Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: munww #218598:
Ja som doteraz nepochopil, ako chceš nahradiť električky autobusmi bez navýšenia počtu zamestnancov pri zachovaní súčasného štandardu obslužnosti, keď najkapacitnejšia električka má kapacitu 241 miest a najakapacitnejší autobus 177 miest.

A to parkovanie v bus pruhoch ani nebudem komentovať. Ak sa stane v sedle dopravná nehoda a vzniknú dopravné zápchy, tak autobus bude trčať v zápche, že? Veľmi spoľahlivé a atraktívne ?

Proste si si vymyslel blud a teraz sa ho veľmi, veľmi neúspešne snažíš obhájiť. A používaš pri tom argumenty, že si sám sebe protirečíš. Jedna z možností je, že si obyčajný troll, takže tu moja diskusia s Tebou končí.
Reply on: munww #218598:
Ak môžem naposledy podotknúť, nechaj si tu poradiť. Čo ja viem, tu medzi diskutujúcimi, čo reagovali na tvoje príspevky, je jeden z nich riaditel súkromnej železničnej společnosti, ktorý bude o doprave určite vedieť viac. Tiež sú tu ludia, ktorí odbor doprava študujú a ludia s dlhoročnými skúsenosťami, nie len laici s fandovia.
Reply on: Mirtschi #218602:
Haló, veď mne sa električky a vozenie v nich páči. Napriek tomu by som dal prednosť busom kvôli spoľahlivosti a rýchlosti celej MHD. Električky sa po radiálach v špičke hýbu popri busoch stojacich v zápche. Nemalo by to tak byť, to uznáš. Keď doteraz nemáme bus pruhy tak asi nebudú. Záujem a bezohľadnosť papalášov neprekonáme...
Reply on: Mirtschi #218600:
Ty pochop, že hovorím o horizonte minimálne 10 rokov, električky starnú, radiály bude treba znovu rekonštruovať. Vtedy sa zmenia na bus pruhy a nemalo by to byť drahšie. Mimochodom nemáme len relatívne nové električky, stále jazdí veľa starých. Všetko treba správne načasovať.

Treba na vec pozerať z dlhodobého hľadiska. Ty vyhlasuješ, že električky sú lacnejšie no čísla nedávaš. Odhaduješ ako aj ja.

Ľudia majú električky radi, sú pohodlnejšie a v špičke sa hýbu rýchlejšie. Tak na vec pozerajú aj mnohí papaláši, ktorí o veciach rozhodujú. Nevedia si predstaviť, že busy budú stále pohodlnejšie, jazdili by plynulejšie a minimálne rovnako rýchlo ako električky,keby sa hýbali v terajšom električkovom priestore.

Nezabúdaj, že papalášom v Dopravných podnikoch a na Magistráte električková doprava vyhovuje kvôli vlastným finančným a iným záujmom. Kašlú na normálnych ľudí. Obstarávanie rôznych prác a služieb sú pre nich osobné finančné príležitosti, v divízii elektrické dráhy zamestnávajú svojich, skrátka väčšia príležitosť na korupciu a rodinkárstvo. Zváž, že DPB zamestnáva z celkového počtu zamestnancov len 40 percent vodičov. Plytvá verejnými zdrojmi až je to fakt nechutné. Zdravý pomer by bol minimálne opačný, vodičov by malo byť aspoň 60 percent. Myslíš, že papaláši kvôli tomu nespávajú?

Podobne môžu uvažovať aj ľudia a papaláši v Prahe a iných mestách, nemyslíš?
Reply on: munww #218598:
Dopravné podniky sa nemôžu riadiť podla toho, že si niekto len tak niečo vymyslí, že sa mu páči nejaký dopravný prostriedok a nejaký nie. Niekto by rád sa po Bratislave vozil metrom, ale to tiež proste nie je rentabilné v súčasnej dobe. Ja som zase človek fanda do električiek a z čisto šoto hladiska tiež môžem chcieť, aby sa vrátili električky do Ústí nad Labem a do Opavy, kde sa momentálne zdržujem. Zaujímavá by bola električková sieť i Banskej Bystrici...Človek môže snívať, ale musí si uvedomiť čo je RENTABILNÉ. Ja tu bezhlavo nelobujem za električku v každom mestečku, len preto, že by sa mi to páčilo. Keď tak tvrdo stojíš za čisto autobusovou dopravou v Bratislave, veď vypracuj podrobnejšiu štúdiu o jej výhodnosti so všetkými prepočtami kolko sa môže ušetriť. Ale vopred upozorňujem, že nakoniec pri tom sám zistíš, že to vôbec výhodnejšie nie je.
Reply on: Vladimír #218590:
Ale trolejbusy tam majú ešte dvojciferné čísla liniek. (Ale máš pravdu, musí to byť po apríli 80.)
Reply on: munww #218597:
Pochop, že zrušenie električkovej dopravy v Bratislave JE NERENTABILNÉ a po nakúpení nových vozidel obzvlášť. Keď chceš len tak čisto autobusovú dopravu ZAPLATÍŠ odstránenie kolajníc z bratislavských ulíc zo svojej peňaženky? A ešte si ochotný platiť prípadnú stratu každoročne dopravnému podniku, ktorá vznikne zámenou električiek za autobusy? Tam kde je dopyt, že musí jazdiť autobus každé 2-3 minúty dopravné podniky robia pravý opak práve aby ušetrili. Myslíš, že i v Prahe sú hlupáci, že postavili električkovú trať a predstav si ešte aj do kopca na sídliště Barrandov? Veď si založ VLASTNÝ dopravný podnik, nakúp si tie autobusy a rob konkurenciu aj električkám DPB a ukáž aké je to lacnejšie. Podotýkam, také snahy asi 10 rokov
dozadu tu už boli bez úspechu.

Reply on: Valec #218588:
Je to z mobilu. Teraz nemám možnosť oskenovať a toto bolo tak narýchlo. Hlavne tá schéma by bola dobrá keby bola vcelku.
Samozrejme že môj názor vždy bol, že všade kde sú v jednom smere 2 jazdné pruhy, by pravý mal byť bus pruh. Stačilo by, ak by tieto pruhy boli funkčné len v rannej a popoludňajšej špičke. Mimo tohoto času by mohli byť k dispozícii napríklad na parkovanie.

Nerieši to hlavný problém električiek (stojí jedna, stoja všetky), no tento problém sa v najbližších rokoch aj tak neporieši.

Ja som doteraz vychádzal z toho, že potreba bus pruhov je jasná každému. Keďže ich doteraz nemáme, existujú zrejme neprekonateľné prekážky na ich realizáciu. Bol pokus s bus pruhom na Štefánikovej, no zase to nevyšlo pre odpor bezohľadných papalášov.

Vychádzal som tiež z toho, že čiste autobusová doprava, kde by vo vyhradených pruhoch namiesto električiek jazdili autobusy, bola lacnejšia a spoľahlivejšia.

Čo sa týka nákladov máte tu iný názor. Vie tu niekto toto vyčísliť a zohľadniť pritom všetko? Vrátane nákladov na rekonštrukcie a opravy tratí? Tiež napríklad zohľadniť stovky ľudí zamestnaných v divízii elektrické dráhy? Boli by nahradení oveľa menším počtom vodičov autobusov s nejakými opravármi...
Reply on: Mirtschi #218574:
citujem ťa: .......Omielaš tu stále dokola tu jednu nevýhodu: "Zastaví jedna - stoja všetky." - Autobusy tiež nie sú na to všeliek, pokazí sa autobus na nejakej úzkej ceste, alebo na moste, už sú zápchy a už tiež stoja pomály všetky....
.
To máš čo za argument? Ako to súvisí so stojacimi električkami niekde na radiále, ktoré by mohli byť kompletne nahradené vždy jazdiacimi busmi (okrem jedného stojaceho)?

Inak riešenie je aj to, že bežného človeka stojace električky postihnú veľmi zriedkavo a budeme to tolerovať. Čiže problém nie je. Otázkou je len to, čo je lacnejšie a výhodnejšie z iných hľadísk.

Ak máme električky so svojim vlastným priestorom pre seba, potrebujeme všade kde sú 2 jazdné pruhy robiť bus pruhy....
Reply on: Mirtschi #218573:
Mirtschi píšeš hlúposti. Električky s intervalom 7-8 minút by dlhé busy nahradili intervalom 1 minúta? Hu, to je sila, s tebou sa dá diskutovať?

Ak je táto diskusia podľa teba k ničomu, lebo sa zhodneme v tom, že tu ide o riešenie tak najskôr o 10 rokov, nediskutuj.
Reply on: Ike #218572:
... fúúúha, to ti ako trvalo? Hlavne že si sa vyšantil a predviedol. Si fakt dobrý....

Mňa neuráža nič.
Reply on: MatejBA #218566:
MatejBA prestaň mi prisudzovať cudziu identitu. Si fakt mimo a toto by si si nemal dovoľať kvôli tej druhej osobe. Nie kvôli mne. Ja nie som verejne známa osoba.

Daj fakty ohľadom 1 km jazdy busu a električky ak ich vieš, ja sa kľudne priznám, že neviem. Áno, odhadujem. Nezabudni však na náklady budovania, opráv a rekonštrukcií tratí. Tiež započítaj stovky ľudí ktorých zamestnáva divízia elektrické dráhy. Tí by mohli byť nahradení oveľa menším počtom vodičov autobusov s nejakými opravármi...
Reply on: Ike #218561:
....vedec prehovoril a vyhlasuje dopredu, že novinky by nefungovali. Keby ľudia nevymýšľali, nedošlo by k žiadnemu pokroku. Vedci sa často mýlia a vedecké teórie prehodnocujú. To som ochotný aj ja...

Vodiči osobných áut by napríklad bus pruhmi, urobenými všade kde sú 2 jazdné pruhy v jednom smere, boli nútení nechať auto doma....
Reply on: S499.1023 #218589:
Ty si hovoril o nedostatku vodičov električiek vo všeobecnosti, nie konkrétne v JD. Súvisí to aj so štruktúrou brigádnikov v JD, ktorá je tvorená takmer prevažne ľuďmi z ústredných dielní, ktorí sú na operatívne obsadzovanie služieb v prípade nedostatku kmeňových vodičov nepoužiteľní. A brigádnici z Cífera výpravu v JD (a naopak) zachraňovať ako za tvojich čias nemôžu, pretože teraz to nie je možné, hoci je to fakticky jedna prevádzka.
Reply on: Vladimír #218590:
Neprestupná tarifa, linky odvšadiaľ všade. Hrôza.
Reply on: Mike #218583:
Skôr 1980/81.

V marci ´80 zavedená L11 tam už je, ale v máji ´81 zavedená L12 ešte nie.
Reply on: Solider #218584:
Zaujímavé je, že výpravcovia hovoria inak. A keby tam boli samí protekční, tak by to stále neodchádzalo a neprichádzalo.
Reply on: JerryBA #218586:
Nešlo by to oskenovať v lepšej kvalite? Lebo toto vyzerá ako mobilom pofotené. ?

Inak, na konci textu je ako autor uvedený Ing. Peter Forgáč... nebude to ten istý istý, čo v rokoch 1994-95 riaditeľoval DPB?
Reply on: Mike #218585:
A čo sa týka počtu električiek, tak ako dnes, určite aj vtedy novinári toho veľa doplietli.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.