Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: DuPe #26955:
Heh, krasny stroj 🙂 Skoda ze ma (ak to dobre z toho nakresu lustim) len 17750 mm 🙂 Ale zaujimava koncepcia - strasne dlhy naves, a kedze aj tazky, tak s 2 napravami, zaujimalo by ma, ci sa natacala len jedna alebo obidve 🙂 Inac, s nasimi 39-nami a rekordom 361 ludi sa mozeme schovat - pre azbuky a rustiny neznalych uvadzam priblizny preklad (moja rustina tiez nie je to co byvala, takze sorry za nedokonalosti):

Trolejbusy Svarz-TS
Nazyvali ich "vysavacmi". Ked TS prichadzal k zastavke, kde cakal dav cestujucich, tak vsetkych "vcucol", nenechal tam nikoho. Raz, ked mieril do parku, TS vysadil cestujucich na zastavke "Hydroprojekt", spocitali, ze sa v nom viezlo 402 ludi, a pritom podla vyrobnej specifikacie mal TS kapacitu 224 ludi. "Krokodil", "Klobasa" - aj taketo prezyvky mali tieto stroje, prinasajuce novy hlas v stavbe trolejbusov v nasej vlasti.

Aspon uz vieme, kde vznikol vyraz klobasa - ti Rusi su vo vsetkom prvi ☺ Inac, ked pozeram na ten nakres, stale neviem prist na to, ako sa tam pri takom vnutornom usporiadani tych 402 ludi napchalo 🙂 Ale zrejme sa im to nejak podarilo...:)
J:Buhehe,uz vidim,ako podbijas Dubravku a Ruzinov.Heslo:BKV. galiyosha:samozrejme,v civilizovanom svete sa mazanie (bud oblukov,alebo okolesnikov (hrozne slovo) alebo obidvoch) bezne pouziva.Ad 1000 mm:A teraz uvedte zapadne mesta ktore na rozchode 1000 mm prevadzkuju vozidla o sirke 2,5 m.Uvahy o tom,ze "vsak by sa pouzili uzsie vozidla aj u nas" vopred odmietam s poukazom na kapacitu.To by sme potom dopadli ako s tym automatickym minimetrom,co ma mensiu kapacitu ako tramway.Pre vsetkych:v Prahe sa bezne jazdi po oblukoch s podstatne mensim polomerom ako v BA.A ze obluk s rovnakym polomerom sa na 1000 mm da prejst rychlejsie?No a co?Tak sa prejde pomalsie,na tom sa urcite svet nezruti.
Reply on: aNTI #26964:
Stačí jedlý olej, najlepšie Heliol ? , a uvidíš že to nebude pískať. Skús to pri Riviere.

Inak pri oblúku pri Riviére vo štvrtok boli nejaký dvaja slušen oblečený páni, nijaký roboši, a dačo si tam ukazovali,...

Do Bratislavy sa budú kupovať nové eliny, keďže aj keby chceli nasadiť 3xT či 2xT či 2xK2S ? tak nemajú čo vypraviť. Čo som sa rozprával s Koladom, tak do Petržalky chcú kúpiť nové vozy a potom pri ďalších etapách prebudovávania tratí by chceli len nové vozy. Samozrejme všetko záleží od financií a to koľko ich bude ročne sa dozvieme už tento respektíve budúci mesiac.

galiyosha: No ja by som sa skôr obával Cityrunnera v neudržavaných 1435mm oblúkoch ako na 1000mm oblúkoch. Viď KE. Ale aj tu sa nájdu "vykúsané" oblúky. Na rovnej trati to máš jedno a podbíjačku máme. Tu len treba pokračovať v tom, čo sa minulý rok započalo a to podbíjanie Rače a KV. Potom otvoriť Dubravku, Ružinov a iné miesta. A podbíjať pravideľne.

Re #26954 si: Áno mestá s klasickým rozchodom si dajú vyrobiť tramway na 1435, potom si ju dajú iné mestá prerobiť na 1000 a BA sa zase priživý. 🙂
Reply on: aNTI #26964:
S fobustom sme to uz raz skusali a fakt to pomohlo ?
Reply on: COLOR #26957:
Uprava vobec ziadna ... iba zmensenie a priostrenie.
Reply on: Vladimír #26963:
Alebo 3xK2S konecne ? ? ?
Reply on: galiyosha #26958:
ale mazanie kolajnice nie je az taky zly napad. ? ved za dazda som to tam nepocul piskat az tak velmo... mozno by to zabralo. asi si zajtra kupim kilo vazeliny a pojdem odskusat ?
Reply on: COLOR #26961:
Alebo 3xT konečne... 🙂
Reply on: Spectre #26956:
To kto má ten model 15TrM? Je to ? ?
Reply on: galiyosha #26960:
V Petrzalke sa objavia nase hyperexkluzivne K2S a kvoli vacsej kapacite nez autobusy budu mat v rannej spicke interval 20 minut! ?
Reply on: COLOR #26959:
Mna hreje pri sdrci, ze mas pravdu (aj ked je to skor smutne), ale je otazne, co sa na trati v Petrzalke objavi (ak sa skutocne niekedy postavi...) a kolko to vydrzi v prevadzkyschopnom stave...
Reply on: galiyosha #26958:
Mna hreje pri srdci ze nemam tvoje starosti lebo viem, ze nieco ako CityRunner sa tu este dllllllllllllllllllllllho neobjavi ?
Reply on: J #26953:
V tvojom prispevku je podstatne spojenie "západné mestá". Zapadne mesta maju jednu vec, ktoru Bratislava v ziadnom pripade nema: zvrsok takmer zeleznicnej kvality. Na takom zvrsku nemas problem prevadzkovat 100% NP Cityrunner ci Combino hoc na 1000 mm s takymi podvozkami, ake maju. Celkom by som sa uz ale bal toho, ako by sa tieto elektricky spravali v Bratislave. (O tom, kolko by tu vydrzali ani nehovorim.)

Nechcem tu rozputat nejaky zbytocny flamewar, ale postupne sa priklanam k nazoru, ze zmena rozchodu by v Bratislave by bola jednoznacne zmenou pozitivnou, ktorej zapory by boli prinosmi bohate vynahradene.

Re #26951 fobust: Som laik, odpust mi, prosim, ak budem trepat sprostosti, ale ako potom hlucnost oblukov s malym polomerom riesia v "normalnych" elektrickovych prevadzkach? Mazanim kolajnice?
Reply on: Spectre #26956:
Ako velmi si sa hral s tymi fotkami? Okrem toho ze boli fotene za tmy nevyzeraju az tak zle... ?
Tuto su fotky z nasej navstevy Brna. Velmi zla digitalna kvalita.. iba na ukazku 🙂

http://www.imhd.sk/~spectre/fotky/2004-03-11%20Brno/page_01.htm

Su tam dve fotky K3RN (velmi zaujimave vozidlo) a zbytok fotiek famozneho modelu 15TrM ☺
Fobust:

A co hovoris na tento trolejbusik. Teda hlavne ta horna fotka s hromadou chromovych srandiciek ?

http://trolley.ruz.net/trollcars/svarz-ts/
Reply on: J #26953:
tak ci tak su dopravne podniky (aj tie zapadne) malymi odberatelmi co sa kolajovych technologii tyka oproti klasickym zelezniciam...
Ajeje a je to tu: ďalšia debata o rozchode ? ? ? ale veď aspoň sa dočítame hádam niečo nové.

si: Stále sú tu západné mestá s 1000mm rozchodom a tie budú najbližších 25 až 50 rokov zadávať akú chcú tramway. Bratislava si len prispôsobí niektoré svoje špecifiká (drevené sedadlá a obloženie ? ) , ale to by musela aj pri 1435.
Reply on: fobust #26951:
z okamziteho hladiska je jednoduchsie a pohodlnejsie nechat to co tu je, sak to neak funguje... z dlhodobeho hladiska je ale pre prevadzku rozumne ist cestou zmeny rozchodu na 1435... unifikovane diely na 1435 ktora je v kolajovej doprave v EU najrozsirenejsia budu najlacnejsie, jasne ze ti vyrobia veci hoc aj pre monoraily, akurat ze si to budes musiet aj zaplatit...
Ak by som mal moznost vratit sa a zmenit nieco v historii DPB, tak urcite by to bola prave volba rozchodu pred takmer 110 rokmi, tento rozchod bol nie velmi stastna volba, povedal by som ze priam nestastna, keby sme mali 1435, tak (myslim) ze dnes by nam tu premavali aj ine vozidla (aj ked nie zrovna najmodernejsie ale o nieco novsie ako huf T3jok) ako napriklat KT8 a pod...
Reply on: S499.1023 #26949:

Co som sa v Kosicach vozil, tak som vobec nemal pocit ze by to bolo lepsie. OK, tak mozeme zmenit rozchod, ale vlkovitost (primarny zdroj hluku pri jazde elektricky, najma ak ma tie tzv. tiche kolesa) to vobec neovplyvni ani neodstrani. Pri pravidelnom podbijani ti tych 43,5 cm moze byt jedno. A na koniec si dam klasicku poznamku: metrovy rozchod ma dokazatelne nizsie opotrebovanie okolkov a kolajnic v obluku, ako aj nizsiu hlucnost = menej caste navarovanie profilu resp. vymena kolajnic. Pri kvalitnom spodku trate mozes aj podbijanie brat rovnocenne pre oba rozchody. Velmi dobre vies ako je Karldorf odflaknuty co sa spodku tyka. Vezmi si taku Spitalsku - kolko rokov ma ta trat? A co jej je? Nic, iba je vlnkovita, priserne vlnkovita. A dalej, vies si predstavit, keby sme mali rozchod 1435 a obluk pri Redute by nemal 996, ale 1430 mm, ako by to strasne piskalo a rachotilo? ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.