Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fobust #26951:
z okamziteho hladiska je jednoduchsie a pohodlnejsie nechat to co tu je, sak to neak funguje... z dlhodobeho hladiska je ale pre prevadzku rozumne ist cestou zmeny rozchodu na 1435... unifikovane diely na 1435 ktora je v kolajovej doprave v EU najrozsirenejsia budu najlacnejsie, jasne ze ti vyrobia veci hoc aj pre monoraily, akurat ze si to budes musiet aj zaplatit...
Ak by som mal moznost vratit sa a zmenit nieco v historii DPB, tak urcite by to bola prave volba rozchodu pred takmer 110 rokmi, tento rozchod bol nie velmi stastna volba, povedal by som ze priam nestastna, keby sme mali 1435, tak (myslim) ze dnes by nam tu premavali aj ine vozidla (aj ked nie zrovna najmodernejsie ale o nieco novsie ako huf T3jok) ako napriklat KT8 a pod...
Reply on: S499.1023 #26949:

Co som sa v Kosicach vozil, tak som vobec nemal pocit ze by to bolo lepsie. OK, tak mozeme zmenit rozchod, ale vlkovitost (primarny zdroj hluku pri jazde elektricky, najma ak ma tie tzv. tiche kolesa) to vobec neovplyvni ani neodstrani. Pri pravidelnom podbijani ti tych 43,5 cm moze byt jedno. A na koniec si dam klasicku poznamku: metrovy rozchod ma dokazatelne nizsie opotrebovanie okolkov a kolajnic v obluku, ako aj nizsiu hlucnost = menej caste navarovanie profilu resp. vymena kolajnic. Pri kvalitnom spodku trate mozes aj podbijanie brat rovnocenne pre oba rozchody. Velmi dobre vies ako je Karldorf odflaknuty co sa spodku tyka. Vezmi si taku Spitalsku - kolko rokov ma ta trat? A co jej je? Nic, iba je vlnkovita, priserne vlnkovita. A dalej, vies si predstavit, keby sme mali rozchod 1435 a obluk pri Redute by nemal 996, ale 1430 mm, ako by to strasne piskalo a rachotilo? ? ?
Vsak za to,ze tie Krcace su spravene tak ako su,by si aj niekto pekne zasluzil po papuli.Pred reko sa dalo z Karlsdorfu k Nabozenskemu symbolu ist 109 km/h,dnes mozno 70.To je zlepsenie jak swina:).
aNTI:Rozdiel v chodovych vlastnostiach je samozrejmy,porovnaj trebars Malucha s normalnym autom:).Keby bol uzky rozchod vyhodny,tak by aj antabusy mali kolesa zaryte meter za obrysom:).Inak-nie,ze sa kolaje menej opotrebovavaju ale neudrzba sa menej prejavuje-idealne pre BA:(.Podrobnejsiu argumentaciu doda ing.Viliam Sestina,byvaly technicky nam.predchodcu DP-ED a otec pripravy na norm.rozchod.Keby ho neboli z DP vystvali,tak je dnes uz minimalne jedna vozovna normalnerozchodna.Pre porovnanie chodovych vlastnosti oboch rozchodou v tom istom tratovom useku doporucujem navstevu Liberca-je to jednoznacne.I.
re: S499.1023 no, viem aj o useku, ktory je po rekonstrukcii a nie je usposobeny na zmenu rozchodu na 1435mm. Take Krcace... na druhej strane to vobec nevylucuje Tvoju poznamku o nutnosti reko, vzhladom na to, ako to trabusti odflakli, hlavne smer do dubravky. nie je mi totiz jasne, ako sa mohli netrafit do polomeru, ked smerom do karlsdorfu sa po dokladnom podrievkovani uz trafili do r=mensieho ako je ten netrafeny...
Reply on: S499.1023 #26946:
takze vyhodnost 1435mm rozchodu mam vidiet v lacnejsej udrzbe pretoze sa kolaje menej optrebovavaju? a su tam aj dake jazdne vyhody?

mne osobne sa zatial zmena rozchodu nepozdava, ale mozno ma igorko presvedci ?
fobust:Tych 43,5 cm je skoro 50%.A o tolko bude aj drahsia udrzba zvrsku s metrovym rozchodom oproti normalnemu na udrzanie rovnakych parametrov.75% trati je pripravenych na zmenu rozchodu.A tie,co nie su,su aj tak zrele na rekonstrukciu.
Reply on: tr3mp #26942:

Mesto si uz viackrat protirecilo... ?
Reply on: S499.1023 #26936:

Naco menit rozchod? Keby sme mali tolko penazi, tak mozeme rovno stavat metro. A dufam ze nesnivas o kockopsoch, vozidlach tramvaj-vlak... Nasim tratiam chyba udrzba, nie tych smiesnych 43,4 cm na sirke. A to velmi dobre vies, iba chces do mna rypat... ?
Reply on: Juro #26934:

Rozumny clovek. Pozdrav ho odo mna. ?
Tak ako je to s tým nesúhlasom mesta s využitím Filiálky pre prímestskú vlakovú dopravu? Na http://www.bratislava.sk/diskusia/detail.asp?z=4025&r=1002&k=1002&m=0 píše pán Milan Vajda (pre neznalých hovorca primátora) "Taktiez sa rata - presne v duchu Vasej spravnej pripomienky - s vyuzitim primestskej zeleznicnej dopravy a zapojenim trate z Devinskej Novej Vsi cez Lamac na hlavnu stanicu, prip. stanicu Filialka - toto rozhodnutie je tiez na Zeleznicnej spolocnosti a.s. ".

Pritom v článku z novomestského hlásnika, ktorý tu bol pred asi dvoma týždňami sa píše: "Železnice SR predložili Ministerstvu životného prostredia zámer na stavbu "Železničná stanica Bratislava-Filiálka", v lokalite od Trnavského mýta po Jarošovu umiestnenie hlavovej železničnej stanice, s ktorým nesúhlasí ani hlavné mesto Bratislava, ani mestská časť Nové Mesto."
A mesto je predsa reprezentované primátorom. Prečo teda hovorca primátora vraví, že s využitím Filiálky na prímestskú vlakovú dopravu sa ráta? Ako môže mesto rátať s Filiálkou, keď (podľa článku) nie je ani za jedno z predložených umiestnení stanice? Kde je teda pravda? Vysvetlí mi to niekto?
Reply on: COLOR #26937:
RE:SMS ?
Reply on: S499.1023 #26936:

Záznam z rokovania komisie dopravy a informačných systémov pri MsZ konaného dňa 3. 12. 2003
http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=71425

3. Návrh na začatie prípravy výstavby nosného systému Mestskej hromadnej dopravy v Bratislave
Uznesenie
(...) zabezpečiť dokumentáciu pre územné konanie pre stavbu rýchlodrážnej električky v mestskej časti Petržalka v úseku Janíkov dvor – Šafárikovo nám. s rozchodom 1000 mm a zabezpečením možnosti prechodu na 1435 mm v ďalšom výhľade.

Mestské zastupiteľstvo hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy
Situačná správa o vývoji a stave riešenia koncepcie nového nosného systému mestskej hromadnej dopravy pre Bratislavu a región
Uznesenie č. 251/2003 zo dňa 11.12.2003
http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=71366#251
Mestské zastupiteľstvo po prerokovaní materiálu (...) schvaľuje nasledovné zásady nosného systému mestskej hromadnej dopravy: (...) Nosný systém má umožniť vo výhľade maximálnu kompatibilitu mestského a regionálneho systému na báze koľajového rozchodu 1435 mm.

Vsetko nasvedcuje tomu, ze Petrzalka sa bude stavat na stavajucom rozchode.
Reply on: Mojmír Dubský #26935:
To tam povedali (len som napísal, čo povedali)
Reply on: S499.1023 #26936:
Hm, asi začnú. V požiadavkách daných magistrátom bolo okrem iného, že trať do Petržalky sa bude budovať ako 1000mm, s možnosťou neskoršej prestavby na 1435.
Reply on: Z #26931:
CO JE TO ZA STRANKU??? Dik za odpoved ?
Reply on: fobust #26928:
Sny o zmene rozchodu sa nerozplynuli. Každý súdny človek si uvedomuje, že zmena rozchodu je nutná. Akurtá ty a ing. Vingálik ryčíte, že metrový rozchod je bomba, lebo vám berú hračku. Už mi pripomínaš ing. Rábofila...

Hádam si len nemyslíš, že Petržlenku začnú stavať s metrovým rozchodom?
Mojmír Dubský

Mojmír Dubský

Reply on: Dopravák #26927:
A k tomu príkladu si ako došiel? To tam povedali alebo si to sám vypočítal?
Reply on: fobust #26928:
Ten inžinier je môj šéf. ?
Reply on: Z #26931:
Pre úplnosť - tie sci-fi obrázky z našej imhd.sk sú tam už štyri! ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.