Hej, zle som si pamatal to cislo Ale myslimze to ratanie clovekov na tej akcii tiez malo diery a tych ludi tam bolo viac (aspon v prezenckach urcite, a kedze som bol vnutri medzi nimi, tak si myslim ze aj naozaj)
add2: hejhej, pozname... ked mi tie nove elektronicke pohony odmietaju na 10-ty pokus na suprave zavret dvere, lebo citia prilisny protitlak, a pocas toho zatvaracieho ceremonialu vzdy este dakto dobehne a napcha sa tam a, cudujsasvete, ono sa to nakoniec este aj zavre...;)
re: beus ten daidalos pojal 359 clovekov, tak znie oficialny zapis, ktory sa snazia pretlacit do guinessovej knihy. neviem, ci v tom je aj vodic, ale to miesto pre revizora zjavne zabudli zapocitat
add2: zjavne aj v byvalom sovietsku plati, ze kam sa vmesti n cestujucich, tam vlezie aj n+1. myslim, ze sam dobre vies, ako to vyzera v praxi :@)
Heh, krasny stroj Skoda ze ma (ak to dobre z toho nakresu lustim) len 17750 mm Ale zaujimava koncepcia - strasne dlhy naves, a kedze aj tazky, tak s 2 napravami, zaujimalo by ma, ci sa natacala len jedna alebo obidve Inac, s nasimi 39-nami a rekordom 361 ludi sa mozeme schovat - pre azbuky a rustiny neznalych uvadzam priblizny preklad (moja rustina tiez nie je to co byvala, takze sorry za nedokonalosti):
Trolejbusy Svarz-TS
Nazyvali ich "vysavacmi". Ked TS prichadzal k zastavke, kde cakal dav cestujucich, tak vsetkych "vcucol", nenechal tam nikoho. Raz, ked mieril do parku, TS vysadil cestujucich na zastavke "Hydroprojekt", spocitali, ze sa v nom viezlo 402 ludi, a pritom podla vyrobnej specifikacie mal TS kapacitu 224 ludi. "Krokodil", "Klobasa" - aj taketo prezyvky mali tieto stroje, prinasajuce novy hlas v stavbe trolejbusov v nasej vlasti.
Aspon uz vieme, kde vznikol vyraz klobasa - ti Rusi su vo vsetkom prvi ☺ Inac, ked pozeram na ten nakres, stale neviem prist na to, ako sa tam pri takom vnutornom usporiadani tych 402 ludi napchalo Ale zrejme sa im to nejak podarilo...:)
J:Buhehe,uz vidim,ako podbijas Dubravku a Ruzinov.Heslo:BKV. galiyosha:samozrejme,v civilizovanom svete sa mazanie (bud oblukov,alebo okolesnikov (hrozne slovo) alebo obidvoch) bezne pouziva.Ad 1000 mm:A teraz uvedte zapadne mesta ktore na rozchode 1000 mm prevadzkuju vozidla o sirke 2,5 m.Uvahy o tom,ze "vsak by sa pouzili uzsie vozidla aj u nas" vopred odmietam s poukazom na kapacitu.To by sme potom dopadli ako s tym automatickym minimetrom,co ma mensiu kapacitu ako tramway.Pre vsetkych:v Prahe sa bezne jazdi po oblukoch s podstatne mensim polomerom ako v BA.A ze obluk s rovnakym polomerom sa na 1000 mm da prejst rychlejsie?No a co?Tak sa prejde pomalsie,na tom sa urcite svet nezruti.
Stačí jedlý olej, najlepšie Heliol ? , a uvidíš že to nebude pískať. Skús to pri Riviere.
Inak pri oblúku pri Riviére vo štvrtok boli nejaký dvaja slušen oblečený páni, nijaký roboši, a dačo si tam ukazovali,...
Do Bratislavy sa budú kupovať nové eliny, keďže aj keby chceli nasadiť 3xT či 2xT či 2xK2S ? tak nemajú čo vypraviť. Čo som sa rozprával s Koladom, tak do Petržalky chcú kúpiť nové vozy a potom pri ďalších etapách prebudovávania tratí by chceli len nové vozy. Samozrejme všetko záleží od financií a to koľko ich bude ročne sa dozvieme už tento respektíve budúci mesiac.
galiyosha: No ja by som sa skôr obával Cityrunnera v neudržavaných 1435mm oblúkoch ako na 1000mm oblúkoch. Viď KE. Ale aj tu sa nájdu "vykúsané" oblúky. Na rovnej trati to máš jedno a podbíjačku máme. Tu len treba pokračovať v tom, čo sa minulý rok započalo a to podbíjanie Rače a KV. Potom otvoriť Dubravku, Ružinov a iné miesta. A podbíjať pravideľne.
Re #26954 si: Áno mestá s klasickým rozchodom si dajú vyrobiť tramway na 1435, potom si ju dajú iné mestá prerobiť na 1000 a BA sa zase priživý.
ale mazanie kolajnice nie je az taky zly napad. ? ved za dazda som to tam nepocul piskat az tak velmo... mozno by to zabralo. asi si zajtra kupim kilo vazeliny a pojdem odskusat ?
Mna hreje pri sdrci, ze mas pravdu (aj ked je to skor smutne), ale je otazne, co sa na trati v Petrzalke objavi (ak sa skutocne niekedy postavi...) a kolko to vydrzi v prevadzkyschopnom stave...
V tvojom prispevku je podstatne spojenie "západné mestá". Zapadne mesta maju jednu vec, ktoru Bratislava v ziadnom pripade nema: zvrsok takmer zeleznicnej kvality. Na takom zvrsku nemas problem prevadzkovat 100% NP Cityrunner ci Combino hoc na 1000 mm s takymi podvozkami, ake maju. Celkom by som sa uz ale bal toho, ako by sa tieto elektricky spravali v Bratislave. (O tom, kolko by tu vydrzali ani nehovorim.)
Nechcem tu rozputat nejaky zbytocny flamewar, ale postupne sa priklanam k nazoru, ze zmena rozchodu by v Bratislave by bola jednoznacne zmenou pozitivnou, ktorej zapory by boli prinosmi bohate vynahradene.
Re #26951 fobust: Som laik, odpust mi, prosim, ak budem trepat sprostosti, ale ako potom hlucnost oblukov s malym polomerom riesia v "normalnych" elektrickovych prevadzkach? Mazanim kolajnice?
Ajeje a je to tu: ďalšia debata o rozchode ? ? ? ale veď aspoň sa dočítame hádam niečo nové.
si: Stále sú tu západné mestá s 1000mm rozchodom a tie budú najbližších 25 až 50 rokov zadávať akú chcú tramway. Bratislava si len prispôsobí niektoré svoje špecifiká (drevené sedadlá a obloženie ? ) , ale to by musela aj pri 1435.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Spectre
http://www.imhd.sk/~spectre/fotky/2004-03-11%20Brno/page_01.htm
Su tam dve fotky K3RN (velmi zaujimave vozidlo) a zbytok fotiek famozneho modelu 15TrM ☺