Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Co sa rozsirovania ciest tyka, ja si uz dlho kladiem otazku, PRECO nerozsiria Trnavku a Roznavsku o 1 pruh z kazdej strany od Trnavskeho myta az po spojenie s Vajnorskou ?! Naco tam je ten siroky "zeleny" pas s bilboardmi ?! A zapchy tam su DOST velke !
Tunel Sitiny (a nie Sitina ako sa tu pise) je len ciastocne riesenie. Kamiony to tam tak prehustia, ze o nejakej dialnici nemoze byt rec. To by mal byt normalny mestsky tunel, co by pomohol samotnej doprave v meste.
Skutocne odbremenenie by riesil az nlty okruh, kde by sa cely tranzit vysunul mimo mesta.
Reply on: samuliak #67850:
Prepokladám, že myslíš najmä Brniansku ulicu. Na Pražskej ulici sú v súčasnosti tri pruhy iba na krátkom úseku. Tvoje riešenie by podľa mňa (pri nutných vyšších investíciách, keďže by bolo treba preložiť stredový deliaci pás):
- ešte viac zaťažilo Patrónku, z mesta by prichádzali tri pruhy, pokračovanie na Lamač je dvojpruhové, Patrónka by sa zahlcovala.
- Vytvorilo na Pražskej a Brnianskej nerovnomernú kapacitu (jedným smerom 2 pruhy, druhým 3+1). Naviac si treba všimnúť, že šesťpruhová Pražská končí zdanlivo nelogicky v úrovni stanice - je to však príprava na pokračovanie v trase Severnej tangenty. Toto by si svojim návrhom v budúcnosti skomplikoval.
Reply on: hoppusmark #67849:
Tým ale nechcem povedať, že by tunel Sitiny nebolo treba.. Kamióny predsa nemajú čo robiť v mestskej premávke.. Iba by to chcelo po otvorení tunela využiť situáciu, keď sa uvoľnia cesty, a spraviť napr. komplet BUS pruh z Lamača až do centra (po Šancovú) v oboch smeroch, alebo teda postaviť tú električku(zrejme nereálne ? )
Reply on: hoppusmark #67849:
Rozhodne Sitina bude prinosom, len aby nedopadla ako Branisko, ze bude viac zatvorena ako otvorena..
Neuvazuje sa nahodou o tom ze by sa na Prazskej zrusil BUS pruh v smere DO mesta, cesta by sa zuzila na dva pruhy a v opacom smere (na Patronku) by sa cesta rozsirila z troch na styri so zachovanim jedneho BUS pruhu?
Reply on: tomas1 #67841:
"- aby si nebol nepríjemne prekvapený až sa to dokončí..." Presne!!! Podľa mňa chvíľu po otvorení Sitín bude kľud (a menej zápch), ale pravidlom je, že pri rozšírení (v tomto prípade uvoľnení) ciest nastane opäť nárast IAD, takže budeme zas tam, kde sme boli..
?
Uplne presne napisane 🙂
Reply on: Ike #67838:
Plný súhlas s tvojím príspevkom ? Na druhej strane, v BA by to chcelo viac BUS-pruhov, pretože autobusová doprava (bohužiaľ) tvorí v BA kostru MHD.. Stačí sa pozrieť na tie nové mapky, aká je hustota autobusových liniek.. Samozrejme BUS pruhy sa nesmú budovať úplne na úkor pruhov pre IAD, ale všade tam, kde sa to dá, prípadne aj stavebnou úpravou, by sa mali BUS pruhy vybudovať..
Inak k tomu dnesnemu clanku o zastavke Trhovisko. Pokial si firma niekde zaplati parkovacie miesta a niekto jej na nich postavi zastavku tak ta firma je samozrejme v prave..

Re #67843 intony.sk: Uz si presne nepamatam, ale hovoril to volaky papalas ?
Ja len že ak by bol spoplatnený úsek petržka- zlaté piesky, tak by to nikto nevyužíval a všetci ktorý nemajú nálepku by chodili cez mesto. takže v tomto súhlasim s #67839.
Reply on: Sommelier #67801:
Cau a to fakt na tom miestnom urade v Lamaci maju take dobre platy? poznas tam niekoho?
Reply on: samuliak #67842:
A zdroj, z ktorého to vieš?
Pokial viem tak Sitina bude.
Reply on: S499.1023 #67745:
Tú mapu robil niekto z magistrátu, možno, že niekto kto má na starosti výpočtovú techniku alebo niečo podobné a v doprave sa vôbec nevyzná... ?
Tie schémy sú pekné až na tie spomínané chyby.
_______________________________
Re #67800 KLF: Problém je úplne všade, Ďurkovský, Zachar tí ľudia čo sú pod nimi. Antipreferencia, trolejbusové križovania alebo duosrandovná trať so srandaterminálom na Molecovej sú ukážkovým príkladom ako pristupujú k hospodáreniu s financiami, riadeniu kolektívu ľudí pod sebou, ako aj akú majú zodpovednosť voči občanom.
Tie ťahanice okolo BID alebo napr. úúžasné tempo koridorizácie BA-TT, majú zas za následok, že 55% dochádzajúcich používa IAD.
_______________________________
Re #67817 Andy: Nemusí hneď všetko povyhadzovať. Dobrým HR managementom urobí z neschopných ľudí schopných. Prečo by to malo trvať veľa rokov?
_______________________________
#67829 Ike: "Ked sa toto vyriesi, tak polka mesta bude odbremenena od kolapsov"
- aby si nebol nepríjemne prekvapený až sa to dokončí...
Reply on: samuliak #67839:
"A myslis si ze ten kto pojde cez Sitinu nebude musiet mat dial.nalepku?" - Nebudú musieť. Takisto ako teraz nie je spoplatnený úsek D1 Petržalka - Zlaté Piesky a D2 Lamač - Polianky + Most Lafranconi.
Eripmav, a ty co chodia autom neplatia dane? A myslis si ze ten kto pojde cez Sitinu nebude musiet mat dial.nalepku?
Reply on: eripmav #67837:
a akym sposobom by si chcel to myto vyberat? je zahrnute v dialnicnej znamke a bude zahrnute v elektronickom myte...

A naschval tvorit kolony pre IAD je blbost na entu, pretoze najvacsie kolony IAD su prave na cestach kde chodi aj MHD.. uzavriet komplet jazdny pruh a dat tam BUS prud - tym nic nevyriesis, lebo aj tak ho v tomto extremnom pripade nikto dodrziavat nebude...

Dalej si neuvedomujes ze ak by si obetoval vsade jeden jazdny pruh pre BUS prud, bol by ti celkom na nic, lebo by si upchal cele mesto IAD, vratane krizovatiek, cez ktore by musel chodit BUS, vysledok by teda bol taky, ze sice by v uliciach mali autobusy volnu cestu, ale boli by blokovane v krizovatkach - to je teda riadna vyhra...

Porovnavat BA s NY je nezmysel kedze NY je pravidelne sachovnicovo-postavene velkomesto, kde je plnofunkcna MHD, kde maju 8prudove ulice, vecne upchate - kazda ulica, a kde mas vsetko na kazdom rohu... ano v takom meste ti netreba auto, bola by to len starost - stat v zapchach, kde parkovat a tak

BA je rozlahla, ale riedka a nepravidelna . Navyse MHD tu stoji za prd a mesto sa nesnazi ziskat si cestujucich...
Napr, predstav si ze robim na Zabom Majeri... kym sa dotrepem do roboty, zabere mi to 2 hodiny, som unaveny, umackany, utraseny, zniceny... Ked ifdem autom, trva to 30 minut, nikto mi nenadava, nestupa na nohu a pod... navyse mozem zobrat 4 ludi co maju cestou pracu...

nehovorim o MHD vseobecne, ale o Bratislavskej....

V BA je odsudena n zanik akurat tak MHD a nikto s tym nic nerobi
Reply on: eripmav #67836:
sorry pri nakladoch 4mld (nie 20mld), navratnosti 20 rokov (urokova miera 4,5%) a frekvencii dopravy 20tisic aut/den to vychadza 15 Sk na prejazd, pri nakladoch 20mld, 60Sk na prejazd - nech si kazdy spocita, kolko mu ujo stat dal na cestu do prace, ake dopravne stavby za kolko vyuzije...
Reply on: Ike #67834:
New York je typicky priklad, ze ano - ludia si auto nekupia, ked nebudu mat s nim kde jazdit - ked nemudu mat kde zaparkovat! Mysliz ze New Yorcan nema na to aby si kupil auto? Cena noveho auta strednej triedy je pomaly dvojmesacny priemerny plat v NY... - ale vacsina ludi tam auto nema, a cestuju metrom. Pretoze - auto by nemali kam dat - nemaju kde zaparkovat pri dome, nemaju kde zaparkovat v praci (hovorim o strednej vrstve - teda vacsine, samozrejme ze vyssia vrstva ma na pozemok pre auto pri dome aj garaz v praci, ale vyssia vrstva je 10-20%). Presne tak - ak nebudu cesty pre IAD, resp. budu upchate, tak asi ludia prestanu IAD pouzivat, to je dost logicke, nie? A tiez, ak sa velke stavby ako Sitina SPOPLATNI (vymyslim si napr. naklady: 20mld, frekvencia dopravy: 20000aut/den, navratnost: 20 rokov (co je aj vela pri urokovej miere NBS 4,5%) TO VYCHADZA priblizne 15SK na jeden prejazd len jednej tejto stavby za 4 miliardy pri frekvencii 20000aut/den - samozrejme po spoplatneni je pravdepodobne, ze frekvencia klesne a tak cena stupne - jednoducho IAD je odsudene na zanik, ak sa prestane dotovat statom!)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.