Reply on: J #26953:
V tvojom prispevku je podstatne spojenie "západné mestá". Zapadne mesta maju jednu vec, ktoru Bratislava v ziadnom pripade nema: zvrsok takmer zeleznicnej kvality. Na takom zvrsku nemas problem prevadzkovat 100% NP Cityrunner ci Combino hoc na 1000 mm s takymi podvozkami, ake maju. Celkom by som sa uz ale bal toho, ako by sa tieto elektricky spravali v Bratislave. (O tom, kolko by tu vydrzali ani nehovorim.)Nechcem tu rozputat nejaky zbytocny flamewar, ale postupne sa priklanam k nazoru, ze zmena rozchodu by v Bratislave by bola jednoznacne zmenou pozitivnou, ktorej zapory by boli prinosmi bohate vynahradene.
Re #26951 fobust: Som laik, odpust mi, prosim, ak budem trepat sprostosti, ale ako potom hlucnost oblukov s malym polomerom riesia v "normalnych" elektrickovych prevadzkach? Mazanim kolajnice?
tr3mp
Pritom v článku z novomestského hlásnika, ktorý tu bol pred asi dvoma týždňami sa píše: "Železnice SR predložili Ministerstvu životného prostredia zámer na stavbu "Železničná stanica Bratislava-Filiálka", v lokalite od Trnavského mýta po Jarošovu umiestnenie hlavovej železničnej stanice, s ktorým nesúhlasí ani hlavné mesto Bratislava, ani mestská časť Nové Mesto."
A mesto je predsa reprezentované primátorom. Prečo teda hovorca primátora vraví, že s využitím Filiálky na prímestskú vlakovú dopravu sa ráta? Ako môže mesto rátať s Filiálkou, keď (podľa článku) nie je ani za jedno z predložených umiestnení stanice? Kde je teda pravda? Vysvetlí mi to niekto?