Píšeš, že je výhodnejšie, keď sa verejná správa snaží zbaviť podnikania. Lenže MHD NIE JE podnikanie! Mimochodom, čím si vysvetľuješ, že celý rad veľkých miest sa snaží zabezpečovať MHD vo vlastnej réžii?
Prsne preto mi to napdlo, lebo v suvislosti s bystickymi trolejbusmi sa o tom nieco popisalo.. ..viem ze nove by boli urcite lepsie ale aj reko 15Tr je urcite lepsia ako nic.. ?
Prirodzene že môže aj 10 dopravcov. No ak chceš napr. u električiek zvýšiť kvalitu, musel by si nájsť niekoho kto ti dá tak 2 mld., keďže jedna električka stojí cca 80 mil. Sk. + vozovňa a koľaje v nej,.... U trolejbusov je to lacnejšie, no rovnako ako u električiek to považujem za nekoncepčné. Veď dokonca ešte aj v maršrutkovom Poblatí majú t-busy meské podniky...
No ale keď by na Mesto prišiel niekto, kto by sa rozhodol improvovať MHD tak z dvoch možností
A. zadĺžiť sa ešte viac ako teraz a pokračovať s mestským DP
B. hodiť časť súkromníkom a rozložiť finančnú záťaž do budúcnosti
je výhodnejšie určite B. A skôr či neskôr niekto taký bude, ja v to dúfam. ?
______________________________
Ešte je možnosť že príde nejaký Rybníček a spraví ozdravný proces a presvedčí aj poslancov, že sa oplatí do DPB naliať niečo navyše. Ale aj tak je riziko, že sa to opäť zvrhne. Už je po voľbách, tak to môžem napísať - je výhodnejšie, keď sa verejná správa skôr snaží zbaviť podnikania.
______________________________
Re #63484 AAA: Na jednej električkovej abo trbusovej trati sa nemôže preháňať viac dopravcov?
A koľko % autobusov treba už dnes vymeniť? Miera zosúkromnenia môže byť rôzna viď Viedeň...
No, už sa mi to dáko nepodarilo nájsť, ale v čase najväčšieho haló ohľadom trolejbusov v BB boli na sekcii bb imhd aj na bratislavskej sekcii zverejnené vyhlásenia, ktoré potvrdzovali za istých podmienok záujem DPB o kĺbové trolejbusy z BB, takže neviem čo si počul ty, ale toto tu bolo oficiálne zverejnené, i keď si uvedomujem ze tieto stránky niesu ani oficialnymi strankami dotknutých miest ani patričných dopravných podnikov.
Dnes som sa dozvedel zaujimavu informaciu, a to nieco takeho ze cestovne poriadky na imhd.sk su nepresne. Ze mam pouzivat tie co su na dpb.sk ? Ja si myslim ze je to blbost. Myslim si spravne ? ?
Cital som novinku ze v Presove idu zosrotovat 15Trku kedze nenasli ziadneho kupca.. Mi napadlo ze ci BA nemala zaujem ked mame stale malo klbovych tbusov.. ..viem ze uz je dost stary ale vsak keby sa zrekonstruoval.. ..stale by to bolo asi neporovnatelne lacnejsie ako novy voz ved urcite ho nepradavali nejak draho ked ho idu srotovat ved keby ho aj zababku predali stale by sa im to oplatilo.. Aj ked neviem v akom stave ten voz je - mozno by sa to fakt neoplatilo.. Ale fakt by to chcelo este zopar klbakov na taku 212 202 aby mohli behat plne klbove.. ..a vedel by som si aj 4 klbove linky v BA predstavit ?
tazko povedat za akeho predpokladu (ci by DPB dalej existoval, alebo ne)...
Teoreticky by to slo, ze by drahy a vozovne patrili inej spolocnosti/mestu a sukromna spolocnost by si ich prenajimala
No lenže ešte nezabudnime, že súkromný dopravca bude prevádzkovať iba autobusy, a to by akurát situáciu iba skomplikovalo. Alebo žeby niekto postavil vlastné vozovne a trate pre električky t-busy?
To sa opýtaj vo vedení DPB, ktoré vyslovene chcelo CNG autobusy (18m Urbino je síce lacnejšie ako tieto vaše 15metrové, ale nie je na plyn; také by bolo drahšie). Solaris zatiaľ CNG klbák nevyrobil, ale je to len otázka záujmu zo strany zadávateľa verejnej súťaže..
A Karosa má tradične o málo vyššie ceny (minimálne naftových) autobusov ako Solaris (porovnateľných, tzn. 12m alebo 18m)
Andy