keď zabudneš na model do centra a z centra a zamyslíš sa nad prepojením Biskupice - Prievoz - Ružinov - Nové Mesto - Rača, čo je na tom zlé ?
Napríklad táto trasa sa dá zrealizovať úplne rovnako a bude rozhodne urbanisticky osožnejšia ako pokračovať vo vytváraní jedného prestupného centra.
Električka na námestí SNP by pod zem vliezla na Mierku? Si THC požíval alebo čo? Električka vlezie pod zem na Nám. SNP a vylazie spod nej na Predstaničnom námestí, prípadne spod nej nevylezie vôbec, čo je na tom k nepochopeniu?
Áno, Staromestská je dopravne v poriadku. Kam inam by si chcel doviesť most z Petržalky do centra? Ktoré miesta mali mať inú fukciu? Kto to povedal, kedy a prečo?
O smerovaní pôvodnej diaľnice mi skutočne linky posielať nemusíš:-). Niečo o nej viem.
Metro C bolo stavané ako prepojenie Jižního města s centrom, nie s východom a západom. Ako by si chcel postaviť JEDNU trasu, aby spájala JM s centorm, východom a západom súčasně?
Ten zvyšok - prečo odbočuješ od svojich pôvodných zvrhlostí niekam inam? Ešte raz sa ťa pýtam - ako by si električku z Petržalky smeroval Ty? Načo ti je napojenie Petržalky do Karlovej Vsi a na Kramáre, keď ľudia chcú do centra?????
koľko systémov má bežná metropola, ktorou sa chce naša dedinka stať ?
Od autobusov, cez električky, metro, hybridy, vlaky...
Pri dnešných možnostiach variability a možností spoločných platforiem ?
A kto hovorí, že to (napriek tomu, čo som akurát napísal) musí byť nekompatibilný systém ?
Zachovajme 1000 mm rozchod aj napájanie. Prečo by rýchlodrážna električka nemohla na samostatnom telese využívať koridory železničných tratí ?
isto, vela penazi a buldozerov by sa zislo, ale to bude treba uplne rovnako aj na to ak budes stavat neaky system uplne nanovo... a rozdiel v tom pouzit existujuce je taky, ze to mozes robit postupne, dajme tomu ze tento rok mam neake peniaze tak preryjem celu ruzinovsku radialu a dam tam mimourovnove krizenia a vyriedim zastavky, cele to ale mozem prevadzkovat nadalej napojene na ten zvysok bez zmien a ludia to pocitia len pozitivne, kedzto ak na tej istej trase postravis nieco nove (a to stare zrusis; ci nebodaj aj nechas - bude ti to este odcerpavat cestujucich) tak sa ti ludia na to vyseru ak ich to z ruzinova vyklopi kdesi na mileticke a tam budu musiet zas do niecoho prestupit az kym ti o 5 rokov nedojdu dalsie peniaze aby si mohol spravit dalsi kusok toho noveho...
Žeby peniaze... Ja sa snažím o pochovanie toho volebného blábolu - že to bude "postavené" na súčasných radiálach.
NDS sa nikdy na nich nepostaví. Nemá šancu ! To za tých 15 rokov snáď zmeníme vyhlášku a kúpime porschetry (na viac asi nebudeme mať) a stále to bude "len" električka s malým rozdielom od 2 x T3 čo do kapacity a rýchlosti.
Jedine na nových tratiach, ktoré budú 100 % bez prejazdu automobilov, prechodu peších a bez bezprostrednej blízkosti obytných budov - len v tomto prípade bude rýchlosť spomínaných 80 km/h a nenahustené zastávky.
A to sa na súčasných tratiach spraviť nedá ! Pokiaľ nepoužiješ veľa peňazí a buldozérov.
jednoznacne som za vyuzitie existujucich radial a to z uplne rovnakeho dovodu ako napriklad tu uz nekricim tolko po zmene rozchodu (aj napriek tomu zeby som ju tu rad videl): akykolvek novy usek ktory postavis kompatibilne k sucasnemu systemu mozes plnohodnotne zaclenit do prevadzky okamzite, akykolvek usek neakeho noveho systemu nekompatibilneho so sucasnym nemozes, mozes na nom vytvorit ostrovnu prevadzku ale stale tam budes nutne mat na koncoch prestupy a buds s tym na zaciatku obsluhovat velmi male uzemie; a pri sporadickom prisune financii ktory je v BA standardom ten zaciatok moze trvat velmi dlho, aj 20 - 30 rokov a dalsi system len preto aby sme ho mali nam tu myslim netreba...
1. Tuším v San Franciscu také majú či kde...
2. Nevedia, ale rozhodujú.
3. Súčasné radiály po prestavbe! Z akého dôvodu nestavať novú platformu? Žeby peniaze? A čo električky, tie necháš dožiť a za 15 rokov ich zrušíš?
kto rozpráva o zrušení ? Ja rozprávam o nereálnosti brutálneho posunu súčasných radiál k NDS - po súčasných radiálach sa nevybuduje.
A nové ?
Sústrediť sa na prepájanie jednotlivých MČ medzi sebou - oblúčiky a okruhy.
neviem prečo, ale vonku som podzemky videl napajane aj tak aj tak - resp. si myslim, že by sa mal použiť aj - aj - sú vozidlá, ktoré v podzemí sťahujú zberače a napájajú sa z tretej.
Totiž - výška tunela (a tým pádom jeho celkový priemer) je nižšia pri použití tretej koľaje.
Na magistráte nevedia nič, možno občas pozrú do 40 ročnou kávou a 20 ročnou desiatou poznačených plánov. ?
To, že je to rýchlodrážna električka = súčasné radiály ???
Jo, rýchlodráha cez Vajnorskú a Račiansku - a na kieho je to dobré ?
Z akého dôvodu sa nedá postaviť úplne nová platforma s novými traťami ?
Súčasné radiály chceš zrušiť a rošíriť tam cesty, alebo čo? A kde chceš stavať tie nové? Napríklad konkrétne - v Rači, Karlovke, Ružinove, Dúbravke, Novom Meste.... Nejak som tvoju otázku nepochopil..
Bude sa pod zemou napájať z tretej koľaje ? Je to vhodné - nevyhnutné ?
Nakoľko je prioritná oproti ostatným povrchovým stavbám ?
Ste za využitie súčasných radiál pre NDS ? (Osobne som proti a mám na to v rukáve mnoho dôvodov).
Na elektrickovej zastavke Botanicka zahrada instalovali nove pristresky (tie zelene) vcera este boli bez skiel, no mali rovnako zablendovane miesta na osvetlenie pristresku ? , takze osvetlene najskor nebudu . Ponechali tam aj povodne oprsane lavice , len ich natreli (podla mna ich ani len neosmirglovali a hrdza ostala pod farbou ) a dreva nechali povodne , jedno tam dokonca chyba ? Zase ide o nejake polovicate riesenie a la DPB ? Uvidime ako to bude pokracovat ?
Sommelier
Od autobusov, cez električky, metro, hybridy, vlaky...
Pri dnešných možnostiach variability a možností spoločných platforiem ?
A kto hovorí, že to (napriek tomu, čo som akurát napísal) musí byť nekompatibilný systém ?
Zachovajme 1000 mm rozchod aj napájanie. Prečo by rýchlodrážna električka nemohla na samostatnom telese využívať koridory železničných tratí ?