Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: samuliak #67839:
"A myslis si ze ten kto pojde cez Sitinu nebude musiet mat dial.nalepku?" - Nebudú musieť. Takisto ako teraz nie je spoplatnený úsek D1 Petržalka - Zlaté Piesky a D2 Lamač - Polianky + Most Lafranconi.
Eripmav, a ty co chodia autom neplatia dane? A myslis si ze ten kto pojde cez Sitinu nebude musiet mat dial.nalepku?
Reakcia na: eripmav #67837:
a akym sposobom by si chcel to myto vyberat? je zahrnute v dialnicnej znamke a bude zahrnute v elektronickom myte...

A naschval tvorit kolony pre IAD je blbost na entu, pretoze najvacsie kolony IAD su prave na cestach kde chodi aj MHD.. uzavriet komplet jazdny pruh a dat tam BUS prud - tym nic nevyriesis, lebo aj tak ho v tomto extremnom pripade nikto dodrziavat nebude...

Dalej si neuvedomujes ze ak by si obetoval vsade jeden jazdny pruh pre BUS prud, bol by ti celkom na nic, lebo by si upchal cele mesto IAD, vratane krizovatiek, cez ktore by musel chodit BUS, vysledok by teda bol taky, ze sice by v uliciach mali autobusy volnu cestu, ale boli by blokovane v krizovatkach - to je teda riadna vyhra...

Porovnavat BA s NY je nezmysel kedze NY je pravidelne sachovnicovo-postavene velkomesto, kde je plnofunkcna MHD, kde maju 8prudove ulice, vecne upchate - kazda ulica, a kde mas vsetko na kazdom rohu... ano v takom meste ti netreba auto, bola by to len starost - stat v zapchach, kde parkovat a tak

BA je rozlahla, ale riedka a nepravidelna . Navyse MHD tu stoji za prd a mesto sa nesnazi ziskat si cestujucich...
Napr, predstav si ze robim na Zabom Majeri... kym sa dotrepem do roboty, zabere mi to 2 hodiny, som unaveny, umackany, utraseny, zniceny... Ked ifdem autom, trva to 30 minut, nikto mi nenadava, nestupa na nohu a pod... navyse mozem zobrat 4 ludi co maju cestou pracu...

nehovorim o MHD vseobecne, ale o Bratislavskej....

V BA je odsudena n zanik akurat tak MHD a nikto s tym nic nerobi
Reakcia na: eripmav #67836:
sorry pri nakladoch 4mld (nie 20mld), navratnosti 20 rokov (urokova miera 4,5%) a frekvencii dopravy 20tisic aut/den to vychadza 15 Sk na prejazd, pri nakladoch 20mld, 60Sk na prejazd - nech si kazdy spocita, kolko mu ujo stat dal na cestu do prace, ake dopravne stavby za kolko vyuzije...
Reakcia na: Ike #67834:
New York je typicky priklad, ze ano - ludia si auto nekupia, ked nebudu mat s nim kde jazdit - ked nemudu mat kde zaparkovat! Mysliz ze New Yorcan nema na to aby si kupil auto? Cena noveho auta strednej triedy je pomaly dvojmesacny priemerny plat v NY... - ale vacsina ludi tam auto nema, a cestuju metrom. Pretoze - auto by nemali kam dat - nemaju kde zaparkovat pri dome, nemaju kde zaparkovat v praci (hovorim o strednej vrstve - teda vacsine, samozrejme ze vyssia vrstva ma na pozemok pre auto pri dome aj garaz v praci, ale vyssia vrstva je 10-20%). Presne tak - ak nebudu cesty pre IAD, resp. budu upchate, tak asi ludia prestanu IAD pouzivat, to je dost logicke, nie? A tiez, ak sa velke stavby ako Sitina SPOPLATNI (vymyslim si napr. naklady: 20mld, frekvencia dopravy: 20000aut/den, navratnost: 20 rokov (co je aj vela pri urokovej miere NBS 4,5%) TO VYCHADZA priblizne 15SK na jeden prejazd len jednej tejto stavby za 4 miliardy pri frekvencii 20000aut/den - samozrejme po spoplatneni je pravdepodobne, ze frekvencia klesne a tak cena stupne - jednoducho IAD je odsudene na zanik, ak sa prestane dotovat statom!)
Reakcia na: Ike #67833:
tranzit spoplatnit - vyberanie myta. Ja nemam nic proti tunelu Sitina, ale proti tomu, ze je "zadarmo" pre IAD aj pre tranzit. Kamiony na vidieckych cestach budu, len ak si ich tam pustime. Ak tunel Sitina potrebuje tranzit, preco si ho tranzit nezaplati? preco ho mali zaplatit danovi poplatnici? ja tiez vselico potrebujem - napriklad novy pocitac, dialnicu ku mne na chatu... preco mi to danovi poplatnici nezaplatia?
Reakcia na: eripmav #67831:
Mimochodom, ake zvyhodnovanie.. chces mi povedat, ze ti co maju na prevadzku auta, by si, keby boli len MHD cesty, auto nekupili?
Reakcia na: eripmav #67831:
Pozri sa... Tunel Sitina je sucastou cesty europskeho vyznamu E(neviem kolko), ktory tu bytostne chyba... Pokial si myslis ze je len pre iAD, si na omyle...je predovsetkym pre transit, a nebyt tychto nespravodlivych "tunelov" a dialnic, ktore su zbytocne, lebo po nich nejazdi MHD, tak nam jazdia kopy kamionov cez miestne vidiecke cesty... v tom pripade by sme z pohladu dopravneho (co by si ako clovek co pise na dopravne forum mal vediet) v Europe cierna diera... Nehovoriac o tom, ze by sem nesli ziadny investori a vobec komunikacia s okololitym svetom by bola na urovni 18. storocia... to len na margo "toho tunelu"

Pretoze zapchy v BA nie su kvoli IAD, ale v prvom rade kvoli TIR, ktorym tu chyba poriadny obchvat, a kvoli iAD, ktora sa vyhyba miestam, kde v kolonach stoji TIR.. 🙂
Neplánuje sa náhodou niečo spraviť s výstupišťom liniek 88, 91, 191 pod Novým mostom? Je totiž fakt úžasné, keď cestujúci z nízkopodlažného Solarisu na L88 vystupujú namiesto chodníka priamo na obratisko autobusov...
Reakcia na: Ike #67829:
samozrejme ze mhd nema sancu, ked sa tu stavaju tunely pre IAD... spravodlivy system - v spravodlivom systeme nie je jednostrane dotovana IAD, ale je zachovany minimalne ten pomer v akom sa podielaju na doprave (40:60), ak uz nechceme zohladnovat nejake ekologicke plusy MHD... Tento system co tu je teraz ani z daleka nie je spravodlivy - jednostranne dotuje IAD na ukor MHD, samozrejme ze potom nema MHD sancu, to kolko kto plati je uplne nepodstatne - ovela vacsiu rolu tu zohrava, to ze "stat" tu plati miliardy na stavby pre IAD - keby neplatil - nestaval tunel Sitiny - tak co? a este, keby sa rozdelili cesty na polovice - polovica pre IAD, polovica pre MHD, tak kto by mal potom ake sance????
Reakcia na: Ike #67829:
a kto zaplatil tunel Sitina???
Reakcia na: eripmav #67828:
Ty o akom spravodlivom prostredi trepes? 😃 co sme na nejakej sutazi? podla potreby pouzijem auto, alebo MHD... Aby bolo spravodlive prostredie, musi byt napjprv spravodliva mhd, a teda ked si platim 1000sk, nech vidim vysledok.... BA na tom v pocte aut nie je zdaleka zle... dopravny kolaps ale vytvaraju dopravne uzly, s ktorymi sa nikdy neratalo, ze nimi budu.... vsetko so vsetkom suvisi... Tunel sitina je spasa (aspon zapadnej casti)... je to lahka matematika
1. Tunel Sitina - dopravne prace a ukoncenie dialnice sposobuju zapchy
2. TIR viazne na dialnici a sposobuje kolony, v ktorych stoja obyvatelia Zahoria + DNV + ZB
3. Obyvatelia Zahoria sa po skusenostiach vyhnut sa zapcham na D2 rozhodnu ist cez Dubravku, kde pre zmenu niekolkonasobne prispievaju tvorbe zapch. Tieto zapchy upchavaju Karlovesku aj Molecovu...
4. Ti najsikovnejsi zo Zahoria idu cez Devin.... Pridaju sa aj Dlhe diely... vysledkom je zapcha pri Riviere, ktora ma priamy zaklad prave na Lamacskej...
Ked sa toto vyriesi, tak polka mesta bude odbremenena od kolapsov, a v tedy nema MHD sancu - teda ta nasa, neatraktivna a predrazena...
Reakcia na: samuliak #67780:
""pokial sa BA nezbavi tych prepchatych ciest co su teraz tak sa proste nemozu stavat dalsie BUS pruhy pretoze to sposobi uplny kolaps..""
- praveze prepchate cesty a vedla nich BUS pruh, po ktorom prefrci autobus je jediny sposob ako dostat ludi naspat do MHD! a este lepsi su prepchate cesty a ked okolo nich prefrci elektricka. A tak je to nie len dobre, ale aj spravodlive - zoberme si Sancovu, alebo PRazsku ulicu - spravodlive podla prepravenych ludi je rozdelit tieto dvojprudove ulice na jeden BUS pruh a jeden pruh pre osobne auta - a IAD nech si caka v zapche a MHD+SAD mozu mat vyhradeny pruh trebars aj z Lamaca az po Zlate Piesky - a ten kolaps IAD je prave potrebny - preto, aby sa zobudili ludia a pochopili ze ZABERAJU MIESTO NA KTORE NEMAJU ZIADNE PRAVO - ak chcu sirsie cesty - tak si musia uvedomit ZE TO MUSI NIEKTO ZAPLATIT - a tu je otazka, ze kto? Danovi poplatnici, ti co sa vezu v tom autobuse - TI SIRSIU CESTU NEPOTREBUJU, ak by dostali adekvatnu cast cesty - a myslim, ze vsetkym autobusom by celkom vpohode stacilo aj ovela menej nez 60% plochy ciest ? Ten kto potrebuje sirsie a ovela sirsie plochy ciest a parkovisk je IAD - a pokial sa to ma platit z dani vsetkych ludi - tak nesuhlasim, alebo tiez pouzit spravodlive delenie, ked sa ide investovat do dopravy - tak 40% na stavby pre IAD a 60% na stavby pre MHD, ked sa zmeni pomer - ok, mozno diskutovat. Ale zmenami, o ktorych hovorim - bus pruhy a kolapsy IAD sposobia skorej presun este viac v prospech MHD - z toho jasne vyplyva, ze v prostredi bez deformacii, v spravodlivom prostredi by IAD nemalo sancu...
Reakcia na: samuliak #67782:

1. dane nie su na to, aby kto plati vacsie dane, potom aj viac "vyuzival" - potom to nemusia byt predsa dane, ale moze tam pokojne fungovat trhovy princip... dane su jednoducho vybrate na to, aby sa prerozdelili - aj detom, aj studentom, aj dochodcom, aj nezamestnanym... jednoducho vsetkym - v nejakom verejnom zaujme a v ramci aspon akej-takej spravodlivosti. Je preto nespravny argument, ze ked niekto plati viac dani, tak moze vyuzivat viac cesty, praveze nie - ak ma peniaze, nech si postavi sukromnu cestu, dane nie su urcene len na jeho potreby...
2. "bohati" castokrat neplatia vacsie dane, az takmer ziadne, plno ludi s vyssim prijmom vie "optimalizovat" svoje danove povinnosti - zalozia s.r.o. a robia cez nu - a hned nemusia platit zdravotne a socialne odvody, tie auta ktorymi jazdia su urcite napisane na firmu a kupu auta aj naklady na benzin a prevdazku si urcite odratavaju z dani - akoze na firemne ucely...
Reakcia na: Mike #67822:
Na tom 1998mom nieco bude.... pokial sa mi dobre zda, odvtedy zacali nezmyselne vyhovorky "takto sa to nerobilo, to nepojde" a pod.... zrusilo sa oznacovanie expresnych liniek a zacalo precislovanie ktore degradovalo cely system...
Preco ta zastavka 68 nemohla zostat tam, kde bola od zaciatku vyluky??? Dali ju pred Transpetrol a teraz este dalej...
Reakcia na: Sommelier #67803:
A už som to tu x krát písal ,a nielen ja, celé je to o charaktere ľudí. O pracovnom nasadení, motivácií, záujme a o chcení. Aj dnes je milion napadov, od drobnosti po velke rozhodnutia, na ktore netreba ani halier, ale treba chciet a pohnut castokrat ani nie rozumom, ale rukou. Zase naopak, mozu byt aj bilionove dotacie (univerzalny argument malo penazi:-), ale ked nebude ochota, cele je to zbytocne.
Na základe týchto kriteérií mám častokrát pocit, že je teba prepustiť, resp. vymeniť celé vedenie DPB nielen Olejkársku ale aj divízie a vedenie prevádzok ale väčšinu vodičov ponechať. Totižto u nich nachádzam väčšie percento milých a ochotných ľudí, ako u ľudí na vedúcich a riadiacich pozíciach. Zatiaľ čo na riadiacich pozíciach sa dozviem iba "vodiči sú tí najväčší k...ti", čo kradnú naftu, nemajú ani ZŠ vzdelanie ukončené, chcú podnik čo najviac okradnúť a pod, odmietajú sa prispôsobovať pravidlám podniku as pod... ?
Reakcia na: Sommelier #67803:
Tak ja ti poviem tie momotiny:
Už si počul o vzťahoch na pracovisku? Všeobecne. Už si počul o tom, že zamestnanci majú motiváciu, keď ju majú ich nadriadení? Keď je nejaká vízia podniku, plán, zámer, ciele.. Poznáš veľa firiem, akcioviek a neviemčoho, kde sa radoví zamestanaci snažia o zlepšenia, napriek tomu, že z vedenia im robia prekážky a vôbec ich k ničomu nemotivujú?

Tak konkrétne, ja som počul nielen vodičov ale aj na olejkárskej zamestanacov hovoriť, "že za bývalého riaditeľa (Klučka, do r. 1998) to bolo iné, to sa aj do roboty s radoťou chodilo, on sa aj vodičov vedel zastať, nie ako tento"... a pod.
Reakcia na: Andy #67820:
chodkyna skutristu? ten dnesny svet... ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.