátor tiež ukázal, že nič nedokáže tak ich treba nahradiť.
Reply on: samuliak #68009:
Úroveň SRo je jedna vec, no ja som chcel povedať, že jednoducho sú určité veci vo verejnom záujme, ktoré je treba dotovať, lebo by samé na seba zarobili len veľmi ťažko.
Re #68011 samuliak: Keďže všetci platia daň z motorových vozidiel, každý za cesty platí paušálne.
Reply on: El Sergio #68015:
Ale veď to je v pohode! Keď idem napríklad od Malaciek do mesta na Hviezdoslavko, tak je to predsa najbližšie na Zlaté Piesky, tam odstavím auto, sadnem na tramwaj, na Jesenského ma chytí revízor, vystúpim na Nám. Ľ. Štúra... a mám zarobené 1400 Sk... Úplná POHODA ? ? Neviem čo všetci proti tomu máte ?
http://www.bratislavskenoviny.sk/index.php?readId=4126

Tiež celkom zaujímavé - aj v súvislosti s tým, čo sa tu rozoberá už aspoň v rozsahu 15 stránok... ?
http://www.bratislavskenoviny.sk/index.php?readId=4124 ?

Nejaké perly:
M. Vajda - „Napriek celosvetovému rastu cien pohonných hmôt a iných energií mesto naposledy upravovalo cenu cestovného v bratislavskej MHD pred vyše tromi rokmi, čím JEDNOZNAČNE DÁVA NAJAVO, že ju považuje za KĽÚČOVÚ pri distribúcii prepravných výkonov.“ ?

"Pre Bratislavčanov i návštevníkov nášho hlavného mesta bude iste zaujímavé vedieť, aká je reálna dĺžka cestovania do centra mestskou hromadnou dopravou v rannej špičke medzi 7.30 a 8.00 h. Z lokality Pri kríži v Dúbravke sa k Novému mostu možno dostať za 26 minút." - hlavne po vybudovaní "preferencie"! ?

"Bratislavský magistrát na to poukazuje v súvislosti s tým, že v piatok 22. septembra sa takmer 1000 európskych miest zapája do kampane Dnes do mesta bez môjho auta, ktoré je súčasťou Európskeho týždňa mobility." - sme sa teda zapojili ukážkovo! ?
Reply on: samuliak #68011:
Nie, ani MHD neplati - ale ako som povedal, ak sa bude platit za prejazd napriklad Patrkonky 20 korun - pre auto z jednym clovekom to znemena 20 Sk, pre autobus s 50 ludmi (a to mam pocit, ze v 21tke ich ide aj 150) aj pri 3 nasobnej cene pre autobus to znamena 1,20 na cloveka!
Reply on: S499.1023 #68010:

1. je nejaky PRIAMY poplatok spojeny s vyuzitim cestnej infrastruktury zavisly na objeme vyuzitych sluzieb, ktory by pokryval 100% nakladov na udrzbu, prevadzku a stavbu tejto cestnej infrastruktury??? Podla mna nie je. A preto tvrdim, ze vyuzivanie cestnej infrastruktury IAD je zadarmo (=platene z dani).
2. Apollo stalo 4 mld, prejde po nom 40tis/den, urokova miera NBS je 4,5%p.a. (teda zaokruhlene ratajme 20 rokov - pri zlozenom urokovani mame po 20 rokoch vlozenu sumu vratenu). Teda vozidiel prejde 14,6mil za rok (40tis krat 365 dni). to je 292mil. za 20 rokov (14,6 krat 20). Teraz vydelim naklady 4mld. SKK tymi 292mil. prejazdov vozidiel a vyjde mi: 13,69Skk - V COM ALE NIE JE ZIADNA UDRZBA, OPRAVY, a samozrejme, ak by sa platilo 15 korun, tak predpokladam ze zaujem KLESNE HLBOKO POD 40000/den - to je zacarovany kruh - spoplatnim - znizi sa zaujem - znizi sa zaujem - musim viac spoplatnit - znizi sa este viac zaujem... - bludny kruh veduci k MHD!
3. nie neviem, ale bol som 6 mesiacov pracovne v LA, a 1 mesiac v NY a viem porovnat, a viem ze nechcem aby Bratislava dopadla ako LA, kde idem kazdy den (ak sa nic mimoriadne nedeje) hodinu par mil po 10-12 prudovej dialnici. A mesto musi 10 prudove dialnice rozsirovat na 14 prudove, a cuduj sa svete, ani to nepomaha, a stava podzemnu drahu a cuduj sa svete, nikomu sa tam nechce, aj ked je cistucka, prazdna a chodi casto... Ale chcem aby Bratislava smerovala k NY kde su uzke (v porovnani s 12 pruhmi su 4-6 uzke) ulice, ale metro je na neporovnatelne vyssej urovni.
Reply on: eripmav #67979:
Ty nemáš o ekonómii ani tušenia, čo?
Eripmav, prave som nasiel, jeden tvoj zaujimavy vyrok "Pretoze IAD vyuziva zadarmo dopravne stavby..." chces mi povedat, ze DPB plati za ich vyuzivanie? Nie. MHD ich tiez uziva zadarmo.
Reply on: eripmav #67966:
To sú naozaj strašné drísty, ja tu nebudem písať niekoľkostranové štúdie. Preto len niekoľko otázok:
1) Ako si prišiel na to, že IAD užíva niečo zadarmo?
2) Ako si prišiel na sumu 15,- SKK?
3) Vieš, aké NEGATÍVNE následky má spoplatnenie vjazdu do centra Londýna (pričom u nás by sa to isté prejavilo omnoho markantnejšie)?
Reply on: AAA #68008:
SRo tiez nie je zvacsa nevyhnutne, kedze produkuje jedine 5 brakovych stanic a mina nase peniaze na hluposti..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.