Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sommelier #67961:
presne tak, treba zacat postupne - prevy krok nie je vstup sukromnych investorov, ale spoplatnenie usekov postavenych statom, s tak nastavenou cenou (postupne) aby pokryla naklady. Moze sa zacat napriklad spoplatenim usekov kde sa tvoria zapchy (teda logicky tam kde najviac dopyt prevysuje ponuku) - tym sa zaroven znizia tie zapchy, lebo si to ludia rozmyslia, ci budu platit 20 korun za prejazd patrkonky, alebo pojdu autobusom, a zaroven sa tym ziskaju peniaze na nove dopravne stavby - je to vynikajuce riesenie - znizi zapchy a zaroven vytvori zdroje, ktore by pochadzali z IAD a teda je to spravodlive a nie deformacne dotovanie, ktore znevyhodnuje MHD.
Reply on: KLF #67960:
konflikt ? V rámci slušnej diskusie, ktorá neskončí hlúpymi verbálnymi útokmi na osobu a rodinných príslušníkov ?
Kto Ti na to dáva právo ?
BTW: aj my dvaja sme boli schopný prehodiť pár rozumných slov, pokiaľ sa neobjavil zásadný názorový rozpor. A ako vidíš, sme schopní komunikácie naďalej. ☺
Reply on: S499.1023 #67962:
no, ale pokial nebudu dopravne stavby trhovo spoplatnene, doplaca na to MHD. Pretoze IAD vyuziva zadarmo dopravne stavby, co moze tvorit vacsie naklady nez na pohonne hmoty (napriklad JEDEN PREJAZD mostom apollo ma naklady 15 KORUN!!!). Uzivatel IAD dostane pri kazdej ceste do prace zadarmo sluzby v hodnote niekolko desiatok az sto korun, pri dlhsej ceste aj stovky korun. Uzivatel MHD dostane aj s dotaciami daleko menej, kedze jeden autobus vyuzije cestu daleko menej v prepocte na jednu dopravenu osobu, a elektricky a vlaky, no tak tie absolutne nic.
Reply on: Sommelier #67964:
V zaludku mi nelezis, to by som sa pogrcal. Len sa zamyslam nad tym, co musis byt za dusevneho slabocha... Hm.
?
Reply on: KLF #67963:
áno, tie dva výstižné, boli adresované Tebe. Krásne počiny. Zle som sa ráno v sobotu vyspal a nechal som sa vyprovokovať - ostatne iné si nechcel dosiahnuť, ale páčilo sa mi ako som ti ležal v žalúdku ? d3k0vi som sa cez mail za svoj počin ospravedlnil.
Reply on: Sommelier #67957:
P.S.: neviem ci si postrehol, ale tebe zmisli tiez nejake prispevky a to vyrazne dlhsie. 😉 😉 🙂 🙂
Reply on: eripmav #67959:
Sorry, ja som zástanca a priaznivec MHD, ale to o tých "trhových spoplatneniach" sú príšerné drísty...
Reply on: eripmav #67959:
sakra ! Na vstup súkromných investorov do verejných stavieb treba skúsenosti a určitý vývoj. Neporovnávaj diametrálne odlišný systém fungovania ekonomiky ! Jasné, že to bude aj u nás, ale všetko je potrebné zvažovať - a učiť sa to robiť. Inak to budú ďalšie a ďalšie tunely a dopadne to zle.
To tak skoro nemôžeš (nielen) od Slovenských pomerov vyžadovať !
Reply on: Sommelier #67957:
Prave som si pozrel dozadu tvoje prispevky... ty si tu mal konflikt skoro s kazdym. Ze neviem argumentovat - Ok - tvoj nazor. Zvyknem sa s ludmi bavit na urovni na akej ich mam. ? ?
Reply on: Ike #67952:

Ja netrdim, ze stavby ako apollo, sitiny, einsteinova nemali stat, ale mali by byt podla mna trhovo spoplatnene. Mohli sa trebars aj stavat zo sukromnych zdrojov. V NY je napriklad tunel medzi Manhattanom a Staten Island spoplatneny a ziskovi (splaca si svoje naklady na stavbu) - a je to jedna z mala naozaj 8 prudovej cesty, ostatne, vacsina je uzke 4 prudove (2 v jednom smere) na Manhattane...
Reply on: Ike #67952:

1. Podla mna by sa kazdy mal podielat na plateni si svojho pohybu, aj vo svojom meste - aspon ciastocne. Najma IAD uzivatelia by si mali platit svoj pohyb - sluzba vyuzitie cesty je ako cokolvek ine - mala by sa podla mna spoplatnit - a jednoducho trh hovori - ze ked dopyt prevysuje ponuku (co je jednoznacne dopravna zapcha - jednoducho dopyt po pouziti cesty je vyssi ako ponuka a moznost cesty...), treba zvysit cenu - treba sa spravat trhovo - rady v masiarstvach uz tiez niesu - dopravne zapchy su tiez len prejav toho ze nie je absolutne ziadny trh v oblasti dopravy - vyuzivania ciest - uznavam, ze tvorit zapchy nie je rozumne - tak treba ist na to inak - treba spoplatnit - spravat sa trhovo - a zaroven spravodlivo - ked nieco vyuzivam, musim si zaplatit: predstavujem si to tak, ze napriklad poplatok za prejazd uzlom Patronka 20 korun, uzol Sancova-Prazska 20 korun, Racianske myto 20 korun najma v dopravnej spicne, autobus by samozrejme zaplatil napriklad 2-3 krat tolko, kedze zabera miesto tak 2-3 aut... - samozrejme cena by sa odvijala cisto trhovo - teda od dopytu, ponuky a zisk by isiel na zvysovanie ponuky - investicie do ciest... technologie uz davno su vymyslene, pri velkosti nasich evidencnych cisel by urcite vpohode fungovalo aj elektronicke rozpoznanie EC, nemuseli by byt ziadne cipy...
3a - tvdis ze rozsirenie ciest nie je mozne a v 5 tvrdis, ze v NY tiez nie je kde stavat cesty - tak predsa je NIECO SPOLOCNE. New York je najvacie mesto krajiny USA a zaroven najvacsia vynimka, v NY nema auto vacsina ludi, nebudem predsa spajat NY so zvyskom USA, NY je svetla vynimka a mozno aj dobry vzor pre nas - ze v trhovom prostredi sa moze darit MHD a dokonca dari (inak metro v NY bolo zalozene sukromnou firmou a prosperovalo...)
3b vymozitelnost prava ide, mne je jasne, ze v Rusku je to asi este horsie ako u nas... ale v USA sa do bus pruhu alebo carpool pruhu neodvazi nikto kto je sam v aute, a ani tam nestoja policajti - len postih je 2 tyzdne verejnoprospesnych prac, pokuta $5000, a zobratie vodicaka a podmienecne odsudenie. Vsetko ide - bud prisnym postihom ktory staci raz za cas, alebo napriklad kamerou a automatickym postihom kazdeho...
Reply on: KLF #67950:
asi sa naozaj musíš niekým oháňať. Vieš, ono ty si nikdy nebol schopný argumentovať. Nie každý to nadanie má. Uznávam. Momentálne po tom všetkom tu nie je vhodná doba na to, aby som sa ja s Tebou stretol, pretože na to nevidím najmenší dôvod...
#67798
#65096
a príspevky typu smrť tvojej rodine a podobne boli z tohto fóra vymazané.
Pozdravujem ťa a máš môj obdiv.
Reply on: Sommelier #67944:
Vražda je môj vzdialený príbuzný, preto ho poznám, ale mňa hlavne fascinuje to meno v spojitosti s profesiou - nomen omen ? .
Reply on: KLF #67855:
zápchy sú tam kôli prejazdu križovatkou s Bajkalskou. A tam Ti ďalšie pruhy nepomôžu - pretože v tomto mieste nie je problém s ich počtom v strednej časti - ale na okrajoch. Momotina č. 3.
Reply on: Mike #67823:
prvý odstavec - písal som aj ja a môžem s Tebou súhlasiť.
Druhý odstavec... Tak, ešte som za celý svoj život nepočul o spoločnosti, ktorá by v extrémne krátkej dobe vymenila celé vedenie - aj stredno úrovňový management.
Vieš čo by to znamenalo ? Uvedom si následky svojich myšlienok, keď ich prevedieš do reality.
A opäť - asi aj ty disponuješ predstavou, že 200 odborne vzdelaných a skúsených ľudí v oblastiach súvisiacich s dopravou nájdeš skandovať pred Olejkárskou "My Chceme prácu !!!"
Reply on: S499.1023 #67941:
Perspektivne by sa tam mozno 3 pruh ujal. Alebo mozno uz tolko tu spominany BUS pruh ? Vsimni si, ze na Trnavskej je kusok BUS pruh. Tam to je 3-prudove. No ale ten stredovy pas je tam zbytocny. Za komancov tam aspon pekne tulipany rastli... 🙂
Snad raz ta elektricka...
Reply on: eripmav #67940:
Naco sa rozsirovala Prazska v 1972, naco sa vobec stavali dialnice, a vobec, naco nieco take ako mosty... to mesto nepotrebuje...
vidis vsetko prilis cierno-bielo...
Ja cestujem autobusom aj autom, podla prilezitosti... do akej skupiny ma zaradis? medzi MHD alebo IAD? udaj 40% a 60% je relativny...

k tvojim bodom (aby si chapal, chcem diskutovat, nie sa hadat)
1. Neviem preco by si kazdy obyvatel mal platit pohyb po svojom meste, taku blbost som v ziadnom meste nevidel. Londyn je iny pripad, je tu velke mnozstvo aut, necistot a ine riesenie neexistuje... U nas nic take daleko nehrozi
2. Hlavne tahy v meste by mali byt dvojprudove, pre osobne auta... BUS pruh na dvojprudovej ceste, ktora byva permanentne zapchata je luxus, vodici by sa pozabijali, zapchy by boli nechcem vediet pokial, az von z mesta.
prepac pristup "nech stoja v kolonach aspon zistia ze mhd je lepsia" mi pride ako naschval tvorenie kolon...
3.a) rozsirenie ciest ti je prd platne na miestach, kde to jednoducho nejde
b)su miesta na ktorych by policajt nemohol stat, a ak by tam stal, zdrziaval by MHD rovnako ako keby to bol univerzalny pruh
4. To si toho vela neprecestoval... To sa porusuje aj inde, a podla mna v extremnom pripade, keby na semafory na Racianskom Myte boli zapchy po Zohor (trosku prehanam, dobre) by som sa nikomu necudoval keby sa pchal do krizovatky... zial soferi su aj hovada
5. v NY nestavaju stavby, lebo NIE JE KDE... za prve, za druhe nie je preco, kedze vsade vedie metro... a porovnavat najvacsie mesto krajiny, kde ma kazdy clovek dve auta a ktora nepodpisala Kjotsky protokol sa mi nezda velmi adekvatne
6.Je na dobrej urovni, ako sa to vezme...
-Keby sa napostavil most apollo, nemohlo by sa uvazovat nad vycistenim Stareho mosta od IAD,
-Keby nebol most Sitiny, kamiony nadalej devastuju ulice Bratislavy, zaroven by to bola hovadska vizitka hlavneho mesta statu EU, ze nema ani poriadny prietah (o obchvate nehovoriac) a Dialnica tam usti medzi domy.
- Dialnica Einsteinova - to iste co Sitiny... Ty si nechodil 4 roky do skoly vedla Einsteinovej ked tam nebola dialnica... Kamiony jazdili pod oknami, steny praskali, nebolo pocut profku... nehovoriac o tom aky nebezpecny bol prechod od zastavky pri Inchebe ku skole... takze tolko ti poviem...
Vraviet ze tieto stavby su zbytocne - to je nevzdelanost...
Reply on: Mike #67822:
ale to je 10 smradľavých rokov ! Ako niekto môže takéto situácie porovnávať ? A za sociku bolo čo ? A za prvej republiky sa zastával kto koho ?!?
A mrsknúť to na hlavu jednej osobe je skutočne populisticky krátkozraké a chudácke. A najmä kontraproduktívne. Prstom ukazujú chudáci a ľudia, ktorí sú nesamostatní, neschopní prijať vlastnú zodpovednosť.
Reply on: Sommelier #67947:
Aj bych ti vedel normalne odpovedat na tvoje otazky a protiargumentovat, ale neurobim to. Po poslednej vymene nazorov mi dosli 4 (styri) mailu tu od ludi co sa pozname, ze ty si daky nie kompletny. V tom zmysle.
Takze bud vyjdes z anonymity (mne je jedno ci ochutnavas vina v cesku, ci co robis) a rozdame si to slovne, alebo serem na teba. Fakt mi to bolo poradene aj od cloveka co tu ma do tohoto co povedat, takze poslucham.
Reply on: S499.1023 #67943:
Tento je ešte lepší: http://360.yahoo.com/profile-MblGWWQiequseqWFyLvcnEFojIOlrg--?cq=1

Za zmienku stojí veta "Tu nájdete neskôr moje múdre myšlienky :-)", po jej napísaní už nič nepribudlo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.