Úroveň SRo je jedna vec, no ja som chcel povedať, že jednoducho sú určité veci vo verejnom záujme, ktoré je treba dotovať, lebo by samé na seba zarobili len veľmi ťažko.
Re #68011 samuliak: Keďže všetci platia daň z motorových vozidiel, každý za cesty platí paušálne.
Ale veď to je v pohode! Keď idem napríklad od Malaciek do mesta na Hviezdoslavko, tak je to predsa najbližšie na Zlaté Piesky, tam odstavím auto, sadnem na tramwaj, na Jesenského ma chytí revízor, vystúpim na Nám. Ľ. Štúra... a mám zarobené 1400 Sk... Úplná POHODA ? ? Neviem čo všetci proti tomu máte ?
Nejaké perly:
M. Vajda - „Napriek celosvetovému rastu cien pohonných hmôt a iných energií mesto naposledy upravovalo cenu cestovného v bratislavskej MHD pred vyše tromi rokmi, čím JEDNOZNAČNE DÁVA NAJAVO, že ju považuje za KĽÚČOVÚ pri distribúcii prepravných výkonov.“ ?
"Pre Bratislavčanov i návštevníkov nášho hlavného mesta bude iste zaujímavé vedieť, aká je reálna dĺžka cestovania do centra mestskou hromadnou dopravou v rannej špičke medzi 7.30 a 8.00 h. Z lokality Pri kríži v Dúbravke sa k Novému mostu možno dostať za 26 minút." - hlavne po vybudovaní "preferencie"! ?
"Bratislavský magistrát na to poukazuje v súvislosti s tým, že v piatok 22. septembra sa takmer 1000 európskych miest zapája do kampane Dnes do mesta bez môjho auta, ktoré je súčasťou Európskeho týždňa mobility." - sme sa teda zapojili ukážkovo! ?
Nie, ani MHD neplati - ale ako som povedal, ak sa bude platit za prejazd napriklad Patrkonky 20 korun - pre auto z jednym clovekom to znemena 20 Sk, pre autobus s 50 ludmi (a to mam pocit, ze v 21tke ich ide aj 150) aj pri 3 nasobnej cene pre autobus to znamena 1,20 na cloveka!
1. je nejaky PRIAMY poplatok spojeny s vyuzitim cestnej infrastruktury zavisly na objeme vyuzitych sluzieb, ktory by pokryval 100% nakladov na udrzbu, prevadzku a stavbu tejto cestnej infrastruktury??? Podla mna nie je. A preto tvrdim, ze vyuzivanie cestnej infrastruktury IAD je zadarmo (=platene z dani).
2. Apollo stalo 4 mld, prejde po nom 40tis/den, urokova miera NBS je 4,5%p.a. (teda zaokruhlene ratajme 20 rokov - pri zlozenom urokovani mame po 20 rokoch vlozenu sumu vratenu). Teda vozidiel prejde 14,6mil za rok (40tis krat 365 dni). to je 292mil. za 20 rokov (14,6 krat 20). Teraz vydelim naklady 4mld. SKK tymi 292mil. prejazdov vozidiel a vyjde mi: 13,69Skk - V COM ALE NIE JE ZIADNA UDRZBA, OPRAVY, a samozrejme, ak by sa platilo 15 korun, tak predpokladam ze zaujem KLESNE HLBOKO POD 40000/den - to je zacarovany kruh - spoplatnim - znizi sa zaujem - znizi sa zaujem - musim viac spoplatnit - znizi sa este viac zaujem... - bludny kruh veduci k MHD!
3. nie neviem, ale bol som 6 mesiacov pracovne v LA, a 1 mesiac v NY a viem porovnat, a viem ze nechcem aby Bratislava dopadla ako LA, kde idem kazdy den (ak sa nic mimoriadne nedeje) hodinu par mil po 10-12 prudovej dialnici. A mesto musi 10 prudove dialnice rozsirovat na 14 prudove, a cuduj sa svete, ani to nepomaha, a stava podzemnu drahu a cuduj sa svete, nikomu sa tam nechce, aj ked je cistucka, prazdna a chodi casto... Ale chcem aby Bratislava smerovala k NY kde su uzke (v porovnani s 12 pruhmi su 4-6 uzke) ulice, ale metro je na neporovnatelne vyssej urovni.
Eripmav, prave som nasiel, jeden tvoj zaujimavy vyrok "Pretoze IAD vyuziva zadarmo dopravne stavby..." chces mi povedat, ze DPB plati za ich vyuzivanie? Nie. MHD ich tiez uziva zadarmo.
To sú naozaj strašné drísty, ja tu nebudem písať niekoľkostranové štúdie. Preto len niekoľko otázok:
1) Ako si prišiel na to, že IAD užíva niečo zadarmo?
2) Ako si prišiel na sumu 15,- SKK?
3) Vieš, aké NEGATÍVNE následky má spoplatnenie vjazdu do centra Londýna (pričom u nás by sa to isté prejavilo omnoho markantnejšie)?
Ale to je hlúposť. Auto je totiž štátom považované za vec, ktorá nie je zväčša nevyhnutná, preto nie je zväčša dotovaná, štát ti totiž ponúka cestu iným spôsobom, ktorú dotuje verejný sektor, teda VHD.
Re #68002 samuliak: Lebo SRo robí zo zákona verejnú službu (čiastočná analógia s výkonmi vo verejnom záujme) na rozdiel od Expresu. Lenže porovnávať Apollo a električku je niečo také, ako keby si porovnával koľko dotácí dostane Rádio Patria a koľko Rádio FM.
na dialnici zapchy nebudu ? ? ?
ja som si tiez nevedel predstavit zapchu tiahnucu sa 10 mil na 12 prudovej dialnici, kym so v nej krokom nesiel 2 hodiny z letiska v Los Angeles. A to je bezny ukaz, ano dialnice mozu mat aj 12 prudov a zapchy budu, ak bude vela aut. Co bude, ak budu stale dotovane a uprednostnovane. Ako vacsi nezmysel, ako ze "bude sucast dialnice - zapchy nebudu" som nepocul...
aha, takze jednu hlupost (dotovanie SRo) pouzijeme na obhajobu dalsej hluposti, nespravodlivosti a deformacii trhu v doprave (ktora ma ale na rozdiel objemu niekolkych milionov v pripade SRo, rozsah niekolko desiatok miliard!)
samozrejme ked stat=danovi poplatnici zaplatia, tak zapchy nebudu. Ked budu zapchy o desat rokov aj v tom tunely, lebo zeleznica ako znevyhodnovana (oproti kamionom, ktorym sa stavaju tunely a dialnice ze desiatky miliard) uplne zanikne, tak zase sa najde ujo stat, ktory zaplati dalsi tunel...
Pozri, porovnajme si dotacie na MHD s koncesiami na SRo... Za rozhlas plati 90% ludi. SRo 1 (najpocuvanejsi okruh) pocuva 20,2% ludi, Radio Expres 21,3%. Preco teda tie peniaze nedaju radsej Expresu, ked Expres pocuva viac ludi?
vsetci urcite nenariekali, lebo ja nie. A preco sa miesto mosta Apollo postavila planovana elektrickova trat??? Elektricka podla mna prevezie urcite viac ludi ako v 20000 autach/den po moste Apollo (v oboch smeroch, to je 10000 aut v jednom - a silno predpokladam, ze pocet osob na auto bude niekde okolo 1,1-1,2). Myslim ze elektricka do Petrzalky si smelo moze trufnut na nejakych 12 tisic prepravenych za den v jednom smere. Len v spicke od 6-9 predpokladam, ze prevezie aj 5000ludi za hodinu, ak nie viacej...
V prvom rade tade chodi 100% TIR ktory tym padom nebude chodit cez mesto a tak sa na patronke a mlynskej nebudu tvorit kolony (budu ale nie take dlhe)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eripmav
1. je nejaky PRIAMY poplatok spojeny s vyuzitim cestnej infrastruktury zavisly na objeme vyuzitych sluzieb, ktory by pokryval 100% nakladov na udrzbu, prevadzku a stavbu tejto cestnej infrastruktury??? Podla mna nie je. A preto tvrdim, ze vyuzivanie cestnej infrastruktury IAD je zadarmo (=platene z dani).
2. Apollo stalo 4 mld, prejde po nom 40tis/den, urokova miera NBS je 4,5%p.a. (teda zaokruhlene ratajme 20 rokov - pri zlozenom urokovani mame po 20 rokoch vlozenu sumu vratenu). Teda vozidiel prejde 14,6mil za rok (40tis krat 365 dni). to je 292mil. za 20 rokov (14,6 krat 20). Teraz vydelim naklady 4mld. SKK tymi 292mil. prejazdov vozidiel a vyjde mi: 13,69Skk - V COM ALE NIE JE ZIADNA UDRZBA, OPRAVY, a samozrejme, ak by sa platilo 15 korun, tak predpokladam ze zaujem KLESNE HLBOKO POD 40000/den - to je zacarovany kruh - spoplatnim - znizi sa zaujem - znizi sa zaujem - musim viac spoplatnit - znizi sa este viac zaujem... - bludny kruh veduci k MHD!
3. nie neviem, ale bol som 6 mesiacov pracovne v LA, a 1 mesiac v NY a viem porovnat, a viem ze nechcem aby Bratislava dopadla ako LA, kde idem kazdy den (ak sa nic mimoriadne nedeje) hodinu par mil po 10-12 prudovej dialnici. A mesto musi 10 prudove dialnice rozsirovat na 14 prudove, a cuduj sa svete, ani to nepomaha, a stava podzemnu drahu a cuduj sa svete, nikomu sa tam nechce, aj ked je cistucka, prazdna a chodi casto... Ale chcem aby Bratislava smerovala k NY kde su uzke (v porovnani s 12 pruhmi su 4-6 uzke) ulice, ale metro je na neporovnatelne vyssej urovni.