Reply on: marko #51040:
"A co tak napriklad rychli spoj zo zadu z Petrzalky: zastavky Dolnozemska az Budatinska - poslat na stvorprudovku - so zast Dvory a potom az v meste. Toto je rychli spoj pre rannu spicku." Veď o tom som písal, stará dobrá a-193. Bohužiaľ, v súčasnej situácii na podobnú linku nenájdeš vozy...S tým cestovaním na juh Lúk v sedle je to bieda, to súhlasím. Zo Zochovej sa prakticky o 100 % zhoršil interval, pretože keď sa aj človek odvezie a-94, nemá zaručený prestup. Vystúpi na Holíčskej a zo Smolenickej mu odíde a-98. Ďalšia a-99 vynechá (nech žijú plyňáky!) a môže sa len pozerať, ako mu odchádza aj a-93, na ktorú mohol počkať už na Zochovej...
To, že a-99 nechodí na Smolenickú, je podľa mňa jej veľká nevýhoda. Neviem však, ako to riešiť... Argumentom pre súčasnú podobu bude asi spojenie oblasti Šintavskej a Jantárovej cesty s oblasťou Budatínskej a spojenie polikliniky Strečnianska so zvyškom Petržalky. (To by ale IMHO uspokojivo zvládla aj a-95.)
Na druhú stranu, na celodenné služby bývajú málokedy nasadzované poruchovejšie vozy (plyňáky nepočítam). Na to, že by mi v sedle vypadla a-93 alebo a-94, si už dosť dlho nespomínam.
"Ale tvrdim, ze pri sucasnom vozovom parku sa da dosiahnut lepsie (avsak tiez zdaleka nie postacujuce) linkovanie."
Ja som presvedčený, že bohužiaľ nedá. Nové linkové vedenie robili ľudia, ktorí o situácii majú prehľad a je podložené konkrétnymi číslami. Keby sa napríklad a-93 dala predĺžiť, určite by sa tak stalo.
galiyosha
"ano aj, ale nerobila sa zmena pre to lebo nie su busy a chce sa usetrit?"
Je to LEN a LEN chyba magistrátu. Zmena sa robila preto, aby sa busy ušetrili. A to sa aj stalo. Ktosi tu spomínal, že vypravenosť sa znížila o 15 kĺbových vozidiel, a to je pri súčasnom kritickom nedostatku VEĽMI veľa. Myslíš, že keby bol autobusov dostatok, premávali by na tak preťažených linkách, ako sú a-68, takmer každý deň také šroty ako 4947?
Inak mi toto Tvoje uvažovanie pripadá asi podobne choré, ako uvažovanie magistrátu. V podstate z Tvojej vety vyplýva, akoby zmena systému mala vyliečiť poruchovosť prestarnutého parku. Podobne si možno na magistráte myslia, že plynofikácia zvyšuje počet dostupných vozidiel...
Keď ta skutočne vypadávanie vozidiel tak trápi (a veru, že by malo), napíš list na magistrát, nech si konečne uvedomia, že by s tým mohli aj niečo začať robiť a nielen stále nechať bez jediného slova obhajoby vláčiť DPB a zmenu linkovania po médiách.