Reply on: Ike #67834:
New York je typicky priklad, ze ano - ludia si auto nekupia, ked nebudu mat s nim kde jazdit - ked nemudu mat kde zaparkovat! Mysliz ze New Yorcan nema na to aby si kupil auto? Cena noveho auta strednej triedy je pomaly dvojmesacny priemerny plat v NY... - ale vacsina ludi tam auto nema, a cestuju metrom. Pretoze - auto by nemali kam dat - nemaju kde zaparkovat pri dome, nemaju kde zaparkovat v praci (hovorim o strednej vrstve - teda vacsine, samozrejme ze vyssia vrstva ma na pozemok pre auto pri dome aj garaz v praci, ale vyssia vrstva je 10-20%). Presne tak - ak nebudu cesty pre IAD, resp. budu upchate, tak asi ludia prestanu IAD pouzivat, to je dost logicke, nie? A tiez, ak sa velke stavby ako Sitina SPOPLATNI (vymyslim si napr. naklady: 20mld, frekvencia dopravy: 20000aut/den, navratnost: 20 rokov (co je aj vela pri urokovej miere NBS 4,5%) TO VYCHADZA priblizne 15SK na jeden prejazd len jednej tejto stavby za 4 miliardy pri frekvencii 20000aut/den - samozrejme po spoplatneni je pravdepodobne, ze frekvencia klesne a tak cena stupne - jednoducho IAD je odsudene na zanik, ak sa prestane dotovat statom!)
Ike
Pretoze zapchy v BA nie su kvoli IAD, ale v prvom rade kvoli TIR, ktorym tu chyba poriadny obchvat, a kvoli iAD, ktora sa vyhyba miestam, kde v kolonach stoji TIR..