Neviete prosím koľko stoja displeje BUSE a R&G Mielec.
R&G Mielec sú asi lacnejšie ,že? Lebo ak by boli R&G Mielec lacnejšie DPB by tak mohol ušetriť. A sú oboje tak rovnako kvalitné?
121/2004 Z.z. ZÁKON z 3. februára 2004 o pracovnom čase a dobe odpočinku v doprave
DRUHÁ HLAVA
PRACOVNÝ ČAS A DOBA ODPOČINKU ZAMESTNANCA V MESTSKEJ HROMADNEJ DOPRAVE A VODIČA AUTOBUSU V PRÍMESTSKEJ AUTOBUSOVEJ DOPRAVE
§ 17
Prestávka v práci
(1) Zamestnávateľ je povinný rozvrhnúť pracovný čas tak, aby vodič mal
a) po uplynutí štyroch hodín vedenia vozidla bezpečnostnú prestávku v trvaní najmenej 30 minút, ak nenasleduje nepretržitý denný odpočinok (§ 18) alebo nepretržitý odpočinok v týždni (§ 19),
b) prestávku na odpočinok a jedenie podľa § 15.
(2) Bezpečnostnú prestávku podľa odseku 1 písm. a) možno rozdeliť na niekoľko častí v trvaní najmenej 10 minút.
(3) Bezpečnostnú prestávku v čase podľa odseku 1 písm. a) a odseku 2 zamestnávateľ neposkytne vodičovi, ak mu v tomto čase poskytne prestávku na odpočinok a jedenie podľa § 15.
______
§ 15
Prestávka na odpočinok a jedenie
Vodič motorového vozidla musí mať okrem bezpečnostnej prestávky
a) najneskôr po šiestich hodinách trvania pracovnej zmeny prestávku na odpočinok a jedenie v trvaní najmenej 30 minút,
b) ak celková pracovná zmena trvá dlhšie než deväť hodín, prestávku na odpočinok a jedenie v trvaní najmenej 45 minút, pričom táto prestávka môže byť rozdelená na dve časti v trvaní najmenej 30 minút a 15 minút.
hm, tak som dobre vedel, ze to bolo uz zrusene, to citovane je z neaktualneho ZP z roku 2002, sa mi to hned nezdalo ze som to min. rok nevedel najst, v aktualnom z 2003 sa uz ten paragraf zmenil:
§ 91
Prestávky v práci
(1) Zamestnávateľ je povinný poskytnúť zamestnancovi,
ktorého pracovná zmena je dlhšia ako šesť hodín,
prestávku na odpočinok a jedenie v trvaní 30 minút.
Mladistvému zamestnancovi, ktorého pracovná zmena
je dlhšia ako štyri a 1/2 hodiny, je zamestnávateľ povinný
poskytnúť prestávku na odpočinok a jedenie v trvaní
30 minút. Ak ide o práce, ktoré sa nemôžu prerušiť,
musí sa zamestnancovi aj bez prerušenia
prevádzky alebo práce zabezpečiť primeraný čas na odpočinok
a jedenie.
(2) Podrobnejšie podmienky poskytnutia prestávky
na odpočinok a jedenie vrátane jej predĺženia zamestnávateľ
dohodne so zástupcami zamestnancov.
takze o nejakych 30min po 4hod prace si moze zamestnanec nechat zdat, kedy bude prestavka nie je nikde urcene, jedine ze nesmie byt na zaciatku a konci prac. doby (ak sa nezmenilo aj to)
hm, zaujimave teraz to najdem bez problemov, len ktovie ci mam aktualny ZP:
Par.91
(1) Zamestnávatel je povinný poskytnút zamestnancovi najneskôr po styroch hodinách prestávku na odpocinok a jedenie v trvaní 30 minút. Ak ide o práce, ktoré sa nemôzu prerusit, musí sa zamestnancovi aj bez prerusenia prevádzky alebo práce zabezpecit primeraný cas na odpocinok a jedenie.
Kde v Zakonniku prace sa spomina ze po 4 hodinach musis mat 30min prestavku? Spominam si ze mi bolo kedysi este v min. praci tvrdene, ze po 4hod prace mam narok na 30min prestavku (ak o nu mam zaujem, nie je povinna). Hladal som to vsak v Zakonniku prace a nic take tam nie je ze by si mal po 4hod prace narok na prestavku. Narok na prestavku ma zamestnanec ktory pracuje dlhsie ako 6hod. Ale mozno pre vodicov autobusov platia ine zakony.
2 vozy mozu vyprestavkovat to, co bude treba A zvysok moze mat PP pred alebo po nocaku. No a okrem toho nevidim dovod, aby posledna 515 musela ist az na stanicu - kludne by na nu pri ZST Vinohrady mohla nadvazovat L3. Podobne aj 514. Len sa s tym treba pohrat.
Mike: Ludia si nevedia zapamatat ani tri celkom logicke odchody teraz... styri celkom logicke odchody si nezapamataju uz vobec Navyse tretina cestujucich v nocakoch je aj tak podgurazena, takze take pekne cisla ako 0.00, 1.11, 2.22 a 3.33 budu asi jedine, co si maju sancu zapamatat
Otvaraj sampanske, je to taaaaaaaaaaaaaam ITALIA IN FINAL
Sorry za off-topic.
Uz sa neviem dockat zmeny na nocakoch, snad to vyjde, lebo uz dlhe roky mi chyba spoj okolo 2 v noci. 30min interval je utopia, ale 60, resp. 71 sa mi paci. ?
Podľa mňa by sa mal ten prestupmý uzol presunúť zo stanice na Hodžovo nám. a prípadne, ak by boli problémy s otáčaním vozov na Hodžku, zaviesť viac liniek typu 516.
Re #63918 Ámos: Mne sa zas už stalo, že cez celú jednotku, čo chodí na U6, lietali listy, z tých novín, či čo to býva v metre zadarmo.
Je tu DPB a teda aj všeci jeho zamestnanci pre cestujúcich, alebo cestujúci pre DPB? Treba dať najhustejší možný interval a keď to vyjazdia na všetkých linkách po 1 voze za 71 minút, tak nech je tak. Nároky na prestávky upravuje zákonník práce a ten je, aj bude vždy pri každom grafikone a každej linke 100%tne dodržaný. Ak nie, môžete to právne napadnúť.
Ak sa v ňom dnes spomína, že 4 hodiny môžete robiť bez prestávky, tak ver, že kvôli najlepšej efektivite práce, ak to budú vyžadovať okolnosti vám tie 4 hodiny bez prestávky napíšu. Potom musíš mať minimálne 30 min prestávku.(Neviem, ako si došiel na 40 min., lebo pri službe nad 9 hod treba 45 min.)
Ten striedač by bol asi aj s vozidlom, zatiaľ čo by si čerpal PP povedzme na Hl .Stanici v dĺžke +- 71 min. (1kolo) Na dnešných krátkych linkách napr. 503, či 518 by vyšla PP aj tak.
Re #63957 d3k0: ja som skôr za 23:45, 1:00, 2:15 a 3:30. Presne takto to aj bolo od 18. 4. 1994 do 1. 4. 1995, akurát že tieto centrálne rozjazdy boli z Nám. SNP a linky mali čísla 130 - 144?
2006