Reply on: DuPe #26955:
Heh, krasny stroj Skoda ze ma (ak to dobre z toho nakresu lustim) len 17750 mm Ale zaujimava koncepcia - strasne dlhy naves, a kedze aj tazky, tak s 2 napravami, zaujimalo by ma, ci sa natacala len jedna alebo obidve Inac, s nasimi 39-nami a rekordom 361 ludi sa mozeme schovat - pre azbuky a rustiny neznalych uvadzam priblizny preklad (moja rustina tiez nie je to co byvala, takze sorry za nedokonalosti):Trolejbusy Svarz-TS
Nazyvali ich "vysavacmi". Ked TS prichadzal k zastavke, kde cakal dav cestujucich, tak vsetkych "vcucol", nenechal tam nikoho. Raz, ked mieril do parku, TS vysadil cestujucich na zastavke "Hydroprojekt", spocitali, ze sa v nom viezlo 402 ludi, a pritom podla vyrobnej specifikacie mal TS kapacitu 224 ludi. "Krokodil", "Klobasa" - aj taketo prezyvky mali tieto stroje, prinasajuce novy hlas v stavbe trolejbusov v nasej vlasti.
Aspon uz vieme, kde vznikol vyraz klobasa - ti Rusi su vo vsetkom prvi ☺ Inac, ked pozeram na ten nakres, stale neviem prist na to, ako sa tam pri takom vnutornom usporiadani tych 402 ludi napchalo Ale zrejme sa im to nejak podarilo...:)
galiyosha
Nechcem tu rozputat nejaky zbytocny flamewar, ale postupne sa priklanam k nazoru, ze zmena rozchodu by v Bratislave by bola jednoznacne zmenou pozitivnou, ktorej zapory by boli prinosmi bohate vynahradene.
Re #26951 fobust: Som laik, odpust mi, prosim, ak budem trepat sprostosti, ale ako potom hlucnost oblukov s malym polomerom riesia v "normalnych" elektrickovych prevadzkach? Mazanim kolajnice?