Reply on: Ike #67834:
New York je typicky priklad, ze ano - ludia si auto nekupia, ked nebudu mat s nim kde jazdit - ked nemudu mat kde zaparkovat! Mysliz ze New Yorcan nema na to aby si kupil auto? Cena noveho auta strednej triedy je pomaly dvojmesacny priemerny plat v NY... - ale vacsina ludi tam auto nema, a cestuju metrom. Pretoze - auto by nemali kam dat - nemaju kde zaparkovat pri dome, nemaju kde zaparkovat v praci (hovorim o strednej vrstve - teda vacsine, samozrejme ze vyssia vrstva ma na pozemok pre auto pri dome aj garaz v praci, ale vyssia vrstva je 10-20%). Presne tak - ak nebudu cesty pre IAD, resp. budu upchate, tak asi ludia prestanu IAD pouzivat, to je dost logicke, nie? A tiez, ak sa velke stavby ako Sitina SPOPLATNI (vymyslim si napr. naklady: 20mld, frekvencia dopravy: 20000aut/den, navratnost: 20 rokov (co je aj vela pri urokovej miere NBS 4,5%) TO VYCHADZA priblizne 15SK na jeden prejazd len jednej tejto stavby za 4 miliardy pri frekvencii 20000aut/den - samozrejme po spoplatneni je pravdepodobne, ze frekvencia klesne a tak cena stupne - jednoducho IAD je odsudene na zanik, ak sa prestane dotovat statom!)
Ike
1. Tunel Sitina - dopravne prace a ukoncenie dialnice sposobuju zapchy
2. TIR viazne na dialnici a sposobuje kolony, v ktorych stoja obyvatelia Zahoria + DNV + ZB
3. Obyvatelia Zahoria sa po skusenostiach vyhnut sa zapcham na D2 rozhodnu ist cez Dubravku, kde pre zmenu niekolkonasobne prispievaju tvorbe zapch. Tieto zapchy upchavaju Karlovesku aj Molecovu...
4. Ti najsikovnejsi zo Zahoria idu cez Devin.... Pridaju sa aj Dlhe diely... vysledkom je zapcha pri Riviere, ktora ma priamy zaklad prave na Lamacskej...
Ked sa toto vyriesi, tak polka mesta bude odbremenena od kolapsov, a v tedy nema MHD sancu - teda ta nasa, neatraktivna a predrazena...