Reakcia na: samuliak #68011:
Nie, ani MHD neplati - ale ako som povedal, ak sa bude platit za prejazd napriklad Patrkonky 20 korun - pre auto z jednym clovekom to znemena 20 Sk, pre autobus s 50 ludmi (a to mam pocit, ze v 21tke ich ide aj 150) aj pri 3 nasobnej cene pre autobus to znamena 1,20 na cloveka!
eripmav
1. je nejaky PRIAMY poplatok spojeny s vyuzitim cestnej infrastruktury zavisly na objeme vyuzitych sluzieb, ktory by pokryval 100% nakladov na udrzbu, prevadzku a stavbu tejto cestnej infrastruktury??? Podla mna nie je. A preto tvrdim, ze vyuzivanie cestnej infrastruktury IAD je zadarmo (=platene z dani).
2. Apollo stalo 4 mld, prejde po nom 40tis/den, urokova miera NBS je 4,5%p.a. (teda zaokruhlene ratajme 20 rokov - pri zlozenom urokovani mame po 20 rokoch vlozenu sumu vratenu). Teda vozidiel prejde 14,6mil za rok (40tis krat 365 dni). to je 292mil. za 20 rokov (14,6 krat 20). Teraz vydelim naklady 4mld. SKK tymi 292mil. prejazdov vozidiel a vyjde mi: 13,69Skk - V COM ALE NIE JE ZIADNA UDRZBA, OPRAVY, a samozrejme, ak by sa platilo 15 korun, tak predpokladam ze zaujem KLESNE HLBOKO POD 40000/den - to je zacarovany kruh - spoplatnim - znizi sa zaujem - znizi sa zaujem - musim viac spoplatnit - znizi sa este viac zaujem... - bludny kruh veduci k MHD!
3. nie neviem, ale bol som 6 mesiacov pracovne v LA, a 1 mesiac v NY a viem porovnat, a viem ze nechcem aby Bratislava dopadla ako LA, kde idem kazdy den (ak sa nic mimoriadne nedeje) hodinu par mil po 10-12 prudovej dialnici. A mesto musi 10 prudove dialnice rozsirovat na 14 prudove, a cuduj sa svete, ani to nepomaha, a stava podzemnu drahu a cuduj sa svete, nikomu sa tam nechce, aj ked je cistucka, prazdna a chodi casto... Ale chcem aby Bratislava smerovala k NY kde su uzke (v porovnani s 12 pruhmi su 4-6 uzke) ulice, ale metro je na neporovnatelne vyssej urovni.