Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: eripmav #67831:
Mimochodom, ake zvyhodnovanie.. chces mi povedat, ze ti co maju na prevadzku auta, by si, keby boli len MHD cesty, auto nekupili?
Reakcia na: eripmav #67831:
Pozri sa... Tunel Sitina je sucastou cesty europskeho vyznamu E(neviem kolko), ktory tu bytostne chyba... Pokial si myslis ze je len pre iAD, si na omyle...je predovsetkym pre transit, a nebyt tychto nespravodlivych "tunelov" a dialnic, ktore su zbytocne, lebo po nich nejazdi MHD, tak nam jazdia kopy kamionov cez miestne vidiecke cesty... v tom pripade by sme z pohladu dopravneho (co by si ako clovek co pise na dopravne forum mal vediet) v Europe cierna diera... Nehovoriac o tom, ze by sem nesli ziadny investori a vobec komunikacia s okololitym svetom by bola na urovni 18. storocia... to len na margo "toho tunelu"

Pretoze zapchy v BA nie su kvoli IAD, ale v prvom rade kvoli TIR, ktorym tu chyba poriadny obchvat, a kvoli iAD, ktora sa vyhyba miestam, kde v kolonach stoji TIR.. 🙂
Neplánuje sa náhodou niečo spraviť s výstupišťom liniek 88, 91, 191 pod Novým mostom? Je totiž fakt úžasné, keď cestujúci z nízkopodlažného Solarisu na L88 vystupujú namiesto chodníka priamo na obratisko autobusov...
Reakcia na: Ike #67829:
samozrejme ze mhd nema sancu, ked sa tu stavaju tunely pre IAD... spravodlivy system - v spravodlivom systeme nie je jednostrane dotovana IAD, ale je zachovany minimalne ten pomer v akom sa podielaju na doprave (40:60), ak uz nechceme zohladnovat nejake ekologicke plusy MHD... Tento system co tu je teraz ani z daleka nie je spravodlivy - jednostranne dotuje IAD na ukor MHD, samozrejme ze potom nema MHD sancu, to kolko kto plati je uplne nepodstatne - ovela vacsiu rolu tu zohrava, to ze "stat" tu plati miliardy na stavby pre IAD - keby neplatil - nestaval tunel Sitiny - tak co? a este, keby sa rozdelili cesty na polovice - polovica pre IAD, polovica pre MHD, tak kto by mal potom ake sance????
Reakcia na: Ike #67829:
a kto zaplatil tunel Sitina???
Reakcia na: eripmav #67828:
Ty o akom spravodlivom prostredi trepes? 😃 co sme na nejakej sutazi? podla potreby pouzijem auto, alebo MHD... Aby bolo spravodlive prostredie, musi byt napjprv spravodliva mhd, a teda ked si platim 1000sk, nech vidim vysledok.... BA na tom v pocte aut nie je zdaleka zle... dopravny kolaps ale vytvaraju dopravne uzly, s ktorymi sa nikdy neratalo, ze nimi budu.... vsetko so vsetkom suvisi... Tunel sitina je spasa (aspon zapadnej casti)... je to lahka matematika
1. Tunel Sitina - dopravne prace a ukoncenie dialnice sposobuju zapchy
2. TIR viazne na dialnici a sposobuje kolony, v ktorych stoja obyvatelia Zahoria + DNV + ZB
3. Obyvatelia Zahoria sa po skusenostiach vyhnut sa zapcham na D2 rozhodnu ist cez Dubravku, kde pre zmenu niekolkonasobne prispievaju tvorbe zapch. Tieto zapchy upchavaju Karlovesku aj Molecovu...
4. Ti najsikovnejsi zo Zahoria idu cez Devin.... Pridaju sa aj Dlhe diely... vysledkom je zapcha pri Riviere, ktora ma priamy zaklad prave na Lamacskej...
Ked sa toto vyriesi, tak polka mesta bude odbremenena od kolapsov, a v tedy nema MHD sancu - teda ta nasa, neatraktivna a predrazena...
Reakcia na: samuliak #67780:
""pokial sa BA nezbavi tych prepchatych ciest co su teraz tak sa proste nemozu stavat dalsie BUS pruhy pretoze to sposobi uplny kolaps..""
- praveze prepchate cesty a vedla nich BUS pruh, po ktorom prefrci autobus je jediny sposob ako dostat ludi naspat do MHD! a este lepsi su prepchate cesty a ked okolo nich prefrci elektricka. A tak je to nie len dobre, ale aj spravodlive - zoberme si Sancovu, alebo PRazsku ulicu - spravodlive podla prepravenych ludi je rozdelit tieto dvojprudove ulice na jeden BUS pruh a jeden pruh pre osobne auta - a IAD nech si caka v zapche a MHD+SAD mozu mat vyhradeny pruh trebars aj z Lamaca az po Zlate Piesky - a ten kolaps IAD je prave potrebny - preto, aby sa zobudili ludia a pochopili ze ZABERAJU MIESTO NA KTORE NEMAJU ZIADNE PRAVO - ak chcu sirsie cesty - tak si musia uvedomit ZE TO MUSI NIEKTO ZAPLATIT - a tu je otazka, ze kto? Danovi poplatnici, ti co sa vezu v tom autobuse - TI SIRSIU CESTU NEPOTREBUJU, ak by dostali adekvatnu cast cesty - a myslim, ze vsetkym autobusom by celkom vpohode stacilo aj ovela menej nez 60% plochy ciest ? Ten kto potrebuje sirsie a ovela sirsie plochy ciest a parkovisk je IAD - a pokial sa to ma platit z dani vsetkych ludi - tak nesuhlasim, alebo tiez pouzit spravodlive delenie, ked sa ide investovat do dopravy - tak 40% na stavby pre IAD a 60% na stavby pre MHD, ked sa zmeni pomer - ok, mozno diskutovat. Ale zmenami, o ktorych hovorim - bus pruhy a kolapsy IAD sposobia skorej presun este viac v prospech MHD - z toho jasne vyplyva, ze v prostredi bez deformacii, v spravodlivom prostredi by IAD nemalo sancu...
Reakcia na: samuliak #67782:

1. dane nie su na to, aby kto plati vacsie dane, potom aj viac "vyuzival" - potom to nemusia byt predsa dane, ale moze tam pokojne fungovat trhovy princip... dane su jednoducho vybrate na to, aby sa prerozdelili - aj detom, aj studentom, aj dochodcom, aj nezamestnanym... jednoducho vsetkym - v nejakom verejnom zaujme a v ramci aspon akej-takej spravodlivosti. Je preto nespravny argument, ze ked niekto plati viac dani, tak moze vyuzivat viac cesty, praveze nie - ak ma peniaze, nech si postavi sukromnu cestu, dane nie su urcene len na jeho potreby...
2. "bohati" castokrat neplatia vacsie dane, az takmer ziadne, plno ludi s vyssim prijmom vie "optimalizovat" svoje danove povinnosti - zalozia s.r.o. a robia cez nu - a hned nemusia platit zdravotne a socialne odvody, tie auta ktorymi jazdia su urcite napisane na firmu a kupu auta aj naklady na benzin a prevdazku si urcite odratavaju z dani - akoze na firemne ucely...
Reakcia na: Mike #67822:
Na tom 1998mom nieco bude.... pokial sa mi dobre zda, odvtedy zacali nezmyselne vyhovorky "takto sa to nerobilo, to nepojde" a pod.... zrusilo sa oznacovanie expresnych liniek a zacalo precislovanie ktore degradovalo cely system...
Preco ta zastavka 68 nemohla zostat tam, kde bola od zaciatku vyluky??? Dali ju pred Transpetrol a teraz este dalej...
Reakcia na: Sommelier #67803:
A už som to tu x krát písal ,a nielen ja, celé je to o charaktere ľudí. O pracovnom nasadení, motivácií, záujme a o chcení. Aj dnes je milion napadov, od drobnosti po velke rozhodnutia, na ktore netreba ani halier, ale treba chciet a pohnut castokrat ani nie rozumom, ale rukou. Zase naopak, mozu byt aj bilionove dotacie (univerzalny argument malo penazi:-), ale ked nebude ochota, cele je to zbytocne.
Na základe týchto kriteérií mám častokrát pocit, že je teba prepustiť, resp. vymeniť celé vedenie DPB nielen Olejkársku ale aj divízie a vedenie prevádzok ale väčšinu vodičov ponechať. Totižto u nich nachádzam väčšie percento milých a ochotných ľudí, ako u ľudí na vedúcich a riadiacich pozíciach. Zatiaľ čo na riadiacich pozíciach sa dozviem iba "vodiči sú tí najväčší k...ti", čo kradnú naftu, nemajú ani ZŠ vzdelanie ukončené, chcú podnik čo najviac okradnúť a pod, odmietajú sa prispôsobovať pravidlám podniku as pod... ?
Reakcia na: Sommelier #67803:
Tak ja ti poviem tie momotiny:
Už si počul o vzťahoch na pracovisku? Všeobecne. Už si počul o tom, že zamestnanci majú motiváciu, keď ju majú ich nadriadení? Keď je nejaká vízia podniku, plán, zámer, ciele.. Poznáš veľa firiem, akcioviek a neviemčoho, kde sa radoví zamestanaci snažia o zlepšenia, napriek tomu, že z vedenia im robia prekážky a vôbec ich k ničomu nemotivujú?

Tak konkrétne, ja som počul nielen vodičov ale aj na olejkárskej zamestanacov hovoriť, "že za bývalého riaditeľa (Klučka, do r. 1998) to bolo iné, to sa aj do roboty s radoťou chodilo, on sa aj vodičov vedel zastať, nie ako tento"... a pod.
Reakcia na: Andy #67820:
chodkyna skutristu? ten dnesny svet... ?
Reakcia na: Ike #67819:
Len taká poznámka, spolužiak čo jazdí na skútri sa včera tiež nechcel stretávať s dôchodcami, ale nejaká chodkyňa - dôchodkyňa mu skočila na Miletičke do cesty a zrazila ho 🙂
Reakcia na: Sommelier #67801:
ok mas pravdu, zle som to pochopil... ale to je jedno chcem ti povedat nasledovne...

Neviem, preco by sme mali upadok MHD vyriesit znevyhodnenim IAD... prave naopak, mali by sme ho (teda nie my, ale kompetentni) vyriesit zatraktivnenim MHD na uroven, kedy bude IAD konkurovat...

ja osobne ti poviem toto... platit si 1000 sk za to, aby som sa rano pchal do hrdzaveho smradlaveho plynaku je vacsie zlo ako platit 1500sk za benzin (aj za cenu ze by som rano mal zohnat dalsich 3-4 ludi na plne obsadenie auta), navyse je to neporovnatelny komfort (za predpokladu ze sa nevozis 133kou hore dole 🙂 ), odpada ti stres, nestretavas dochodcov v spicke, atd...

Treba zatraktivnit MHD a spravit u nas, aspon v BA (neviem akom su na tom ine mesta) reformu mestskej dopravy... (preskolenie vodicov, dojazdy vyjazdy, spolocne dopravne uzly viacerych druhov dopravy)
Reakcia na: Andy #67817:
Ved to, ze on by s tym aspon pohol (citelne). Takeho tu treba.
Reakcia na: KLF #67815:
Tak skoro by sa to nevyriešilo. Keby si chcel tých nevhodných vyhodiť, musel by si nájsť za každého náhradu. A toľko náhrad (vhodných, nie hocikoho s dobrých úmyslom) koľko je v DPB nevhodných ľudí, nezoženieš len tak, taká zmena bude trvať veľa rokov, či už s PePom alebo s niekym iným, ale je pravda, že on by to možno vedel trochu urýchliť.. 🙂
Reakcia na: samuliak #67812:
Haha. Hanbíš sa za seba? K tomuto sa nehlásiš:http://samuliak.blogy.atlas.sk/? Však to si EVIDNETNE ty napísal tie bludy.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.