Reply on: Ike #67834:
New York je typicky priklad, ze ano - ludia si auto nekupia, ked nebudu mat s nim kde jazdit - ked nemudu mat kde zaparkovat! Mysliz ze New Yorcan nema na to aby si kupil auto? Cena noveho auta strednej triedy je pomaly dvojmesacny priemerny plat v NY... - ale vacsina ludi tam auto nema, a cestuju metrom. Pretoze - auto by nemali kam dat - nemaju kde zaparkovat pri dome, nemaju kde zaparkovat v praci (hovorim o strednej vrstve - teda vacsine, samozrejme ze vyssia vrstva ma na pozemok pre auto pri dome aj garaz v praci, ale vyssia vrstva je 10-20%). Presne tak - ak nebudu cesty pre IAD, resp. budu upchate, tak asi ludia prestanu IAD pouzivat, to je dost logicke, nie? A tiez, ak sa velke stavby ako Sitina SPOPLATNI (vymyslim si napr. naklady: 20mld, frekvencia dopravy: 20000aut/den, navratnost: 20 rokov (co je aj vela pri urokovej miere NBS 4,5%) TO VYCHADZA priblizne 15SK na jeden prejazd len jednej tejto stavby za 4 miliardy pri frekvencii 20000aut/den - samozrejme po spoplatneni je pravdepodobne, ze frekvencia klesne a tak cena stupne - jednoducho IAD je odsudene na zanik, ak sa prestane dotovat statom!)
Ike
Neviem, preco by sme mali upadok MHD vyriesit znevyhodnenim IAD... prave naopak, mali by sme ho (teda nie my, ale kompetentni) vyriesit zatraktivnenim MHD na uroven, kedy bude IAD konkurovat...
ja osobne ti poviem toto... platit si 1000 sk za to, aby som sa rano pchal do hrdzaveho smradlaveho plynaku je vacsie zlo ako platit 1500sk za benzin (aj za cenu ze by som rano mal zohnat dalsich 3-4 ludi na plne obsadenie auta), navyse je to neporovnatelny komfort (za predpokladu ze sa nevozis 133kou hore dole ), odpada ti stres, nestretavas dochodcov v spicke, atd...
Treba zatraktivnit MHD a spravit u nas, aspon v BA (neviem akom su na tom ine mesta) reformu mestskej dopravy... (preskolenie vodicov, dojazdy vyjazdy, spolocne dopravne uzly viacerych druhov dopravy)