Cital som novinku ze v Presove idu zosrotovat 15Trku kedze nenasli ziadneho kupca.. Mi napadlo ze ci BA nemala zaujem ked mame stale malo klbovych tbusov.. ..viem ze uz je dost stary ale vsak keby sa zrekonstruoval.. ..stale by to bolo asi neporovnatelne lacnejsie ako novy voz ved urcite ho nepradavali nejak draho ked ho idu srotovat ved keby ho aj zababku predali stale by sa im to oplatilo.. Aj ked neviem v akom stave ten voz je - mozno by sa to fakt neoplatilo.. Ale fakt by to chcelo este zopar klbakov na taku 212 202 aby mohli behat plne klbove.. ..a vedel by som si aj 4 klbove linky v BA predstavit ?
tazko povedat za akeho predpokladu (ci by DPB dalej existoval, alebo ne)...
Teoreticky by to slo, ze by drahy a vozovne patrili inej spolocnosti/mestu a sukromna spolocnost by si ich prenajimala
No lenže ešte nezabudnime, že súkromný dopravca bude prevádzkovať iba autobusy, a to by akurát situáciu iba skomplikovalo. Alebo žeby niekto postavil vlastné vozovne a trate pre električky t-busy?
To sa opýtaj vo vedení DPB, ktoré vyslovene chcelo CNG autobusy (18m Urbino je síce lacnejšie ako tieto vaše 15metrové, ale nie je na plyn; také by bolo drahšie). Solaris zatiaľ CNG klbák nevyrobil, ale je to len otázka záujmu zo strany zadávateľa verejnej súťaže..
A Karosa má tradične o málo vyššie ceny (minimálne naftových) autobusov ako Solaris (porovnateľných, tzn. 12m alebo 18m)
mozno som zaspal dobu, ale vysvetli mi niekdo prosim vas preco mesto nekupilo klbove solarisi ked stali len nepatrne viac? Myslim ze prioritne treba nahradit klbove ikarusy a karosy. A este prosim vas neviete ci karosa nemala lepsie ceny na autobusy ako solaris?
Súkromný(/í) dopravca(/ovia) kúpi(a) za vlastné, mesto sa nemusí zadĺžiť jak sviňa, ľudia sa budú voziť luxusne, všetci budú šťastní. Mesto síce bude platiť ročne viac, ale z dlhodobého hľadiska sa zabráni odlivu do IAD čo z dlhodobého hľadiska (v politike neznámy pojem) prinesie neskutočné úspory. ?
"všade dookola sú príklady toho, aká pohroma môže súkromný dopravca byť (viď napr. BB)"
- cože? Ľudia na magistráte na čele s Králikom sú pohroma, keby mali mestský DP tak by to tam vyzeralo možno ešte horšie. BB má presne to čo si objednalo a len to čoho plnenie (ne)vyžaduje. ?
To si ozaj niekto myslí, že keby mala Bratislava iného dopravcu, že sa radikálne zmení vozový park? A prosím pekne z čoho možno také súdiť?
Nové vozy neprídu zadarmo. Niekto ich musí kúpiť a ten niekto môže byť:
a) objednávateľ výkonov, teda Mesto - a (ne)kupovať môže rovnako veselo pre Blaguss alebo DPB. Keď nekupuje pre DPB, ťažko uveriť, žeby kupovalo pre Blaguss.
b) dopravca - ten to bude kupovať na základe buď investičnej dotácie, ktorú mu na to niekto dá (v podmienkach SR jedine magistrát, ktorému sa nechce) alebo to úpi za vlastné. A vlastné dá len vtedy, keď sa mu bude činnosť rentovať, a teda objednávateľ mu nebude vykrývať len stratu, ale výkony mu bude preplácať aj s dosahovaním zisku. Je tohto bratislavský magistrát schopný?
A neviem prečo niekoho stále napadajú myšlienky na súkromného dopravcu, keď všade dookola sú príklady toho, aká pohroma môže súkromný dopravca byť (viď napr. BB).
#63439 S499.1023: "Vážení idealisti, uvedomte si, prosím, všetci, že keby prevádzkovanie MHD v Bratislave bol taký úžasný lukratívny kšeft, tak už dávno je tu o to bitka."
Prečo by nebol? Len keď nieje zákazník, tak prečo by sa o to niekto mal zujímať? ?
Samozrejme, že ponuka Blagussu bola pre mesto "príliš drahá", keď sa porovnáva cena za súkromníkov vzkm versus cena za vzkm DPB z vozidlami nekonečnej životnosti. Logika je jasná - mestský podnik v rozklade s pochybným managementom MUSÍ byť drahší než súkromný dopravca!!!
...lebo k nákladom DPB z dlhodobého hľadiska musíme pripočítať tú miliardu ročne na obnovu vozov, aby sa dostal na úroveň toho teoretického Blagusu, aby sme porovnávali porovnateľné. ?
_______________________________
Re #63445 Andy: Presťahuj sa do USA...
Eury