Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: marko #51063:
Vravím Ti to už asi pätstý krát a ty to dookola ignoruješ. Tak ešte raz: neostane, nevyjde. d3k0 to tu už písal -- na Antolskú je to z Lúčanky ešte ďalej než na Dolnozemskú. A je zrejmé, že na Dolnozemskú je to ďalej než na Vyšehradšku. Už len presmerovanie a-93 cez Lúčanku bez zmeny konečnej je kilometer na kolo navyše. V rannej špičke sa na a-93 točí 17(!) autobusov, poobede je to ešte viac. Keby každý spravil len dve kolá, keby mesiac mal len 20 pracovných dní, tak len TOTO Ti navýši počet kilometrov o vyše 8 tisíc ročne. Len blbé presmerovanie cez Lúčanku, a to počítam len rannú špičku. Ešte stále máš pocit, že ten JEDEN autobus, čo chcú pridať na a-98, by toto vyriešil?
Reply on: Spectre #51062:
Co tak mi odpovedat na otazku ci pouzivas linky v Petrzalke a ak ano ktore?
A tato diskusia by bola bezpredmetna, keby mesto namiesto do piateho mosta, ktory je aj tak malo vyuzivany postavilo elinu do Petrzalky.
A z vody nevarim. Nepocul som od teba zatial ZIADNY rozumny nazor. Ono kritizuje sa lahko, ale povedz mi RE na #51063
Reply on: Malic #51060:
Na zaciatok. Co tak L99 podla prispevku #51021.
Na predlzenie L93 na Antolsku staci vlozit ten jeden bus, co chcu dat na L98 - som presvedceny, ze pocet vozokm ostane zachovany.
Na L59 dat autobusy z L94 (polovica konecnu na ZST Vinohrady, zast.Nam.1.Maja a Vazovova) - tu beriem ze to bude sediet iba casovo a ze sa trochu zvacsia vozokm. Ale aj to by som poriesil. Vsak co idu zahustovat L68 - nebude to nahodou tiez narast vozokm.

A este k tym vozokm. Porovnam to s osobnym autom. Ak ides v prvom pripade hodinu relativne plynule a v druhom pripade stale zastavujes a rozbiehas sa. Kde spotrebujes viac paliva a kde sa ti auto viac opotrebuje? Takze osobne si myslim, ze z tohto hladiska su smerodatnejsie vozomin a pocet autobusov.
Reply on: Malic #51060:
Áno, model systémového linkového vedenia je presne taký, ako píšeš.

marko,
Funguje to tak síce všade vo svete, akurát mám taký pocit, že do Petržalky to asi nie je dosť dobré 🙂 ... tlachy ako z magoriátu 🙂 ... bez urážky 😃
Reply on: marko #51049:
Načapal som Ťa na hruškách a teraz sa už len snažíš niečo uvariť z vody. Navrhovené riešenie takýmto pokusom o uvarenie nejakého linkovania je a bez výpočtu vozokilometrov sa o tom nemá zmysel vôbec baviť.
Reply on: marko #51057:
Sorry, ale ja prestupujem tiez a ked idem od frajerky z Dlhych Dielov, tak 2x a nestazujem sa, berem to ako beznu sucast nosneho systemu. Podla mna je logicke, tak cestujes takto:

Lokalna linka - Nosna linka do centra - nosna linka z centra - lokalna linka. Normalne 3x prestupis. Vsade vo svete je toto bezne. A vobec nikoho to neprekvapuje.

Na tie kuvicie hlasy co chcu mat vsetko od brany mozes zvysoka kaslat. To je nonsens. Uprimne chapem ze to mozno neni az take uzasne ako to odomna vyzera s 93+94, tak skus navrhnut nieco co dodrzi princip z #51056.
Reply on: Malic #51056:
Mne je to jasne. Ale ked mi niekto tvrdi ze to nejde aj ked mu dam navrh ako. To nepochopim.
Reply on: marko #51054:
Ano vozokm. Ale aky je rozdiel ci te jeden bus posilni L98, alebo ho daju na L93? L93 je ozaj lepsia.
A myslim si ze z 99 na tie dve linky to vyjde: na safko rovnaky int.ako L99, a L90 - moze mat vacsi interval. Ale ak kuknes do mapy tak to podla mna vyjde (L90 moze zacinat na Holicskej).
Reply on: Malic #51052:
L93 a L94 nie su v pohode. A suhlasim s prispevkom galiyosha 51051.
Preco by nemohla prejst 93 "iba tak okolo" zastavky? Nerozumiem. Preco by mali stat na zastavkach blizsie k mostu vsetky autobusy? O tomto prave hovorim. Ci mne tu odporucate dva krat prestupovat pokial nieke idem a dva krat nazad a niekto chce mat pred domom vsetky spoje.
Reply on: marko #51054:
Ja sa Ti len snazim vysvetlit vseobecny problem. Ak niekde spoje chces pridat, tak niekde ich treba zobrat. Ak chces linku predlzit, musis inu skratit, pripadne zozen peniaze na jej predlzenie.

Nic zlozite, jednoducha logika.
Reply on: marko #51049:
Problém nie je len čas, ale vozokilometre. Keď vynecháš zopár zástavok, možno ušetríš pár minút, ale vozokilometre nie. A už tu d3k0 viackrát písal, že len potiahnutie a-93 cez Lúčanku na Vyšehradskú je v konečnom dôsledku kilometer(!) naviac na každé kolo. Vynásob si to počtom kôl za deň. Možno by sa to ešte dalo prežiť, keby to šlo len v rannej špičke a jednosmerne.

Čo sa týka návrhu v #51021, opäť k tomu môžem povedať len toľkoto: Zrátaj si to na kolo a následne a vozy a vozokilometre. Som presvedčený, že Ti to NEVYJDE. Bohužiaľ.
Reply on: Malic #51048:
K Farskemu tiez iba odporucam prispevok 51021.
A prave s tou oblastou do ktorej sa nevyznas mam ja problem a vymena 98 a 99 nepomoze.
Reply on: Andy #51047:
Ja nepochopim tomu, ze ked navrhnem nieco, co nestoji navysenie poctu busov (zmena L93) tak to kritizujete tym ze nemozme mat priame spojenie.
Reply on: marko #51049:
Stary moj, si uvedom ze najvasci problem v MHD je katastrofalny vozovy park a desne dlhe linky. Kazdy kilometer navyse robi slusne naklady. Sak si skus poratat sam co to stoji nafty. Ked to nezvladnes, tak Ti rad pomozem 🙂

93 je podla mna v pohode, 94 ju slusne alternuje. Do 93 nastupuju prevazne ludia z Luk, ta je uz na Smolenickej slusne narvana, ostatni ale v pohode nastupia do 94 a je to.

Nemozem mat vsade expresy co nikde nestoja, skus ludom okolo ZST Petrzalka vysvetlit ze 93 co ma 4 min interval bude okolo nich len prelietat 🙂 ?
Reply on: marko #51042:
Ja som z Petržalky a bývam v jednej z dotknutých oblastí (nástupná zástavka Znievska).

Re #51044 Spectre: "Priznaj si to: zrušili Ti priamu linku a cítiš sa viditeľne dotknutý"
To je ale celkom pochopiteľné. Nechcem brojiť proti súčasnému systému, len faktický dôsledok pre tých, čo z juhu Lúk dennodenne cestovali napríklad na Zochovu. (To bola asi najčastejšia destinácia a a-95 v mnohých prípadoch jednoducho nie je alternatívou.)

Od Jasovskej až po Znievsku šiel priamy spoj každých 6 minút, tí z Budatínskej si ešte mohli podísť na a-94. Alternatívne sa napríklad z Lúčanky dalo ísť aj a-90 a a-95 prestúpiť povedzme na Smolenickej.
Teraz chodí od Jasovskej len a-98, ktorá na tomto úseku pomerne nelogicky supluje miestnu obslužnosť a chodí po Smolenickú preplnená. Z Lúčanky sa dá odviezť buď na Vyšehradskú alebo ísť a-99 "v smere do mesta". a-99 má však ten problém, že zatiaľ čo zo Smolenickej chodia ako a-93, tak a-94, z a-99 môžeš ísť buď na jeden autobus (ZŠ Budatínska, Lúky II), alebo na druhý (pričom ale prestup na Holíčskej má od prestupu na hrane veľmi ďaleko). Samozrejme, zákon schválnosti vraví, že vždy sa rozhodneš menej výhodne a druhý autobus pôjde skôr. (Na druhú stranu, pokiaľ by spoje nevynechávali, pri 4minútovom intervale to až taký problém nie je.) Nech sa potom nikto nečuduje, že pre nadväznú dopravu sa používa viac a-98 a tých pár spojov a-59.
Reply on: galiyosha #51045:
Co to riesit s tou L99 ako som pisal v prispevku 51021.
A ta L93 mi vypadla. Kedze som cakal 14 min pred Tescom.
Reply on: Spectre #51044:
Doteraz som bol zvyknuty raz prestupovat. A dvakrat to je VELA.
Ja nehovorim, ze odvsadial vsade - ale si zober L93 a L94. Myslim si ze sa daju navrhnut lepsie. Ked L94 obsluhuje usek od Smolenickej po Dvory tak preco musi L93 stat na kazdej zastavke v tomto useku? Co ju namiesto toho posunut viac do zadu (Antolska al. Dolnozemska)? Ja tvrdim su to 2-3 minuty navyse ked pojde na tieto konecne a to sa da usetrit prave tym vynechanim zastavok. A zaroven odlahci L98.
Reply on: marko #51042:
Ocuj, ja osobne som z Petrzalky, byvam sice za mostom pri Bille(teda mam dokonaly prehlad o 83+84+99+95+78), no casto zajdem aj nizsie pozret.

Ad 99/95: prestupny uzol na Farskeho lepsie nevyriesis, proste nemas ako. Ma to dokonale T-ckovu krizovatku. 95 je z Safka smerom dole, 78 zo Safka smerom na Ovsiste a 99 z Ovsista smerom dole. Proste nikdy nevymyslis vhodne rozmiestnenie zastavok, tak aby to dolo optimalne. Kym nemas terminal, nic nevyriesis ?.

Ad 95/93: A co ze idu obe z Vysehradskej. Kazda ide inym smerom a kazda najpriamejsie ako sa da do mesta. Podla mna je to idealne riesenie. Otazne je sidlisko okolo Lubovnianskej, Jasovskej a samotna nemocnica. Tam je podla mna zvazaci bus to najlepsie co sa da urobit. Mozno by stacilo premenit konecne 99 a 98, mozno to postaci, tu sa az tak nevyznam.

Ad rychly spoj: To snad ani netreba komentovat, otvor oci ? .

Osobne denne prestupujem 4x po dva prestupy, obcas aj viac a vobec mi to nevadi a to chodim optimalne. ?
Reply on: marko #51041:
Ja osobne každý deň 2x denne 2x prestupujem a nepripadá mi to nijak neefektívne. Proste cestujem z blbého bodu A do blbého bodu B. A celá trasa je spolu len 10-13 zastávok. A nemôže mať každý petržalčan spojenie cez každý most.
Reply on: marko #51043:
Krista Tvojho... a podľa čoho si myslíš že bolo to linkovanie robené? Len tak z brucha? Samozrejme, že sú analýzy, ktoré bohužiaľ ukazujú niečo iné, čo si Ty vsugeruvávaš. Ak sa pýtaš na dotyčné materiály, to myslím nie je záležitosťou iMHD. Skús sa nakontaktovať na DPB na autorov linkového vedenia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.