Reply on: S499.1023 #26949:
Co som sa v Kosicach vozil, tak som vobec nemal pocit ze by to bolo lepsie. OK, tak mozeme zmenit rozchod, ale vlkovitost (primarny zdroj hluku pri jazde elektricky, najma ak ma tie tzv. tiche kolesa) to vobec neovplyvni ani neodstrani. Pri pravidelnom podbijani ti tych 43,5 cm moze byt jedno. A na koniec si dam klasicku poznamku: metrovy rozchod ma dokazatelne nizsie opotrebovanie okolkov a kolajnic v obluku, ako aj nizsiu hlucnost = menej caste navarovanie profilu resp. vymena kolajnic. Pri kvalitnom spodku trate mozes aj podbijanie brat rovnocenne pre oba rozchody. Velmi dobre vies ako je Karldorf odflaknuty co sa spodku tyka. Vezmi si taku Spitalsku - kolko rokov ma ta trat? A co jej je? Nic, iba je vlnkovita, priserne vlnkovita. A dalej, vies si predstavit, keby sme mali rozchod 1435 a obluk pri Redute by nemal 996, ale 1430 mm, ako by to strasne piskalo a rachotilo? ? ?
si
Ak by som mal moznost vratit sa a zmenit nieco v historii DPB, tak urcite by to bola prave volba rozchodu pred takmer 110 rokmi, tento rozchod bol nie velmi stastna volba, povedal by som ze priam nestastna, keby sme mali 1435, tak (myslim) ze dnes by nam tu premavali aj ine vozidla (aj ked nie zrovna najmodernejsie ale o nieco novsie ako huf T3jok) ako napriklat KT8 a pod...