Reply on: Mhr1 #218623:
K Forgáčovmu taktu ešte doplním, ako boli vtedy riešené pracovné prestávky: Ak bol bežný prestoj na konečnej 5 minút, tak sa jazdná doba kolo pred aj kolo po prestávke skrátila o 5 minút a hneď tu bola 15 minút prestávka. V reále si vodiči rôzne menili odchody aby sa stihli najesť. Pritom vozidlá najazdili menej ako dnes.
munww
Zjavne nie si schopný normálne reagovať na to čo píšem. Takže ešte raz:
Neviem koľko je električiek. Ak ich je 100 (asi viac) tak vzhľadom na rozdiel kapacít treba vzhľadom na tvoje čísla cca 135 autobusov. Na každý voz aby jazdil od rána do noci a väčšina aj cez víkend treba 3 vodičov. Niektoré však jazdia len v špičkách, tzv. delené služby, a na tie vozy treba jedného vodiča. Sú aj nočné vozy no tie sú väčšinou pokryté už spomínanými vodičmi v rámci zadelení.
Tých 35 extra autobusov by jazdilo len v pracovných dňoch v špičke. Čiže treba 35 extra vodičov. Ak to zaokrúhlime na 50 kvôli potrebe ďalších opravárov a podobne, divízia autobusy by narástla o 50 ľudí.
Divízia električky zamestnáva v nevodičských pozíciách viac ľudí, sú tam samozrejme aj riadici pracovníci s vysokými platmi...