Hehe... ja chodim do skoly ponorkou a vynaram sa pri Tescu Zlate Piesky... a ked idem zo skoly vyleziem na strechu a tam ma uz caka Harier s ktorym odletim do Petrzalky
Nepoznám veľmi situáciu na DD, ale tiež si myslím, že na samotnom sídlisku by trať mohla ísť po spoločnom pruhu s autami, keby sa nedalo inak. Kritická je až križovatka s Karloveskou, kde by sa samostané teleso dalo spraviť a ďalšia trať je už segregovaná.
Konecne dosiel trolejbus Skoda 21 Tr. Paci sa mi, ze ten "komin" presunuli k oknu. To bolo jedine co mi na 21Tr vadilo. Elektricky pohon dveri tiez vitam. Uz sa na ten voz taaaaak tesim. Dufam ze sa homologizuje co najskor.
Dlhsie som si tieto stranky nepozerala, a tak ma potesila rozbehnuta diskusia ohladom elektriciek na DD.
Len poznamka k tym parkujucim autam: Elektrickova trat by mohla byt spojena s cestou, tak ako to je casto v inych mestach. Myslim si, ze pripadna elektrickova trasa cez DD by nebola az taka dlha, aby dochadzalo k zapcham. Neviem sa zmierit s myslienkou autobusovej resp. trolejbusovej "kompy" na takom velkom a stale sa rozrastajucom sidlisku.
Konkretne ta trasa v koridore metra, rekosntrukcia Stareho mosta, jeho zdvihnutie aby vyhovoval plavebnemu profilu a pod. Takisto je tam aj vozovna a nove "velkokapacitne rychlodrahove elektricky". Taktiez tam spominal preferenciu.
Udajne do toho chcu investovat do 10 mld. Sk (iba Petrzalka).
Ako som si dnes omrkol, L31 by na Racku mohla bez problemov vyjst na elektrickovy pas v smere do mesta. Z ostatanych smerov by to bolo uplne bez problemov.
Stacilo by iba, aby L31 isla v priamom smere akoby na Trnavsku a nasledne odbocila vpravo do upraveneho vpustu na elektrickovu trat. Zavadzia tu este stlp trakcneho vedenia, ktory by vsak slo o par metrov premiestnit alebo nahradit priecnymi prevesmi. Samotny pristresok je dost daleko na to, aby sa donho muselo nejako zasahovat.
Ako som si vsak vsimol, subezne s elektrickovou zastavkou sa tu zrejme buduje nova autobusova zastavka (nika). Situaciu to vsak nijako nevyriesi, pretoze cestujuci musi aj tak zdlhavo prejst cez podchod alebo riskovat preskakovanim zabradlia.
V praxi to vyzera asi tak, ze o 22:19 som tu od Pasienkov vystupil z L6 a chcel prestupit na prave zastavujucu L78 (i ked meskala 2 min.). Kvoli zabradliu a vzdialenosti zastavky, som ju vsak nemal sancu stihnut a dalsi spoj isiel az o 22:37. Ale to len tak na okraj.
No neviem, čo polročné dodávky, budú menej finančne náročnejšie, pretože. Kapitálové výdavky hradí mesto a to má rozpočtovú kapitolu na jeden rok a tak by to v ropzpočte mesta figurovalo ako jedna suma. Keď kupujše viac vozov naraz je to lacnejšie.
Každý pol rok je zbytočne často, ja by som bol skôr za každé dva roky.
Re #22123 Papyr: Nie, zle to chápeš. Ten motor vyvýjal SPP v spolupráci s nejakými firmami a keďže je určený aj pre iné busy, bolo by krátkozraké ho robiť na normu EURO3 keď ochvíľu bude platiť EURO4. Okrem iného plyn má pri spalovaní jednoznačne menší obsah škodlivín ako nafta. Veď skús si doba zakúriť na otvorenom ohni mafty a zmeného plynu a rozdiel poznáš sám.
Avšak nedovolím si odhadnúť kedy bude vyradená z pravidelnej premávky s cestujúcimi posledná K732.
Re #22124 Papyr: No, fakt je ten, že na budúci rok je potrebné väčšie množstvo busov. (Tých 80, možno aj 90 by bolo ideálnych) avšak nesmie sa prestať investovať do vozidlového parku a po tejto dodávke začať s pravidelnými dodávkami.
Jasné na opciu som zabudol. Veď DPB má opciu na trolejbusy
Re #22135 S499.1023: SPP nedrží umelo nízke ceny, kde si na to prišiel? Veď cena pri PH sa ani po zvýšení cien domácnostiam minulý rok o 40% nezvýšila s tým, že ceny PH nepodliehajú regulácii a sú na tržnej hodnote.
Slovensko požiadalo o 10ročný odklad na zavedenie minimálnych spotrebných daní schválených EK a je vysoký predpoad, že minimálne 7ročný dostaneme.
Ak si prepočítaš cenu CNG vozidla a to čo za jeho 12ročnú prevádzku ušetrí tak stale výde plus.
Cena zemného plynu na svetových trhoch nekolíše tak ako cena ropy a nejaká vojna v Iraku s cenou ani nepohla. Zásoby sú na dvakrát dlhšie obdobie a cena plynu bude vždy menšia ako ropy a to z dôvodu, lahšiej ťažby i prepravy.
Zážihový motor je tichší ako vznetový a netreba zabúdat na podstatnú ekológiu.
Re #22172 Mária: žiadne linky sa redukovať nejdú, neviem odkiaľ máš takú info ale je zlá, nie sme v Košiciach.
Skús celý deň byť človekom, ktorá príjma iba negatívne reakcie ľudí a potom kritizuj revízorov. Okrem iného bavia sa so zlodejmi (čierny pasažier = zlodej) tak aké jednanie v rukavičkách.
Čo sa cien týka, ak si otvoríš pekáreň (či inú predajňu) a budeš predávať tovar za cenu nižšiu ako ho vyrobíš, tak ti osobne budem kupovať električenku. (Vráti sa mi to na pečive a chlebe)
Spoje nejazdia na čas hlavne kvôli zápacham, ale to by si sa musela pozrieť ďalej ako je tvoj nos a ego.
Re #22156 Adam31: A si si istý alebo sa len nevyznáš. Povedz z ktorej zastávky chýbajú odchody. Ak nenapíšeš presne o čo ide, nikto ti nepomôže. Len na doplnenie za nič sa tu neplatí, cestovné poriadky sú robené podľa palubných počítačov a preto na 99,9periodických % správne. A možno aj viac
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tr3mp